پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۸۵۷۵۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۰ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۴
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه رئیس جمهور و هیات دولت94درصد از بودجه را در اختیار دارند،‌گفت: بنابراین دولتمردان به جای فرافکنی به وظایف اصلی خود بپردازند.

شعار سال: عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه رئیس جمهور و هیات دولت94درصد از بودجه را در اختیار دارند،‌گفت: بنابراین دولتمردان به جای فرافکنی به وظایف اصلی خود بپردازند.

غلامرضا مصباحی مقدم عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در جمع دبیران استان‌ها و اعضا شورای مرکزی جامعه اسلامی کارگران استفاده از ظرفیت‌های داخلی و کارگری در دوران تحریم‌ها را امری ضروری خواند.

مصباحی مقدم که به عنوان سخنران ویژه مراسم معارفه دبیرکل این جامعه حضور داشت گفت: در کشور رهبری وظیفه سیاستگذاری را برعهده دارد و از این گام فراتر نمی رود و دولت ها مجری سیاستهای نظام هستند.

وی افزود: در خصوص بودجه رئیس جمهور و هیات دولت ۹۴ درصد از بودجه را در اختیار دارند و فقط ۶ درصد آن متعلق به رهبری، قوه مقننه، قضائیه، نیروهای مسلح، شورای نگهبان و… است بنابراین دولتمردان به جای فرافکنی به وظایف اصلی خود بپردازند.

مصباحی مقدم همچنین گفت: درآمد حاصل از صادرات مواد و کالاهای غیر نفتی کشور در طول یک سال ۴۰-۵۰ میلیارد دلار است و همچنین درآمد نفتی سالانه حدود ۵۰ میلیارد دلار است البته با درنظر گرفتن شرایط جنگ اقتصادی و کاهش صادرات نفت خام باید آن را بین ۲۵ تا ۳۰ میلیارد دلار درنظر گرفت، لذا باید دولت خدمتگزار براساس واقعیات بودجه سال ۹۸ را تصویب کند و بداند کشور در چه شرایطی است و با برنامه ریزی درست مسیر حرکت کشور را در طول سال آینده هدایت نماید.
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه یارانه مخفی انرژی را که میزان استفاده کشور در طول یک سال از سوخت‌های مختلف است را که از سوی مسئولین کشور ۴۵ میلیارد دلار اعلام می شود را اشتباه خواند و عنوان کرد: مردم فرآورده حاصل از نفت را مصرف می کنند که مبلغ واقعی آن با احتساب هزینه های فرآوری ۹۰ میلیارد دلار است.

وی گفت: درصورت صرفه‌جویی در انرژی، صادرات آن درآمدی حدود ۱۰۰ میلیارد دلار عاید کشور خواهد شد.

مصباحی مقدم بر لزوم صرفه جویی در هزینه های دولت از طریق کم کردن سفارتخانه درکشورهایی که غیرفعال هستند و همچنین کاهش سفرهای خارجی تاکید کرد و گفت: ما به ۱۶۰ کشور در جهان کالا صادر می کنیم که با مدیریت درست می توانیم هم حجم معاملات تجاری را با آنها افزایش دهیم و همچنین به فکر صادرات بیشتر باشیم.

وی توجه به معیشت کارگری که درپی نوسانات اخیر ارزی و با تعطیلی و یا کم شدن ظرفیت تولید کارخانجات و کارگاه‌ها پیش آمده است را اولویت اول دولتمردان دانست و افزود: در بودجه ۹۸ دولت و مجلس با واقع بینی و مدیریت بازار و با اختصاص درست ارز ۴۲۰۰ تومانی به کالاهای اساسی زمینه رسیدگی به قشر کارگر را فراهم آورند.

وی از دولتمردان خواست موانع دیدار با مردم را بردارند و چهره به چهره با کارگران سخن بگویند تا مشکلات و مسائل آنها فهمیده و مرتفع کنند و افزود: افرادی در کشور وجود دارند از جوانان نخبه و کارشناسان و متخصصان دلسوز که راهکارهایی برای برون رفت هرچه سریع‌تر از این وضع در دست دارند که باید از ظرفیت آنها استفاده شود.

ایشان تاکید کردند: از کارگران عزیز می‌خواهم مشکلات و اعتراضات خود را بصورت مدنی و قانونی مطرح کنید و بدانید دوران تحریم دوران گذر است شاید زمان چندی طول بکشد ولی انشااله با وحدت و همدلی و استفاده از ظرفیتهای عظیم داخلی از آن بخوبی عبور خواهیم کرد.

شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از جامعه تحلیلی خبری الف،تاریخ انتشار:9بهمن 1397،کد خبر:www.alef.ir،3971109122

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۳۵ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۰
0
0
بر فرض این که حقیقت هم داشته باشه. کل بودجه رو که دولت تقسیم میکنه (حتی نهاد های نظامی) میشه لطف کنین بفرمایید 6 درصد بقیه بودجه چی میشه؟؟؟
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین