پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
کد خبر: ۱۸۵۳۷۶
تاریخ انتشار : ۰۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۳:۰۷
طی حکمی ازسوی وزیر آموزش و پرورش، شاپور محمدزاده که چندی پیش به عنوان دستیار ویژه وزیر آموزش و پرورش منصوب شده است، رئیس سازمان نهضت سوادآموزی شد.عصر امروز آیین تکریم علی باقرزاده رئیس سابق نهضت سوادآموزی و معارفه شاپور محمد زاده رئیس جدید این سازمان با حضور وزیر آموزش و پرورش در سالن جلسات سازمان نهضت سوادآموزی برگزار شد و وزیر آموزش‌ و پرورش از خدمات هشت‌ساله باقرزاده تجلیل و حکم شاپور محمد زاده را به وی اعطا کرد.

شعار سال: این روزها تغییرات ساختار در آموزش و پرورش در حال انجام است و در کنار آن، انتصاباتی نیز انجام می‌‌شود؛ یکی از بخش‌هایی که انتظار ادغام آن می‌رفت، نهضت سوادآموزی بود اما امروز تنها رئیس این سازمان تغییر کرد و نکته جالب‌تر اینکه شاپور محمدزاده مدیرکل سابق دفتر وزارتی که ۱۷ دی ماه امسال به عنوان مشاور و دستیار ارشد وزیر آموزش و پرورش منصوب شده بود، به عنوان رئیس‌ سازمان نهضت سوادآموزی منصوب شد.

عصر امروز آیین تکریم علی باقرزاده رئیس سابق نهضت سوادآموزی و معارفه شاپور محمد زاده رئیس جدید این سازمان با حضور وزیر آموزش و پرورش در سالن جلسات سازمان نهضت سوادآموزی برگزار شد و وزیر آموزش‌ و پرورش از خدمات هشت‌ساله باقرزاده تجلیل و حکم شاپور محمد زاده را به وی اعطا کرد.

باقرزاده در این آیین با تشریح عملکرد این سازمان در سال‌های اخیر و گرامیداشت ۱۷۰ شهید نهضت سوادآموزی، اظهار کرد: در راستای تحقق منویات رهبر معظم انقلاب در خصوص ریشه‌کنی بی‌سوادی، تغییر رویکردها و سیاست‌ها را در ابتدای دهه نود در دستور کار قرار دادیم.

وی از برگزاری ۷ هزار جلسه در سال‌های اخیر با حضور دستگاه‌های مختلف برای انجام سوادآموزی خبر داد و عنوان کرد: استفاده از فناوری‌های جدید، تلفیق سوادآموزی با ICDL، استفاده از ایده‌های مختلف، پژوهش محوری و... از جمله رویکردهای جدیدی دانست که منجر به افزایش سه برابری سوادآموزی نسبت به میانگین جهانی در ایران شده است.

رئیس سازمان نهضت سوادآموزی ادامه داد: همواره تلاش کردم از همه فرصت‌ها برای ارتقای سوادآموزی استفاده کنم، و نظم در کارها را سرلوحه خود قرار دادم.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین محسن قرائتی رئیس ستاد اقامه نماز کشور و نماینده ولی‌فقیه در نهضت سوادآموزی نیز در این آیین، مقام‌های دنیوی را همواره در حال جابجایی برشمرد و تصریح کرد: کسانی که در نهضت سوادآموزی خدمت می‌کنند از ساعی‌ترین و پاک‌دست‌ترین کارکنان هستند.

وی با بیان اینکه باقرزاده تلاش‌های بسیاری در نهضت سوادآموزی انجام داد اما مشکلات در این حوزه بسیار زیاد است، ادامه داد: در جابجایی‌ها نباید تنها به تغییر پوسته توجه کرد بلکه باید تغییرات عملی و در راستای ارتقای کیفیت سوادآموزی باشد و آنچه تاکنون انجام‌شده، مدیر بعدی باید آن را ادامه دهد.

محمدزاده رئیس جدید سازمان نهضت سوادآموزی هم در این آیین با اشاره به دستاوردها حوزه سوادآموزی پس از انقلاب گفت: هرچند کارهای بسیاری انجام‌ شده است اما همچنان نیاز به تلاش بیشتری در این زمینه‌ داریم.

وی با بیان اینکه ظرفیت‌های خوبی در حوزه‌های مختلف آموزش‌ و پرورش وجود دارد که می‌توان برای ریشه‌کنی بی‌سوادی از آن بهره‌مند شد، خاطرنشان کرد: یکی از دستاوردهای مهم انقلاب تشکیل نهضت سوادآموزی است که میزان باسوادی را به شکل چشمگیری افزایش داده است.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته خبرگزاری فارس تاریخ انتشار 6بهمن 97، کدخبر: 13971106000972، www.farsnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین