پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۸۶۱۸۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۱ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۳
دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: بر اساس قانون هر کسی که معتاد است باید خودش را به مراکز ترک اعتیاد معرفی کند و هر کسی این کار را انجام ندهد مجرم است.وی ادامه داد: در حوزه مواد مخدر یک موضوع مقابله داریم و موضوع بعدی درمان است و موضوع پیشگیری و ساماندهی معتادان موضوعات دیگر ما در ستاد مبارزه با مواد مخدر است؛ بحث معتادان از اولویت‌های کوتاه مدت ما است و این موضوع امنیت و چهره شهر را خدشه‌دار می‌کند و تا این افراد هستند زمینه جرم نیز وجود دارد.

شعار سال: سردار اسکندر مؤمنی صبح امروز در حاشیه جمع آوری معتادان سه منطقه شوش، مولوی و هرندی با تشکر از تلاش‌های ماموران ناجا در بحث جمع آوری معتادان گفت: همانطور که رهبر انقلاب فرمودند، کار جمع‌آوری معتادان کاری جهادی است؛ این موضوع امری جمعی است و همه دستگاه‌ها باید در این موضوع فعال شوند.

وی ادامه داد: در حوزه مواد مخدر یک موضوع مقابله داریم و موضوع بعدی درمان است و موضوع پیشگیری و ساماندهی معتادان موضوعات دیگر ما در ستاد مبارزه با مواد مخدر است؛ بحث معتادان از اولویت‌های کوتاه مدت ما است و این موضوع امنیت و چهره شهر را خدشه‌دار می‌کند و تا این افراد هستند زمینه جرم نیز وجود دارد.

دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر افزود: امروزه ۵۵ درصد علت طلاق موضوع اعتیاد است و ۷۰ درصد زندانیان در ارتباط با مواد مخدر در زندان هستند و جرائم دیگری مانند سرقت نیز به دلیل مواد مخدر رخ می‌دهد.

مؤمنی گفت: تا پایان سال مقررات و قوانین را اصلاح خواهیم کرد؛ ماده ۱۵ گفته هر کسی که معتاد است باید خودش را به مراکز ترک اعتیاد معرفی کند و هر کسی این کار را انجام ندهد مجرم بوده و وارد ماده ۱۶ می‌شود و در این ماده ما به دنبال جمع‌آوری و نگهداری و درمان هستیم و تا پایان سال این قانون اصلاح می‌شود و بنا داریم تا معتادان را با دید مجرم نگاه کنیم.

دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر اظهار کرد: درحال حاضر حدود ۶۰ هزار معتاد در کشور داریم و امیدواریم بتوانیم این افراد را ساماندهی کنیم و در تهران نیز تا پایان سال ساماندهی معتادان پایان می‌یابد.

وی گفت: ساماندهی محیطی نیز مهم است و شهرداری و سازمان بهزیستی باید در این زمینه بیشتر فعال شوند.

مؤمنی ادامه داد: ساماندهی زباله‌گردها نیز مهم است و در این مرحله بودجه خوبی در اختیار پلیس قرار خواهیم داد تا اتفاق خوبی در این زمینه نیز رخ دهد؛ هرچقدر برگزاری همایش و کارهای فرهنگی در مناطق شوش، مولوی و هرندی بیشتر شود، فضا را به سمت مطلوب شدن خواهد برد.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری دانشگاه آزاد اسلامی آنا، تاریخ انتشار 11بهمن 97، کدخبر: 356917، www.ana.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۲۱ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۱
0
0
چقدر مجرم داریم در کشور مثلا خوشون رو معرفی کنن چی کار میکنن باهاشون
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین