پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۸۳۹۷۷
تاریخ انتشار : ۰۱ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۵
امیر خجسته، نماینده همدان در واکنش به بازنشستگانی که همچنان پست خود را تحویل ندادند، گفته: دیگر نباید با احساسات مردم بازی کرد. معنی ندارد فردی که سال‌ها در این مملکت پست داشته و بازنشسته شده باز هم به فعالیت خود ادامه دهد مگر امروز کشور نیروی جوان و کاربلد کم دارد.
شعارسال: پس از تصویب قانون منع بکارگیری بازنشستگان بنا بر این شد افرادی که مشمول این قانون می‌شوند تا ۲۶ آبان پست‌های خود را تحویل و از دولت خداحافظی کنند، اما با وجود اینکه سازمان بازرسی اعلام کرده بود بازنشستگانی که پست‌های خود را تحویل ندهند مجرم محسوب می‌شوند، گفته می‌شود هزار نفر از بازنشستگان، همچنان در دولت مشغول بکار هستند.

علیرضا سلیمی، نماینده محلات و دلیجان در این رابطه به رویداد۲۴، گفت: در خصوص اینکه چه تعداد بازنشسته پست خود را تحویل ندادند آمار دقیقی نداریم، زیرا معاون منابع انسانی رییس جمهور باید آمار این افراد را اعلام کند. هرچند که مجلس از طرق مختلف به دنبال به دست آوردن این آمار است اما تاکنون، بصورت مستند آماری به ما اعلام نشده است و فقط در همین حد اطلاع داریم که هنوز بازنشستگان زیادی در پست‌های خود حضور دارند.

بازنشستگانی که همچنان بر سر پست خود هستند را به قوه قضاییه معرفی کنید

وی در پاسخ به اینکه مجلس در برابر این بی‌قانونی چه خواهد کرد، خاطرنشان کرد: مجلس قانون منع بکارگیری بازنشستگان را وضع کرده و حال اگر فرد یا دستگاه خاصی از آن تمکین نکند، طبیعتا متخلف هستند. من از کارمندان دولت، حراست سازمان‌ها و دیگر افرادی که به نوعی در هر قسمتی از دولت فعال هستند می‌خواهم که اگر فرد یا افراد بازنشسته‌ای را می‌شناسند که با وجود این قانون، همچنان پست خود را تحویل ندادند به مجلس و قوه قضاییه معرفی کنند تا سریعا برخورد لازم صورت بگیرد. شایسته است همه دستگاه‌ها در این رابطه به وظیفه قانونی خود عمل کنند و شاهد انحراف از قانون نباشیم.

او می‌گوید: پس از اینکه این قانون تصویب شد بسیاری از بازنشستگان مثل استانداران پست خود را تحویل دادند و عد‌ه‌ای در دیگر قسمت‌های دولتی همچنان مشغول فعالیت‌ هستند که حتماً کار غیرقانونی است، اما باید توجه داشت که ما در کشور قانون‌های زیادی داریم ولی برخلاف قانون کار‌هایی صورت می‌گیرد. به طور مثال در ایران خرید و فروش مواد مخدر جرم است، اما این کار در حال انجام است و باید عوامل آن شناسایی و با آن‌ها برخورد شود. در رابطه با قانون منع بکارگیری بازنشستگان هم این موضوع صدق می‌کند. دستگاه‌های نظارتی باید تلاش کنند تا این قانون به بهترین شکل ممکن اجرایی شود.

سلیمی در پایان تصریح کرد: من معتقدم در برخی لایه‌های دولت، اراد‌ه‌ای وجود دارد که عد‌ه‌ای از بازنشستگان از پست خود خارج نشوند.

بیش از هزار نفر از بازنشستگان همچنان مشغول به کار هستند

در همین خصوص امیر خجسته، رییس فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی به رویداد۲۴، گفت: آماری که در رابطه با افراد بازنشسته‌ای که همچنان در پست‌های خود حضور دارند و به فراکسیون ما ارائه شده متغیر است و حتی آمار بالای هزار نفر هم به دست ما رسیده است.

وی در ادامه می‌گوید: ما از دولت خواسته‌ایم که بطور جد به اجرایی شدن این قانون کمک کند و از طرفی از همکاران خود در مجلس خواستیم تا موضوع را بصورت دقیق رصد کنند تا انحراف یا دور زدن از قانون صورت نگیرد.

نماینده همدان تصریح کرد: دیگر نباید با احساسات مردم بازی کرد. معنی ندارد فردی که سال‌ها در این مملکت پست داشته و بازنشسته شده باز هم به فعالیت خود ادامه دهد، مگر امروز کشور نیروی جوان و کاربلد کم دارد. بازنشستگانی که امروز برخلاف قانون در پست‌های خود ماندند مجرم هستند و لازم و ضروری است که سازمان بازرسی و دیوان محاسابات بدون تعارف به موضوع ورود پیدا کنند تا این روند خلاف قانون ادامه پیدا نکند.

خجسته در پایان خاطرنشان کرد: با توجه به گزارشاتی که به فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی رسیده باید بگویم وزارت نفت بازنشستگان زیادی را به کار گرفته و گویا برخی از آن‌ها هنوز با پست خود خداحافظی نکردند، ولی همه این افراد باید بدانند که قانون برای همه یکسان است و آن‌ها هم باید هرچه زودتر پست خود را ترک کنند.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از پایگاه خبری تحلیلی رویداد24 ، تاریخ انتشار: 1 بهمن 1397 ، کدخبر: 162675 ، www.rouydad24.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین