پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۸۵۰۷۱
تاریخ انتشار : ۰۶ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۷:۳۲
تا به حال شده از یک اسمی خوش‌تان بیاید و بگویید می‌خواهید اسم بچه‌تان را همین بگذارید، بعد یادتان بیاید هنوز ازدواج نکرده‌اید. در کشور ما هم اوضاع همین است. اول اسم یک پروژه را می‌گذارند، بعد تازه می‌روند ببیند برای اجرای آن چه کاری باید انجام دهند، نمونه‌اش همین «رزمایش قطع اینترنت». کلی خبر پخش شد که قرار است یکشنبه دو ساعت اینترنت قطع شود، بعد دیدند قطع کلی اینترنت خیلی دردسر دارد، گفتند مساله مربوط به سرورهای بانکی است و این جور حرف‌ها.
شعارسال: دوباره مشخص شد این کار هم دردسرش زیاد است، آخر سر گفتند قضیه منتفی است. اما از آنجایی که در کشور ما فقط غیر ممکن، غیر ممکن است و همیشه باید اصل را بر غافلگیری گذاشت، حدس می‌‌زنیم این رزمایش دیر یا زود محقق می‌‌شود و باید خودمان را برای آن آماده کنیم. البته نمی‌دانیم یک قطعی سه چهار ساعته اینترنت را چرا این همه در بوق و کرنا کردند؟! قدیم‌ها لنگر کشتی می‌خورد به کابل و کل کشور چند روز بدون اینترنت زندگی می‌کرد و صدا از کسی در نمی‌‌آمد!

یکی از نکات جالبی که هنگام پخش اخبار مروبط به رزمایش قطع اینترنت خیلی به چشم می‌آمد، رفتارهای آقای دکتر آذری جهرمی بود. بدون شک ایشان مردمی‌ترین وزیر کابینه‌اند. اول اینکه آقای آذری جهرمی مثل همه ما، روزی تقریبا سه چهار ساعت در توییتر و اینستاگرام می‌چرخند و از این ایموجی‌های قشنگ استفاده می‌کند (مثل چشمک و بوس و قلب و...) و می‌نویسند «ممنون بابت لایک، قلم‌تان مانا بانو!». دوم اینکه وزیر جوان، خودش خیلی مستقیم در جریان اخبار نیست.

احتمالا یک فامیل دارد که غیر از اینکه می‌داند پشت پرده تولید سوسیس کالباس چیست، اخبار حوزه فناوری اطلاعات را هم به گوش او می‌رساند. مثلا در مورد همین لغو رزمایش هم گفتند یک گزارشی به ایشان رسیده که انگار برنامه فعلا منتفی است. البته یک احتمال دیگر هم وجود دارد، اینکه ایشان در جلسات همه‌اش سرش در گوشی‌اش است و دارد جواب لایک و کامنت‌ها را می‌دهد و اصلا گوش نمی‌دهد بقیه چه می‌گویند. تا جایی که وقتی امسال دولت با کسری بودجه مواجه شد، آقای دکتر روحانی وسط جلسه به ایشان گفتند «ببین کاراتو! از بس سرت تو گوشیته! ول کن اون وامونده رو!». برای همین دولت تصمیم گرفته که بیاید به صورت رزمایشی اینترنت را قطع کند تا این جوان را از دام اعتیاد به شبکه‌های اجتماعی برهاند و به آغوش گرم هیات دولت برگرداند.

البته یک احتمال دیگر را هم نباید دست کم گرفت. اینکه اگر یک روز ما رزمایش قطع اینترنت را برگزار کنیم، ممکن است تلفات داشته باشیم. مثلا فردای این رزمایش یک مقام مسئول بنویسد «متاسفانه ما تو این مانور اینستاگرام رو از دست دادیم، روحش شاد و یادش گرامی». خلاصه اینکه خودتان را برای فردای رزمایشی که معلوم نیست کی اتفاق میفتد آماده کنید و اگر کار ناتمامی در دایرکت دارید، به پایان برسانید.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از سایت سرپوش ، تاریخ انتشار: 6 بهمن 1397 ، کدخبر: ۹۷۱۱۰۱۴۵۹ ، www.sarpoosh.com

اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین