پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 25
کد خبر: ۱۸۵۸۰۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۰ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۷
قائم مقام وزیر علوم در امور بین الملل گفت: در سال جاری هر هفته ۱۰ هیئت خارجی وارد دانشگاه های ما می شدند و دو هزار و ۱۰۰ نفر از دانشمندان خارجی امسال به کشور ما آمدند

شعارسال:قائم مقام وزیر علوم در امور بین الملل گفت: در سال جاری هر هفته ۱۰ هیئت خارجی وارد دانشگاه های ما می شدند و دو هزار و ۱۰۰ نفر از دانشمندان خارجی امسال به کشور ما آمدند.

حسین سالار آملی قائم مقام وزیر علوم در امور بین الملل گفت: یکی از محورهای مهم دفتر همکاری های علمی بین المللی وزارت علوم بین المللی سازی آموزش عالی و ارتقا سطح علمی دانشگاه ها به ترازهای بین المللی است.

وی ادامه داد: ما دو درصد از علم دنیا را تولید می کنیم و از لحاظ میزان رشد علم در دنیا جایگاه اول را داریم.

وی ادامه داد: روندهای فعالیت های علمی بین المللی دارای محورهای مختلفی است که می توان به انجام پروژه های مشترک، تبادل استاد و دانشجو، برگزاری دوره های آموزشی اشاره کرد.

هر هفته ۱۰ هیئت خارجی وارد دانشگاههای ما شدند

سالار آملی گفت: در سال جاری هر هفته ۱۰ هیئت خارجی وارد دانشگاه های ما می شدند و دو هزار و ۱۰۰ نفر از دانشمندان خارجی امسال به کشور ما وارد شده اند و حدود یک هزار و سه نفر از اعضای هیات علمی ما به خارج از کشور اعزام شده اند.

قائم مقام وزیر علوم در امور بین الملل ادامه داد: ۴۰۰ نفر از اعضای هیات علمی برای ارتباطات بین المللی و بهره گیری از آزمایشگاه های دانشگاه های خارجی به کشورهای خارجی اعزام شده و بازگشته اند و هزاران دانش فنی وارد کشور شده است.

کشورهای هدف برای همکاری علمی

وی ادامه داد: ما دارای دو سری کشور هدف هستیم. اولین کشورها که در اولویت ما قرار دارند کشورهای منطقه مانند عراق، سوریه، لبنان، یمن و افغانستان هستند و کشورهای هدف دیگر ما آلمان، اتریش، فرانسه، روسیه، چین، ژاپن و کره جنوبی هستند.

سالار آملی ادامه داد: در سال ۲۰۱۹، ۲۹ دانشگاه ما در رتبه بندی بهترین دانشگاه های دنیا قرار گرفتند و کشور ما یکی از کشورهای اثرگذار در زمینه علم و فناوری اعلام شده است.

قائم مقام وزیر علوم در امور بین الملل گفت: ۲۰۰ نفر از دانشمندان ما بین یک درصد دانشمندان برتر دنیا قرار دارند.

وی در پاسخ به سوال درباره اینکه چند درصد از تفاهم نامه هایی که تاکنون با دانشگاه های خارجی منعقد شده اجرایی شده گفت: طی سه سال گذشته از ۱۱۸۳ تفاهم نامه ای که با دانشگاهی های خارجی منعقد شده ۸۴۳ تفاهم نامه اجرایی شده است و روند رو به رشدی دارد.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ انتشار9 بهمن 97 ، کدخبر: 4527126، www.mehrnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۱۶ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۰
0
0
کم دانشجو ایرانی را چاپیدین دانشجوهای خارجی هم روش چه امکاناتی میدین خدا میدونه
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین