پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۸۷۶۳۷
تاریخ انتشار : ۱۸ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۸
فرمانده نیروی هوا فضای سپاه پاسداران گفت: قدرت موشکی ما امنیت ساز است و به هیچ وجه آن را در قابل گفت‌و‌گو و مذاکره معامله نمی‌کنیم.وی افزود: ما همچنان می‌شنویم که ایران را دعوت به مذاکره می‌کنند بدان جهت که در حوزه موشکی فعالیت‌ها ادامه نیابد؛ برایند موفقیت‌های ما مثبت با فاصله بسیار زیاد است که جزو دستاوردهای انقلاب اسلامی است. سردار حاجی زاده تاکید کرد: اگر بنا بود روند گذشته را ادامه دهیم به یک صدم این دستاورد‌ها دست نمی‌یافتیم و به کشوری واردکننده در تمامی حوزه‌ها مبدل می‌شدیم؛ هم دشمنان و هم افرادی نادان در داخل کشور به دنبال اقداماتی هستند که سم مهلک برای مسئولین، کشور و ملت ما است.

شعار سالسردار امیرعلی حاجی‌زاده فرمانده نیروی هوا فضای سپاه پاسداران در همایش «مثبت چهل» اظهار کرد: در حوزه موشک‌های زمین به هوا، پهپاد‌ها و پدافند دستاوردهای بسیاری کسب شده اس و عکس العمل دشمنان ما نشان می‌دهد که نگران هستند.

وی افزود: ما همچنان می‌شنویم که ایران را دعوت به مذاکره می‌کنند بدان جهت که در حوزه موشکی فعالیت‌ها ادامه نیابد؛ برایند موفقیت‌های ما مثبت با فاصله بسیار زیاد است که جزو دستاوردهای انقلاب اسلامی است.

سردار حاجی زاده تاکید کرد: اگر بنا بود روند گذشته را ادامه دهیم به یک صدم این دستاورد‌ها دست نمی‌یافتیم و به کشوری واردکننده در تمامی حوزه‌ها مبدل می‌شدیم؛ هم دشمنان و هم افرادی نادان در داخل کشور به دنبال اقداماتی هستند که سم مهلک برای مسئولین، کشور و ملت ما است.

هیچ کس نباید نگران تهدیدات نظامی باشد

فرمانده نیروی هوا فضای سپاه پاسداران ادامه داد: خطر و مشکلات تحریم مسائل دست چندم است، هیچ کس نباید نگران تهدیدات نظامی باشد چرا که قدرت ما قابل مقایسه‌ با هیچ دوره‌ای نیست، تهدید دشمن را می‌توان به فرصت تبدیل کرد و می‌توان در برخی مسائل که نارسایی داریم، ایجاد جهش کنیم.

وی با بیان اینکه باید مردم و مسئولین اقدامات دشمن در حوزه اقتصادی را به عنوان جنگ متصور باشند، گفت: اگر این رخداد صورت پذیرد صف آرایی ما علیه آن‌ها صف آرایی جنگی می‌شود؛ بنده قبول دارم که اگر مسئولین به موقع تدابیر رهبری را عمل می‌کردند این مشکلات پیش نمی‌آمد، اگر ما این وضعیت را تضعیف کنیم ضرر بیشتری می‌بینیم.

سردار حاجی زاده تصریح کرد: مشکلات امروزه با همدلی همدیگر قابل حل است و شاه کلید آن امید است، دشمن بیشتر از اینکه توطئه کند، هزینه خود را برای نامیدی مردم ما صرف می‌کند، باید بپذیریم که این آزمایش است و همه در مقابل آن مسئول هستیم.

مطمئنیم آمریکا قادر به تهدید نظامی نیست

فرمانده نیروی هوا فضای سپاه پاسداران با بیان اینکه آینده نسبت به مقطع تاریخی امروز قضاوت خواهد کرد، گفت: در هر حوزه‌ای که مسئول بخش از ما کمک بخواهد آمادگی خود را اعلام کرده‌ایم، اگرچه اخیرا در حوزه خودرو سازی به دنبال رفع کاستی‌های موجود هستیم و به این زمینه ورود کرده‌ایم؛ اگر خودرو سازان از غرب قطع امید کنند ما به کمک آن‌ها می‌آییم، اگر یک نگاه به ما باشد و نگاه دیگر به خارج باشد کار نتیجه‌ای ندارد.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر استفاده آمریکا از بمب اتمی اظهار کرد: آمریکا از بمب اتم نمی‌تواند استفاده کند چون شمشیر دولبه است و خودشان نیز به طور حتم دچار آسیب می‌شوند، آمریکا در دوره دفاع مقدس و جنگ سوریه به توانمندی‌های ما آگاه است و توانمندی سپاه پاسداران و ارتش جمهوری اسلامی ایران را می‌شناسند، با این شناخت جنگ برای آمریکا پر هزینه و بی نتیجه است از همین رو مطمئنیم آن‌ها قادر به تهدید نظامی نیستند.

سردار حاجی زاده ادامه داد: دشمنان با استفاده از فضای مجازی ناامیدی را به جامعه پمپاژ می‌کنند، اگر دشمن شناسی ما کافی باشد، باید آگاهی از اقدامات دشمن به وسیله همگان صورت پذیرد ولی اگر حواسمان به این مسائل نباشد ممکن است در دام فتنه بیفتیم همانطور که در سال 78 و 88 و اواخر سال گذشته نیز این اتفاق افتاد.

فرمانده نیروی هوا فضای سپاه پاسداران در مورد قرارداد موشکی ایران و فرانسه بیان کرد: در جنگ ایران و عراق موشک‌ها و مواد شیمیایی‌ای که فرانسوی‌ها به صدام دادند را فراموش نمی‌کنیم، حال ما بیاییم به فرانسوی‌ها و اروپایی‌ها اعتماد کنیم؟ قدرت موشکی ما امنیت ساز است و به هیچ وجه آن را در قابل گفت‌و‌گو و مذاکره معامله نمی‌کنیم؛ این قدرت در اختیار حزب‌الله و سپاه است و این مسائل باعث می‌شود که این قدرت را توسعه دهیم.

وی افزود: هرچیزی که توسط اروپایی‌ها و غربی‌ها طراحی می‌شود را با شک بررسی کنید، این را تلاش آن‌ها برای دست یابی به اطلاعات ما هستند مشخص می کند؛ لذا به هیچ کاری که غربی‌ها پیشنهاد می‌دهند معتقد نیستیم.

دولت‌هایی که با سپاه هماهنگ‌ نبودند هم به کمک سپاه احتیاج داشتند

سردار حاجی زاده عنوان کرد: کشور دچار مشکلات اقتصادی است و این مسئله شامل نیروهای مسلح هم می‌شود ولی ما هر ساله هزینه‌های دفاع را با ارزان سازی کاهش می‌دهیم و متوقف نمی‌شویم، ما تا به امروز مشکل مالی نداشتیم و جای نگرانی نیست؛ قرارگاه سازندگی سد و راه ساخته است ولی آیا در دوره اصلاحات و فعلی فعالیت ما متوقف شده و یا به زور خواسته‌ایم کاری انجام دهیم؟ در خیلی موارد از سپاه دعوت شده و درخواست کردند که این کار انجام شود، در تمام دولت‌هایی که هماهنگ با سپاه نبودند به ما نیاز داشتند.

فرمانده نیروی هوا فضای سپاه پاسداران خاطر نشان کرد: زمانی که معاون اول رئیس جمهور و رئیس جمهور به منطقه‌ای می‌رود فرمانده قرارگاه همراهشان هست چرا که کار با بهترین وجه انجام می‌شود؛ سپاه شرکت‌های کوچک و مردم را در قرارگاه‌های خاتم الانبیاء(ص) برای ساخت پل و جاده و سد به کارگیری می‌کند، دشمن می‌گوید سپاه کار نکند و کشور پیش نرود.

تصمیم‌گیری درباره آزمایش‌های موشکی با رئیس جمهور نیست

وی در مورد آزمایش‌های موشکی عنوان کرد: آزمایش‌های موشکی ما صورت گرفته و هیچ کاری متوقف نشده است. در همین اواخر آزمایش‌هایی صورت گرفت که قریب به 30 درصد آن‌ها دور برد بود ولی رئیس جمهور و رئیس شورای عالی امنیت ملی این تصمیم را می‌گیرند که تبلیغات صورت پذیرد یا خیر، تصمیم انجام دادن و یا ندادن با آن‌ها نیست.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سايت خبري دانا تاریخ انتشار 18 بهمن 97، کدخبر: 1456862، www.dana.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین