پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۸۷۶۱۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۸ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۰
مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان اردبیل گفت: بنیاد مسکن مولد انقلاب اسلامی است و جزو نهادهایی است که دو سه ماه بعد از پیروزی انقلاب شکل گرفت به طوری که در این مدت ما موفق به تهیه طرح هادی برای 370 روستای استان اردبیل شدیم.

شعار سال: فرهاد سبحانی اظهار کرد: همزمان با گرامیداشت دهه فجر 33 طرح هادی در مناطق روستایی استان اردبیل افتتاح می‌شود که هزینه صرف شده برای این پروژه‌ها 14 میلیارد تومان است.
وی خاطرنشان کرد: به میمنت این ایام مبارک 35 دفترچه تهیه طرح هادی مشتمل بر مطالعات و عملیات اجرایی طرح هادی آماده شده و در کنار آن در شهرهای مختلف به صورت نمادین افتتاح واحدهای مقاوم‌سازی شده روستایی را شاهد خواهیم بود.
مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان اردبیل گفت: بنیاد مسکن مولود انقلاب اسلامی است و جزو نهادهایی است که دو سه ماه بعد از پیروزی انقلاب شکل گرفت به طوری که در این مدت ما موفق به تهیه طرح هادی برای 370 روستای استان اردبیل شدیم.
سبحانی به عملیاتی شدن آسفالت و سنگفرش در مناطق روستایی به میزان دو میلیون و 200 هزار مترمربع اشاره کرد و افزود: ما در این مدت 460 کیلومتر جدول‌گذاری را در مناطق روستایی اجرا کردیم و به سایر دستگاه‌ها در ساخت خانه بهداشت، خانه عالم، محوطه‌سازی مساجد به تعداد 136 باب مسجد و احداث پارک اقدام کرده و در آنها مشارکت داشتیم.
وی تصریح کرد: در این سه سال یک میلیون و 100 هزار مترمربع عملیات آسفالت‌ریزی و سنگفرش در مناطق مختلف روستایی را انجام دادیم.
مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان اردبیل در ادامه از تهیه طرح هادی برای یک هزار و 50 روستا و همچنین بازنگری در 200 طرح هادی روستایی خبر داد و بیان کرد: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی و با هدف بهبود سیمای روستاها مقاوم‌سازی واحدهای مسکونی جزو اولویت‌ها قرار گرفت به طوری که 55 هزار واحد مقاوم‌سازی شده در این مدت تحویل داده شده است.
سبحانی اضافه کرد: 55 درصد روستاهای این استان واحدهای مسکونی مقاوم دارند به طوری که در مقابل زلزله 6.7 ریشتری مقاوم بوده و به مانند سال‌های گذشته با یک زلزله پنج ریشتری دچار تلفات و خسارت‌های هنگفت نمی‌شوند.
وی ادامه داد: بنیاد مسکن استان اردبیل در چهار زلزله اهر، بم، قزوین و کرمانشاه به عنوان استان معین حضور پیدا کرده به طوری که در آخرین زلزله رخ داده در کرمانشاه ما نسبت به تحویل دو هزار و 350 واحد اقداماتمان را شروع کردیم.
مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان اردبیل اظهار کرد: به هیچ وجه از اعتبارات استانی برای ساخت و ساز در مناطق زلزله‌زده دیگر هزینه نمی‌شود و ما در کنار 13 استان معین کشور سعی کردیم تا نسبت به تامین نیرو و تجهیزات و ماشین‌آلات اقدام کنیم.
سبحانی با بیان اینکه بعد از وقوع این زلزله ما نسبت به عملیات نقشه‌برداری، آواربرداری و اسکان موقت به عنوان یک کار حساس، دقیق و تخصصی در کنار 13 استان معین دیگر اقداماتی را شروع کردیم، افزود: با توجه به عملکرد بنیاد مسکن استان در زلزله‌های مختلف ما نیز به عنوان یکی از استان‌های معین به کمک اهالی مناطق زلزله‌زده کرمانشاه شتافتیم.
وی در مورد آخرین وضعیت ساخت و ساز در شهرهای زیر 25 هزار نفر در قالب مسکن مهر بیان کرد: 99 درصد واحدهای احداثی ما در این شهرها تکمیل و به صاحبان آنها واگذار شده و کمتر از 50 واحد بلاتکلیف داریم که واگذاری آنها را به سرعت انجام خواهیم داد.
مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان اردبیل رتبه سوم کشوری بنیاد مسکن را در ساخت مساکن مهر، رتبه 5 کشوری در اجرای طرح هادی و رتبه‌های ممتاز را در بخش فنی و تخصصی یادآور شد و اظهار کرد: به هیچ وجه طرح مقاوم‌سازی مساکن روستای تعطیل نشده ولی به دلیل شرایط اقتصادی مردم برخی سخت‌گیری بانک‌ها و عدم رغبت روستائیان در مقاوم‌سازی واحدهای خود پروژه با تاخیر و کندی روبرو شده ولی امیدواریم تسهیلات مقاوم‌سازی که به 25 میلیون تومان با نرخ سود پنج درصد رسیده زمینه انگیزه بیشتر روستائیان را برای مقاوم‌سازی فراهم کرده باشد.
سبحانی خاطرنشان کرد: البته بهزیستی برای مددجویان خود هشت تا 10 میلیون تومان و کمیته امداد 10 تا 15 میلیون تومان بلاعوض پرداخت می‌کند تا بحث مقاوم‌سازی واحدهای مسکونی قوت بیشتری بگیرد.
وی تصریح کرد: ما نیز از محل حساب 100 امام چهار تا 5 میلیون تومان به افراد نیازمند کمک می‌کنیم تا مقاوم‌سازی واحدهای مسکونی خود را انجام دهند.
مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان اردبیل با بیان اینکه همچنان سالانه سه هزار و 500 روستایی از تسهیلات مقاوم‌سازی استفاده می‌کنند، اظهار امیدواری کرد؛ در 10 سال آینده با آهنگی که در عملیات بازسازی و مقاوم‌سازی واحدهای روستایی شروع شده این کار به سرانجام برسد.

سبحانی در مورد منظومه‌های روستایی افزود: تاکنون در بخش شاهرود این منظومه شکل عملیاتی به خود گرفته و قرار است در سه روستا نیز این طرح عملیاتی شود که یک کار تخصصی فراگیر است که عمران و آبادانی روستاها را به شکل کامل و جامع به همراه دارد.
وی در مورد روستاهای هدف گردشگری نیز گفت: تاکنون در اندبیل، کزج، گیلوان و عنبران پروژه‌هایی در این راستا اجرایی شده و ما در فروردین ماه سال آینده پروژه عنبران را افتتاح می‌کنیم و در هفت روستای جدید نظیر اوماسلان و موئیل با طراحی مناسب طرح‌های گردشگری را اجرایی و عملیاتی خواهیم کرد.
مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان اردبیل در پایان سخنان خود بیان کرد: در سال‌های اخیر هم در حوزه آسفالت‌ریزی و هم پیاده‌راه‌سازی و جدول‌گذاری کارهای هماهنگی را با کمک دهیاری‌ها انجام دادیم که امیدواریم اسباب رضایت روستانشینان فراهم آید.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه خبری تحلیلی سبلان ما، تاریخ 17 بهمن 97، کد مطلب: 80061: www.sabalaneh.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۴۲ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۸
0
0
با تشکر از این نهادهای که به فکر مردم هستن
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین