پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۸۵۶۹۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۹ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۸
عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: شهرداری تهران زباله‌های بیمارستانی بی‌خطرنشده را حمل نمی‌کند و این مسئله در حوزه وظایف شهرداری نیست.وی افزود: طبق بررسی‌هایی که انجام شده و بحث‌هایی که مطرح است، وزارت بهداشت و درمان اعتقاد دارد که تمام بیمارستان‌های ما مجهز به سیستم بی‌خطرساز است و از این طریق زباله‌ها و پسماندهای بیمارستانی را بی‌خطر می‌کنند ولی این موضوع در مراکز درمانی غیربیمارستانی مسئله‌ساز است و در این مراکز خرد، فرآیند بی‌خطرسازی انجام نمی‌گیرد و مشکل در اینجا مطرح می‌شود.

شعار سالزهرا صدراعظم نوری در واکنش به اظهارات رئیس اداره محیط زیست شهر تهران (اینجا بخوانید) مبنی بر این‌که موضوع مشاجرات وزارت بهداشت و سازمان مدیریت پسماند در ارتباط با پسماندهای بیمارستانی، بر سر انجام درست تعهداتشان نیست، بلکه ماجرا ناشی از هزینه‌ها و پول است، گفت: به‌نظر من هزینه یک‌مقدار فرع بر موضوع است؛ مسئله اصلی این است که طبق قانون مدیریت پسماند، مسئولیت تولید پسماندهای بیمارستانی، یعنی پسماندهای ویژه که می‌تواند خطرناک باشد، به‌عهده تولیدکننده است؛بنابراین تولیدکننده هر کسی که هست، باید مسئولیت بی‌خطر کردن این پسماندها را عهده‌دار شود.

وی افزود: طبق بررسی‌هایی که انجام شده و بحث‌هایی که مطرح است، وزارت بهداشت و درمان اعتقاد دارد که تمام بیمارستان‌های ما مجهز به سیستم بی‌خطرساز است و از این طریق زباله‌ها و پسماندهای بیمارستانی را بی‌خطر می‌کنند ولی این موضوع در مراکز درمانی غیربیمارستانی مسئله‌ساز است و در این مراکز خرد، فرآیند بی‌خطرسازی انجام نمی‌گیرد و مشکل در اینجا مطرح می‌شود.

رئیس کمیسیون سلامت، محیط‌زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران با بیان این‌که به‌هرحال چه مراکز درمانی خرد و چه بیمارستان‌ها که پسماندهای بیمارستانی تولید می‌کنند، مسئولیت بی‌خطر‌سازی آن را نیز برعهده دارند، تصریح کرد: طبق قانون، سازمان حفاظت محیط‌زیست به‌عنوان دستگاه حاکمیتی باید بر آنها نظارت کند و برای جمع‌آوری، زباله‌های بی‌خطر شده را تأیید کند.

صدراعظم نوری ضمن اشاره به این مطلب که با توجه به این‌که شهرداری تهران زباله‌های بیمارستانی بی‌خطر نشده را حمل نمی‌کند و این مسئله در حوزه وظایف شهرداری نیست، بار دیگر تأکید کرد: اگر شهرداری بخواهد زباله‌های بیمارستانی را حمل کند، حتماً بایستی بی‌خطر شدن آن از سوی سازمان حفاظت محیط‌زیست، مورد تأیید باشد.

عضو شورای اسلامی شهر تهران، وزارت بهداشت و دانشگاه‌های علوم پزشکی را مسئول پیدا کردن ساز‌وکاری برای بی‌خطر کردن پسماندهای بیمارستانی دانست که واحدهای درمانی خرد، اقدام به بی‌خطرسازی آن نمی‌کنند.

وی در ادامه در پاسخ به سؤال خبرنگار خبرگزاری آنا مبنی بر این‌که چه اتفاقی برای زباله‌های بی‌خطر نشده‌ای که از سوی شهرداری جمع‌آوری نمی‌شود می‌افتد، نیز گفت: این موضوع آسیب‌های زیادی را به شهروندان، محیط زیست، آب، خاک و ... وارد می‌کند و از طرف دیگر مسئله حیوانات موذی هم مطرح است که می‌تواند این آلودگی‌ها را به نقاط مختلف حمل کرده و مخاطرات زیادی ایجاد کنند.

رئیس کمیسیون سلامت محیط‌زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران در پایان از وزارت بهداشت و درمان و متولیان و مسئولان واحدهای درمانی و بهداشتی درخواست کرد تا نسبت به بی‌خطر سازی کلیه زباله‌های بیمارستانی اقدام جدی انجام داده و سازمان حفاظت محیط زیست نیز، نظارت کافی را بر این موضوع داشته باشد.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری دانشگاه آزاد اسلامی تاریخ انتشار 9بهمن 97، کدخبر: 355801، www.ana.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۰۶ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۹
0
0
دست به دست دهیم میهن خویش کنیم آباد، هرکس به وظیفه خودش بدون چشم داشت عمل کنه
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین