پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۸۵۱۰۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۶ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۳:۰۷
عضو کمیسیون شوراها مجلس با انتقاد از اینکه شورای شهر و شهرداری ها به طور مداوم دستشان در جیب مردم است افزایش ۲۰ درصدی نرخ طرح ترافیک را در شرایط فعلی کشور به هیچ وجه به صلاح ندانست.

شعارسال: عضو کمیسیون شوراها مجلس با انتقاد از اینکه شورای شهر و شهرداری ها به طور مداوم دستشان در جیب مردم است افزایش ۲۰ درصدی نرخ طرح ترافیک را در شرایط فعلی کشور به هیچ وجه به صلاح ندانست.

ابوالفضل ابوترابی در واکنش به پیشنهاد افزایش 20 درصدی نرخ طرح ترافیک 98، گفت: متاسفانه شهرداری ها و شورای شهر به دنبال رویکرد مناسب و خلاقانه برای تامین درآمد نیستند و به طور مداوم دستشان در جیب مردم بوده و از این طریق درآمد خود را تامین می کنند.

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور مجلس شورای اسلامی، افزود: شهرداری تهران به دنبال افزایش قیمت بلیت مترو، پولی شدن اتوبان ها و اخذ عوارض از 5 تونل تهران بود که اعضای شورای شهر با تمامی این موارد مخالفت و از تحقق آنها جلوگیری کردند که متاسفانه در حال حاضر افزایش 20 درصدی نرخ طرح ترافیک را مطرح کرده است.

افزایش 20 درصدی نرخ طرح ترافیک در شرایط فعلی کشور به صلاح نیست

نماینده مردم نجف آباد، تیران و کرون در مجلس دهم، افزایش 20 درصدی نرخ طرح ترافیک را در شرایط فعلی نامناسب اقتصادی به هیچ وجه به صلاح ندانست و ادامه داد: بهتر است در وهله اول نسبت به فراهم کردن زیرساخت های شهری مانند حمل ونقل عمومی توجه شود؛ متاسفانه در حال حاضر مترو و حمل ونقل عمومی جوابگوی جمعیت تهران نیست و به صورت جدی می طلبد معضل تک سرنشینی با فراهم کردن زیرساخت ها و گسترش حمل ونقل عمومی یک بار برای همیشه در پایتخت مدیریت شود.

وی یادآور شد: بنابراین با توجه به زیرساخت های فعلی افزایش نرخ طرح ترافیک به هیچ وجه منطقی نیست و پیش از این اقدام بهتر است گامی جدی در جهت بهبود وضعیت حمل و نقل عمومی برداشته شود.

بی توجهی شهرداری ها نسبت به انجام تعهدات عامل موثر عدم تحقق درآمد پایدار

این نماینده مردم در مجلس دهم، یکی از عوامل موثر در عدم تحقق درآمد پایدار برای شهرداری را بی توجهی دولت نسبت به انجام تعهدات در قبال این سازمان دانست و گفت: شهرداری ها در این رابطه قصور ندارند و مظلوم واقع شده اند در واقع دولت سهم 50 درصدی خود را به شهرداری پرداخت نکرده و همچنین 15 سال است هیچ اتوبوسی به این سازمان نداده و همچنین از اختصاص 10 درصد عوارض فروش بنزین به شهرداری ها نیز خودداری و بی اعتنایی کرده است.

ابوترابی افزود: از سویی با مصوبه مجلس 3 هزار و 200 میلیارد تومان از درآمد شهرداری ها به هدفمندی یارانه ها اختصاص یافت که اقدامی نادرست و غیرمنصفانه بود و در حال حاضر شهرداری های کوچک با مشکلات زیادی مواجه هستند.

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: بنابراین یکی از عوامل موثر در عدم تحقق درآمد پایداری بی توجهی تمامی دولت ها نسبت به انجام تعهدات خود در قبال شهرداری ها است.

نماینده مردم نجف آباد، تیران و کرون در مجلس دهم، افزود: البته از سویی شهرداری ها برای تامین درآمد پایدار با خلاء قانونی مواجه هستند که مجلس باید این مشکل را رفع کند که بر این اساس طرح و لایحه جامع درآمد پایدار شهرداری ها در کمیسیون مشترک در حال بررسی است که انتظار می رود با تعیین تکلیف آنها خلاء های قانونی رفع شود.


شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از خبرگزاری خانه ملت، تاریخ انتشار: 6بهمن 1397 ، کدخبر:416473 ،www.icana.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۵۹ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۴
0
0
شهری فروشی اصلاح طلب ها در شهرداری شرم آور شده
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین