پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۸۵۲۰۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۹
آقای اسلامی،وزیر محترم راه و شهرسازی، فسادها و تقلب های فراگیر و موردی در فروش بلیت های پرواز، متاسفانه باعث افزایش سطح نارضایتی شهروندان شده است. این در حالی است که سازمان محترم هواپیمایی، پتو را تا بالای گوش کشیده و حاضر به شنیدن یا بیدار شدن از خواب نیست. تنها رویه نخ نمای سازمان نیز، انکار مستمر عدم گرانی بلیت هواپیما است. صبوری نیز حد و اندازه دارد، بالغ بر یک سال است که بشکل مستمر در حال مدارا کردن و توصیه نمودن هستیم ، اما نتیجه ای حاصل نشده است. اهرم های نظارتی سازمان هواپیمایی کشوری در مقابله با گرانی بلیت هواپیما،ناکارآمد است و با نوعی ضعف اراده در مقابله با گرانی بلیت هواپیما ، مواجه هستیم . بدون کمترین حب و بغض و سوگیری سیاسی یا ترجیحات و سائق فردی ، از شما درخواست می کنیم که به این مسئله و روند حل آن، بشکل خاص ورود کرده و عذر مدیرانی که توانایی کنترل مجموعه را ندارند،سریعا بخواهید.
شعار سال:
داستان راستان ما، نه داستان آلیس در سرزمین عجایب است و نه داستان کنا و سرندی پیتی در جزیره ناشناخته.
داستان ما داستانی آشنا و  قصه پر غصه و تلخ یک سازمان علی الظاهر تخصصی بنام سازمان هواپیمایی کشوری است . سازمانی که بنا به دلایل مختلف، قادر و یا مایل به انجام درست وظایف خود و مسئولیت های محول شده نیست . داستان ما، داستان ناکارآمدی اهرم های نظارتی و یا داستان ضعف اراده سازمان هواپیمایی کشوری در مقابله با گرانی بلیت هواپیما در موقعیت های زمانی و مراسم و رویدادهای خاص است.

موقعیت هایی که متاسفانه تقریبا بشکل پیوسته و ماهانه،درگیر آن هستیم و فقط با ادعا و وعده برخورد با گران فروشان و گرانی بلیت هواپیما، ما را سرگرم کرده اند.

آقای وزیر ، لطفا درب این چاه مسئله دار را یک بار برای همیشه ببندید. راحتی چند رانت خوار و دلال معلوم الحال ،چند بازی گر از خدا بی خبر ، به زحمت 80 میلیون ایرانی نمی ارزد. بخدا این مسئله بعد از گذشت 40 سال از تاریخ انقلاب اسلامی، نوعی وهن برای نظام مقدس اسلامی ، محسوب می شود.

گرانی مکرر بلیت هواپیما و انکار پشت انکار سازمان هواپیمای کشوری : 
کسانی که با رفتارشناسی عزیزان مان در سازمان هواپیمایی کشوری آشنا باشند، می دانند که رویه معمول این سازمان انکار اصل داستان ها و مشکلات گرانی بلیت هواپیما و ارایه توجیهاتی نخ نما در خصوص آنها است. برای این که محکوم به یکجانبه نگری و برخورد سلیقه ای نشویم ، برخی از موقعیت های گران شدن بلیت پرواز و تکذیب های صورت گرفته توسط سازمان هواپیمایی کشوری در یک سال اخیر، را ارایه می کنیم. 120 سند گرانی را ارایه می کنیم تا شاید سازمان هواپیمایی کشوری، این بار از خواب خرگوشی بلند شده و پذیرای واقعیات کم کاری های خود باشد.

- بهمن ماه 1396 ( خرید و فروش بلیت های کنسل شده تا 4 میلیون تومان)
- اواسط اسفند ماه 1396 و بلیت 700 هزار تومانی به مشهد
- فروردین 1397 و بلیت بالای 700 هزار تومانی تهران- بندر عباس
- فروردین 1397 و بلیت نزدیک به شش میلیون تومانی استانبول- تهران
- خرداد 1398 و بلیت 800 هزار تومانی تهران- بوشهر
- اوایل تیرماه 1397 و بلیت 3 میلیون تومان مسکو به تهران هما
- اواخر مرداد1397 ماه و بلیت 1 میلیون تومانی ، تهران- بندر عباس
- اوایل شهریور1397 و بلیت 960 تومانی کرمانشاه به تهران
- اوایل شهریور 1397 و بلیت 900 هزار تومانی تهران- کیش
- اواخر مهرماه1397 و فروش بلیت به میزان 18 میلیون تومان گران تر از ایرلاین خارجی
- اوایل آبان 1397 ماه و فروش بلیت اربعین ،حداقل 30 درصد گرانتر از قیمت مصوب .
- بهمن ماه 1397 و گرانی بلیت برای تعطیلات پیش رو.
- ...........


در هر یک از سه آدرس زیر می توانید ،حداقل 40 خبر مستند در خصوص گران فروشی بلیت پرواز و تکذیب های مکرر سازمان هواپیمایی کشوری را مشاهده کنید.

(لینک اول) ///////// (لینک دوم) ////////// (لینک سوم) ...... 120 خبر رسمی تائید کننده افزایش غیرمتعارف نرخ بلیت پرواز و خواب خرگوشی و انکار مستمر سازمان هواپیمایی کشوری

سازمان محترم هواپیمایی کشوری ، می خواهند برای این 120 سند هم توجیه بیاورند و تکذیبیه صادر کنند؟؟؟ این همه توهین به شعور مردم و بی کفایتی در ساماندهی بایت هواپیما بس نیست؟ جناب وزیر، خودتان قضاوت کنید و قضاوت شما مورد تائید ما هم خواهد بود.
هشدار می دهیم که در صورت عدم چاره اندیشی بهینه، همین مشکل را در تعطیلات نزدیک 22 بهمن ، اواسط اسفندماه، سفرهای نوروزی، بازگشت مسافران در هفته دوم تعطیلات نوروزی، خواهید داشت. پیش بینی بحران در این حوزه بدلیل تبعیت از نوعی الگوی روندی، نه تنها کار سخت و پیچیده ای نیست، حتی می توان با ضریب اطمینان بالا ، صورت پذیرد.

اهرم های نظارتی و کنترلی سازمان هواپیمایی کشوری در مقابل گرانی بلیت پرواز چیست؟

سازمان هواپیمایی کشوری عموما از چند اهرم نظارتی و کنترلی ، شامل لغو و تعلیق مجوز آژانس های مسافرتی ، شکایت محدود حقوقی از چند سایت فروش بلیت ، مذاکره و لابی با برخی از ایرلاین ها برای کاهش قیمت یا پرواز فوق العاده و همچنین تکذیب مکرر اخبار افزایش قیمت های پرواز ، برای عادی نشان دادن و کنترل فسادهای مطرح در جریان فروش بلیت هواپیما، استفاده می کند . اهرم هایی که تجربه نشان داده است، از کارآمدی لازم برای کاهش فساد و ایجاد امنیت در بازار ، برخوردار نیستند.
بنظر می رسد مدیران این سازمان، فاقد هوشمندی لازم برای طراحی مکانیزم و سازوکارهای لازم ، برای هدایت و ساماندهی بازار و کنترل قیمت ها و مقابله با فساد باشند. برخی از افراد، عکس این نظر را داشته و معتقدند که هوشمندی لازم در سازمان وجود دارد، اما اراده کافی برای مقابله با فساد و ناکارآمدی در فروش بلیت هواپیما، وجود ندارد( بنا بر دلایل عدیده).

سایر ذی نفعان و ذی مدخلان مقابله کننده با فساد فروش بلیت هواپیما، چه کرده اند:

بررسی و پیگیری اخبار نشان می دهد که نمایندگان محترم مجلس ما ، فقط و فقط قصد برخورد (آنهم در لفظ) را داشته و صرفا در گفتار ، ضرورت بحث ساماندهی بازار بلیت هواپیما را مطرح می کنند. تعزیرات بشکل موردی و مقطعی به بحث ورود کرده ،ولی اراده ادامه در آن دیده نمی شود. سخنگوی سازمان هواپیمایی و در یک مورد ، قائم مقام سازمان هواپیمایی کشوری، فقط و فقط تکذیب می کنند . نمایندگان سازمان بازرسی کل کشور(مستقر در حوزه هواپیمایی) که انگار این مشکلات برایشان ،مسئله قابل پیگیری تلقی نمی شود. دادستانی و معاون محترم دادستان کل کشور، اخیرا ورود معنادار به بحث کرده است، اما کافی به نظر نمی رسد.

چه باید کرد:

ز دیدگاه یک شهروند عرض می کنم که بنظر می رسد آقای عابدزاده عزیر، شایستگی و توانایی لازم برای تصدی پستی که به ایشان محول شده است را ندارید(با توجه به عملکرد ناموفق شان در حوزه مورد بحث)، خواهشمندیم، ایشان با حفظ احترام و بدور از تنش های احتمالی، استعفا بدهند. تاکی مردم باید هزینه ناکارآمدی سیستم تحت مدیریت ایشان را بپردازند؟ تا کی باید از یک سیستم مریض و کثیف که به راحتی قابل ساماندهی است، در رنج باشیم؟ تا کی باید شاهد افزایش سطح نارضایتی عمومی شهروندان بواسطه عملکرد غیر قابل قبول مجموعه تحت امر ایشان باشیم؟
آقای وزیر محترم راه و شهرسازی،جناب مهندس اسلامی عزیز، تا کی شما باید با چنین سیستم سرتاسر مسئله دار و مریضی با مماشات برخورد کنید؟ 
ساماندهی 100 درصدی و با کمترین نشستی این سیستم، با الزام شرکت های هواپیمایی به فروش سیستمی(حداکثر اعطای نمایندگی فروش)، تعریف دقیق بلیت چارتر(پیش بینی می کنیم ، بزودی بخش نامه شما در خصوص بلیت چارتر را با عدم شفافیت دور می زنند)، وضع و اعمال جرایم سنگین تا حد 1000 برابر مبلغ گران فروشی شده در بار اول، حساب کار را دست خیلی ها داده و یک بار برای همیشه، این معضل را در کشور ریشه کن می کند.
در پایان ضمن محفوظ دانستن حق شهروندی و استفاده کننده از خدمات پروازی بعنوان یک مشتری، جهت شکایت از مدیران سازمان هواپیمایی کشوری در دیوان عدالت، متذکر می شویم که در صورت عدم مشاهده نشانگان بهبود در این سیستم مریض، مسئله بشکل ویژه به دفتر بازرسی مقام معظم رهبری منعکس شده و از طریق دفتر آن مقام عظما ، پیگیری خواهد شد. شاید با این گونه برخوردهای قانونی ، خواب خرگوشی بعضی از دوستان عزیزمان در سازمان هواپیمایی کشوری ، پاره شود و سر به راه بیایند(لازم به توضیح است که این مشکل ، تاکنون به انواغ شیوه ها به مدیران سازمان هواپیمایی کشوری منعکس شده و حتی به کرات پیشنهاد همکاری متقابل ،در راستای مقابله با فساد حاکم بر این حوزه، داده شده است).

اختصاصی پایگاه تحلیلی خبری شعار سال
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۱۳ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۸
0
0
جالب بود، خیلی دوست دارم ببینم، جواب سازمان هواپیمایی کشوری به این تحلیل چیه؟
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین