پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۸۷۱۳۴
تاریخ انتشار : ۱۶ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۶:۰۳
یکی از نارضایتی های مردم نسبت به عملکرد خودروسازان، افزایش قیمت خودرو است. متاسفانه قیمت خودروهای داخلی طی یک سال اخیر با افزایش قابل ملاحظه ای مواجه شده است. قیمت هایی که غالبا شامل خودروهای پرتیراژی است که طبقات ضعیف و متوسط از آن استفاده می کنند. در کنار این افزایش قیمت یک سوال جدی در بین مردم ایجاد شده است که آن نحوه هزینه کرد خودروسازان است. با توجه به اینکه سهم قابل توجهی از تعیین قیمت فروش متاثر از هزینه تمام شده تولید خودرو و اداره خودروسازان است، لذا این نکته بسیار مهمی است که خودروسازان درآمدهای خود را صرف چه هزینه هایی می کنند.

شعارسال: یکی از نارضایتی های مردم نسبت به عملکرد خودروسازان، افزایش قیمت خودرو است. متاسفانه قیمت خودروهای داخلی طی یک سال اخیر با افزایش قابل ملاحظه ای مواجه شده است. قیمت هایی که غالبا شامل خودروهای پرتیراژی است که طبقات ضعیف و متوسط از آن استفاده می کنند. در کنار این افزایش قیمت یک سوال جدی در بین مردم ایجاد شده است که آن نحوه هزینه کرد خودروسازان است. با توجه به اینکه سهم قابل توجهی از تعیین قیمت فروش متاثر از هزینه تمام شده تولید خودرو و اداره خودروسازان است، لذا این نکته بسیار مهمی است که خودروسازان درآمدهای خود را صرف چه هزینه هایی می کنند.

برای مردمی که درآمدهایشان نه تنها افزایش قابل ملاحظه ای نیافته بلکه به واسطه تورم قدرت خریدشان بسیار کاهش یافته است، دلیل افزایش قیمت خودرو توسط خودروسازان جای سوال است. قدر مسلم وزیر صنعت و مدیران خودروسازی بایستی در خصوص هزینه کرد خودروسازان پاسخگو باشند ولی بررسی ها نشان می دهد که بخشی از درآمد خودروسازان صرف افراد سیاسی در بدنه خودروسازی می شود. افرادی که تخصص شان هیچ ارتباطی با خودروسازی ندارد و از منظر قانون انتصاب شان تخلف است.

به طور مثال می توان به آقای سیدرضا نوروز زاده، مدیرعامل شرکت ملی پتروشیمی اشاره کرد. وی که هم اکنون رییس دفتر اقتصادی حزب اعتمادملی است از سال 1393 تاکنون به نمایندگی شرکت ایران خودرو، رئیس هیئت مدیره ایران خودرو خراسان است.


از این دست انتضابات سیاسی به وفور در شرکت های خودروسازی دیده می شود که قاعدتا بخشی از درآمد خودروسازان به عنوان پاداش، حق عضویت هیئت مدیره و ... به این افراد پرداخت می شود. حال جناب وزیر صنعت بایستی پاسخ دهند که چرا باید مردم هزینه پاداش و حق عضویت این افراد را بپردازند؟ چرا مردمی طبقه ضعیف و متوسط که به سختی در شرایط کنونی امرار معاش می کنند بایستی هزینه ریخت و پاش های بعضا غیرقانونی خودروسازان را متحمل شوند؟


شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از پایگاه خبری نود اقتصادی ، تاریخ انتشار:14 بهمن 1397 ، کدخبر: 2117431،www.90eghtesadi.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین