پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۸۵۰۵۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۶ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۷
معاون وزیر ارتباطات با بیان اینکه هنوز نحوه حمایت از ۲ پیام رسان بومی منتخب ازسوی مرکز ملی فضای مجازی اعلام نشده است،گفت: با این حال بحث تعیین مدل حمایتی از آنها را در جلساتی آغاز کرده‌ایم.

شعارسال: طرح حمایت از پیام‌رسان‌های داخلی اواخر سال گذشته و با مصوبه‌ شورای عالی فضای مجازی آغاز شد و در آن تکالیفی برای هرکدام از دستگاه‌های حاکمیتی تعیین شد؛ در این طرح وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات نیز مکلف به حمایت های زیرساختی و ارائه تسهیلات ۵ میلیاردی به این پیام رسانها شد.

آبان ماه امسال مرکز ملی فضای مجازی پس از اجرای فاز نخست حمایت از ۷ پیام رسان بومی، از انتخاب دو پیام رسان بومی «گپ» و «سروش» برای ادامه حمایت ها خبر داد و اعلام کرد که این دو پیام رسان از نظر فنی و سایر شاخص های ارزیابی، رتبه های برتر را کسب کرده و ادامه حمایت ها برای این دو پیام رسان انجام می شود. از این رو سایر پیام رسانها از گردونه حمایت حذف می شوند.

حمید فتاحی، معاون وزیر ارتباطات و رئیس هیئت مدیره‌ شرکت ارتباطات زیرساخت  ، با بیان اینکه هنوز جزئیات حمایتی از دو پیام رسان بومی منتخب از سوی مرکز ملی فضای مجازی به ما اعلام نشده است گفت: با این وجود بحث حمایت از دو پیام رسان بومی منتخب را با تعیین مدل حمایتی و نیازهای مدنظر آنها آغاز کرده‌ایم.

وی گفت: طی جلساتی که با دو پیام رسان «گپ» و «سروش» داشتیم موضوع نیازمندیهای این دو پیام رسان را مورد بررسی قرارداده تا یکسری نواقص موجود را از نظر تامین نیازهای زیرساختی و فنی رفع کنیم.

معاون وزیر ارتباطات با بیان اینکه بررسی‌ها نشان می‌دهد که این دو پیام‌رسان کمتر متکی به حمایت‌های حاکمیتی بوده‌اند، خاطرنشان کرد: اما با این وجود برای آن که این دو پیام رسان بومی به درجه‌ای برسند که بتوانند ظرفیت ارائه خدمات انبوه به کاربران ایرانی را داشته باشند، موضوع حمایت از آنها که شامل حمایت های فنی و زیرساختی می‌شود در دستور کار قرار گرفته است.

وی تاکید کرد: اما هنوز از سوی مرکز ملی فضای مجازی، ابلاغیه ای برای جزئیات حمایت از پیام رسان ها و مدل حمایتی آنها به وزارت ارتباطات ابلاغ نشده است.

در فاز نخست حمایت از پیام رسانها، مصوبه شورای عالی فضای مجازی، مبنی بر کمک هایی مانند وام ۵ میلیارد تومانی، پهنای باند مناسب و فضای هم مکانی به صورت رایگان به پیام رسانهای بومی ارائه شد. همچنین تعرفه مصرف دیتا در پیام رسانهای بومی به یک سوم تعرفه اینترنت کاهش یافت.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ انتشار:5بهمن1397 ، کدخبر: 4522717: www.mehrnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۲۴ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۷
0
0
مردم باید با میل و خواسته خودشون ازین پیام رسان ها حمایت کنند با زور که نمیشه
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین