پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۸۳۹۱۷
تاریخ انتشار : ۰۱ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۶
مدیرکل تامین‌اجتماعی استان زنجان گفت: طی امسال، متاثر از شرایط اقتصادی، شاهد افزایش تعداد مقرری‌بگیران بیمه بیکاری هستیم.

شعارسال: مسعود علیاری، اظهارکرد: تعداد مقرری‌بگیران بیمه بیکاری طی پارسال، حدود 3027 نفر بود ولی طی امسال متاثر از شرایط اقتصادی کشور و متعاقب آن استان، همچنین تعدیل نیرو در برخی کارگاه‌های درگیر با مشکلات اقتصادی، این تعداد به 3212 نفر رسیده است. متاسفانه تعطیلی برخی کارخانه‌ها به سبب فقدان نقدینگی لازم یا دشواری‌های تامین مواد اولیه مورد نیاز، افزایش تعداد مقرری‌بگیران بیمه بیکاری را در پی داشته است.

این مسئول ادامه داد: بر اساس آخرین آمار امسال، تعداد کارگاه‌های فعال بیمه‌پرداز استان بالغ بر 13 هزار و 760 کارگاه است که نسبت به سال قبل، 2 درصد رشد داشته است. علاوه بر این، خوشبختانه با تلاش‌هایی که طی سال‌های اخیر صورت گرفته است، میزان مطالبات بیمه‌ای تامین‌اجتماعی از کارگاه‌های استان را به میزان قابل توجهی کاهش داده‌ایم.

وی با اشاره به این‌که میزان مطالبات فعلی تامین‌اجتماعی از کارفرمایان استان، کمتر از 100 میلیارد تومان است، افزود: طی سال‌های اخیر، در حوزه اجرائیات، هر سال رشد قابل توجهی در افزایش وصولی داشته‌ایم و اجرای چند دوره طرح بخشودگی جرایم بیمه‌ای کارفرمایان خوش‌حساب هم گامی موثر در وصول مطالبات بوده است. همچنین سعی کرده‌ایم که با پیگیری‌های مستمر و برگزاری جلسات با نهادهای مختلف، کارفرمایان را به پرداخت بدهی‌های‌شان تشویق کنیم.

علیاری تصریح کرد: خوشبختانه با تلاش‌های صورت گرفته طی سال‌های اخیر، ضریب پشتیبانی در استان زنجان یا نسبت مستمری‌بگیران به بیمه‌پردازان با تغییرات مثبتی همراه بوده و به 5.7 درصد رسیده، در حالی که این ضریب در کشور 5.1 درصد است.

مدیرکل تامین‌اجتماعی استان زنجان خاطرنشان کرد: تقویت ضریب پشتیبانی در استان، مرهون جذب بیمه‌پردازان جدید از جمله زنان خانه‌دار، زنان قالی‌باف، بیمه‌شدگان اختیاری و گسترش و تقویت بازرسی‌های بیمه‌ای است. البته در پی این هستیم که ضریب مذکور را روز به روز بهبود ببخشیم و در آینده‌ای نه چندان دور به 7 درصد برسانیم.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری ایسنا، تاریخ انتشار: 29دی1397 ، کدخبر: 97102915480: www.isna.ir


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین