پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۸۴۸۴۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۵ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۶
عضو هیئت علمی دانشگاه امام صادق(ع) با اشاره به اینکه فضای حاکم بر آموزش مسائل جنسی در میان متخصصان عمدتاً غربی و مبتنی بر آموزه‌های فرویدی است، گفت: سیاست­گذاری در این زمینه هم بسیار اهمیت دارد.مهدی‌زاده تصریح کرد:در این میان اتفاقاتی هم مثل ماجرای مدرسه افتاد که دو طرف روی آن موج سواری کردند. البته این ماجراها از قبل هم در کشور وجود داشت ولی به دلیل پررنگ شدن این موضوع و قوی­‌تر شدن رسانه این ماجرا به شدت در کشور خبرساز شد. ما هرچقدر هم روی تربیت و آموزش جنسی کار کنیم باز هم نمی­توانیم به راه­حل درستی برسیم. زیرا همه این روش­ها تکنیک هستند.

شعار سالسجاد مهدی زاده عضو هیئت علمی دانشگاه امام صادق مهمان هشتمین نشست از سلسله جلسات بحران جنسی بود.

وی با بیان اینکه فهم «امرجنسی» بر «تربیت جنسی» مقدم است، تاکید کرد: که ما باید اول فضای جنسی کشور را بشناسیم و بعد آن­را بحران بنامیم و برای حل آن تلاش کنیم.

وی افزود: امروز تعداد کارگاه‌­های آموزش جنسی در کشور بسیار زیاد است و برخی مورد تایید و برخی مورد تایید نیستند.

عضو هیئت علمی دانشگاه امام صادق با اشاره به اینکه گسترش این کارگاه­‌ها با شروع اجرای سند 2030 شدت گرفت، گفت: با آمدن این سند در ایران، دوگانه‌­ای در کشور آغاز شد که یک طرف آن تربیت جنسی و طرف دیگر آن آموزش جنسی بود.

مهدی‌زاده تصریح کرد:در این میان اتفاقاتی هم مثل ماجرای مدرسه افتاد که دو طرف روی آن موج سواری کردند. البته این ماجراها از قبل هم در کشور وجود داشت ولی به دلیل پررنگ شدن این موضوع و قوی­‌تر شدن رسانه این ماجرا به شدت در کشور خبرساز شد. ما هرچقدر هم روی تربیت و آموزش جنسی کار کنیم باز هم نمی­توانیم به راه­حل درستی برسیم. زیرا همه این روش­ها تکنیک هستند.

وی ادامه داد: چون انسان موجودی مکانیکی نیست این تکنیک­ها فقط در کوتاه مدت جواب می­دهد.

عضو هیئت علمی دانشگاه امام صادق با بیان اینکه امروز فضایی که بین متخصصان ایرانی وجود دارد فضای واحدی نیست ابراز داشت: این فضا نه دینی است و نه ایرانی. بلکه بیشتر غربی و فرویدی است. در غرب به دلیل وجود یک فضای واحد، نظام معنایی واحدی شکل می­گیرد و این باعث می­‌شود که متخصصان غربی بسیار راحت­تر باشند.

وی قوای جنسی را قوای چند بعدی توصیف کرد و بیان داشت: یکی از این ابعاد، حواس پنجگانه است، دیگری سلامت جسم، عواطف، که در مرد و زن متفاوت است. یکی از ابعاد خیال است که امورجنسی بسیار به آن وابسته است. یکی دیگر از ابعاد هیجان است، مثلا گاهی ناتوانی در کنترل هیجان به امر جنسی ختم می شود.

مهدی­‌زاده با بیان اینکه در کشور ما مسئله­ آسیب کودکان و تربیت و آموزش جنسی بیشتر از بقیه­ مسائل مطرح شده‌اند. برای حل این مسائل خاطرنشان کرد: برای حل این مشکلات ما باید در 9 بعد فعالیت داشته باشیم و این ابعاد باید در ساحت­های چهارگانه­ی نیروی انسانی، رسانه، قوانین و ساختارها بررسی شوند. این ابعاد عبارت­اند از:

مبانی نظری فهم امر جنسی، تربیت رفتاری، تربیت هویتی، تربیت محتوایی، رویکرد درمانی و مقابله با آسیب ها، مقابله با آزار و آسیب کودکان، رویکرد آموزش لذت و ارضای نیازها، سلامت و بهداشت جنسی، رویکرد سیاست گذاری فرهنگی رسانه ای.

وی با اشاره به اینکه در کشورهای غربی فضای سواد رسانه‌­ای و حساسیت والدین نسبت به رسانه­ کودکان خود بسیار قوی‌تر است و غربی­‌ها به این مسائل بیشتر اهمیت می‌­دهند گفت: سیاست­گذاری در این زمینه هم بسیار اهمیت دارد. ما اگر سیاست­گذاری نکنیم نهایتا می‌­توانیم تعداد اندکی را از این خطر برهانیم.

مهدی‌­زاده با بیان اینکه مسئله­ جنسی چیزی نیست که ما بتوانیم مدیریت صددرصد روی آن داشته باشیم، اضافه کرد: در جامعه افراد در سطوح مختلفی زندگی می­کنند و برای همه­ این­ها نمی­‌توان یک راه­ حل مشترک داد.

وی ادامه داد: وقتی رسانه فضای بی­‌عفتی را ترویج می‌­دهد، خیال در جامعه بیشتر می­‌شود و بسیاری از مخاطبان از امور جنسی انتظاراتی دارند که در دنیای واقعی این گونه نیست.

وی همچنین تاکید داشت: باید گروه­های مختلفی در ابعاد 9گانه و ساحت­های 4گانه کار کنند تا به نتیجه برسند و اگر در این زمینه تقسیم کار صورت نگیرد نتیجه گیری بسیار دور از انتظار است.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری نسیم آنلاین تاریخ انتشار 5 بهمن 97، کدخبر: 2305228، www.nasimonline.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۱۷ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۶
0
0
فک نکنم آگاهی بخشی در هیچ زمینه ای مضرر باشه
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین