پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۸۵۹۴۰
تاریخ انتشار : ۱۰ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۳
به نظر می رسد که آخوندی بایستی پیش از انتقاد به دولتی که با عملکرد مدیرانی چون وی عملکردش سنجیده می شود، به مواردی که در زمان وزارت وی در دولت های یازدهم و دوازدهم رخ داد، پاسخ دهد.
شعار سال : برخی از وزرای دولتی که پس از مشکلات مختلف از دولت جدا شده‌اند حالا به منتقد درجه یک پاستور تبدیل شده‌اند این درحالی است که همین افراد باید پاسخگوی عملکردی که در این چند سال به عنوان وزیر بوده‌اند باشند اما با فرار رو به جلو حالا که خود را جدا از دولت می بینند، ژست منتقد به خود می‌گیرند.

یکی از این شخصیت‌های سیاسی «سید عباس آخوندی» است که انتقادات زیادی نسبت به فعالیت وی در 5 سالی که همراه دولت روحانی بود وجود دارد اما وزیر سابق راه و شهرسازی در گفتگو با ماهنامه "اندیشه پویا" با انتقاد از دولتی که وزیرش بود، بیان می‌کند: «دولت روحانی از انسجام نظری برخوردار نیست، این دولت اساسا فاقد یک نظریه راهبردی است. دولت فکر می کند به خاطر مسکن مهر در مقابل دوره احمدی نژاد کم آورده است. هر کسی در این دولت دارد کار خودش را می کند و عملا پدیده بی دولتی محقق شده است!»

به نظر می رسد که آخوندی بایستی پیش از انتقاد به دولتی که با عملکرد مدیرانی چون وی عملکردش سنجیده می شود، به مواردی که در زمان وزارت وی در دولت های یازدهم و دوازدهم رخ داد، پاسخ دهد.

برخی از این موارد را در ادامه ذکر می کنیم.


مزخرف نامیدن خانه امید مستضعفان

خانه دار شدن امروز شاید برای بسیاری دیگر نه یک رویا بلکه آرزوی دور از دست باشد. با گرانی‌های اخیر که بسیاری از کالاها افزایش سه برابری را داشته خانه دار شدن کار مشکلی است.

اما در دولت دهم پروژه انبوه سازی مسکن به نام «مسکن مهر» کلید خورد که بسیاری را امیدوار به خانه دار شدن کرد. اما با روی کار آمدن دولت یازدهم و بخصوص حضور آخوندی در وزارت راه و شهرسازی متاسفانه آمال و آرزوهای بسیاری نقش بر آب شد. در این دوران مسکن مهر پروژه ای مزخرف خوانده شد و پس از آن اعلام شد که دولت قرار است پروژه «مسکن اجتماعی» را کلید بزند.

اما بعد از 5 سال حضور آخوندی در دولت وی وقتی پاستور را ترک کرد نسبت به بی عملی در حوزه مسکن مهر نه تنها عذرخواهی نکرد بلکه آنرا افتخاری برای دوره مدیریتی خود قلمداد کرد.

هنوز پروژه های زیادی از مسکن مهر باقی است که از دولت دهم به این سو تکمیل نشده است و از سوی دیگر «محمد اسلامی» وزیر جدید راه و شهرسازی نیز با عذرخواهی از مردم نسبت به رویه گذشته بیان می کند که دولت اهتمام به تکمیل این پروژه نیمه تمام دارد. آخوندی چه درباره عدم تکمیل مسکن مهر و چه درباره عدم تحقق وعده مسکن اجتماعی باید پاسخگو باشد.

عاقیبت نوسازی ناوگان هوایی کشور چه شد؟

نوسازی ناوگان هوایی کشور از جمله وعده های برجامی دولت بود که با حضور آخوندی در وزارت راه و شهرسازی با آب و تاب برای آن تبلیغ صورت می گرفت. قرارداد با شرکت های بوئینگ و ایرباس همواره به طور حماسی در رسانه‌های اصلاح طلب انتشار می یافت اما تقریبا هیچ دستاوردهای برجام در این حوزه نیز خود را نشان داد.


حتی این تبلیغات سیاسی برای خرید هواپیمای جدید به حدی بود که برخی از اصلاح طلبان با هوپیمای ایرباس عکس یادگاری گرفتند و این موضوع به عنوان یک آبروریزی بزرگ در رسانه‌ها منتشر شد.

عکس سلفی با ایرباس هم دردی دوا نکرد این شرکت‌ها قرادادهای خود را با ایران ملغی کردند. در همین رابطه کارشناسان امر می گویند که نه تنها خرید هواپیمای جدید از بین رفت بلکه تجهیز ناوگان هوایی کشور نیز انجام نشد.

در این خصوص آخوندی در دو حوزه عملکرد مناسبی از خود به نمایش نگذاشت. در فروردین ماه سال 96 بود که یکی از خبرنگاران همین سئوال را از آخوندی پرسید و وی با عصبانیت تمام میکروفن را از خانم خبرنگار گرفت و گفت: «شما حرفه ای نیستید و از خبر چیزی سر در نمی آورید!»


حادثه برخورد دو قطار و پیشرفت در حمل و نقل ریلی کشور

در آذرماه سال 95 حادثه دلخراش برخورد دو قطار در محور سمنان دامغان رخ داد که به کشته و زخمی شدن عده‌ای از هموطنان ختم شد. در این حادثه آخوندی به جای عذرخواهی از مردم جمله‌ای را بر زبان راند که بسیار موجب خشم افکارعمومی شد. آخوندی بیان داشت که « همه مسافران بیمه هستند و جای نگرانی نیست.» این درحالی بود که برخی از مسافران قطار با توجه به شدت برخورد و آتش سوزی در این حادثه در ابتدای امر جان خود را از دست دادند و خانواده‌هایشان را داغدار کردند.

در همین رابطه مدیرعامل وقت حمل و نقل ریلی استعفا کرد تا آخوندی از بند استعفا رهایی یابد. البته موضوع به همین جا ختم نمی شود. آخوندی در گزارشی که در محضر رهبر معظم انقلاب درباره پیشرفت حمل و نقل ریلی ارائه کرد از سیستم هوشمند ریلی صحبت کرد که در آن حتی اگر راننده قطار خواب باشد اتفاق و صانحه ناگواری رخ نمی دهد.

اما بعدها با این حادثه مشخص شد که نمی توان به سیستم اتوماتیک هوشمند قطار (ATC) که صد میلیارد تومان هزینه در بر داشت اعتماد کرد. درحالی در حوزه حمل و نقل ریلی مشکلات بسیاری وجود داشت، آقای وزیر برای کترینگ اتریشی و پخت قرمه سبزی با اشپز خارجی برنامه ریزی می کرد.


مسبب اصلی اعتراض کامیون‌داران

در حوزه حمل ونقل جاده ای بی توجهی وزیر مستعفی باعث بروز معضلاتی برای این بخش شد. مهم‌ترین رویداد این بخش اعتراضات چندماه اخیر کامیون داران است.

گروهی که به کرایه پایین حمل بار در سطح کشور معترض بوده و خواستار ورود وزیر وقت راه و شهرسازی به این ماجرا بودند.

اما اهمیت ندادن به این مسئله مهم از سوی وزیر مستعفی باعث شد تا کامیون‌داران خردادماه امسال دست به اعتراضاتی زده که خروجی آن اختلال در حمل بار و بر هم خوردن عرضه و تقاضا در بسیاری از بازارهای مصرفی شد.


سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از شبکه های اطلاع رسانی راه دانا، تاریخ انتشار:10بهمن1397 ، کدخبر:1453460 :www.dana.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین