پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۸۷۷۱۸
تاریخ انتشار : ۱۹ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۰
استاندار اصفهان با بیان اینکه مدت جاری بودن آب محدود است، گفت: روزی که آب را جاری کردیم حجم آب ذخیره شده در پشت سد زاینده رود ۱۹۸ میلیون متر مکعب بود، ناگزیریم از اینکه حداقل ۱۱۰ میلیون متر مکعب را برای آب شرب و نیاز فصل تابستان حفظ کنیم.

شعار سال : استاندار اصفهان با بیان اینکه مدت جاری بودن آب محدود است، گفت: روزی که آب را جاری کردیم حجم آب ذخیره شده در پشت سد زاینده رود ۱۹۸ میلیون متر مکعب بود، ناگزیریم از اینکه حداقل ۱۱۰ میلیون متر مکعب را برای آب شرب و نیاز فصل تابستان حفظ کنیم.
 اصفهانی‌ها چند روزی است که میزبان میهمانی ویژه هستند. آب بعد از 18 ماه بستر خشک و بی‌جان زاینده‌رود جاری شده و مردم این شهر زاینده‌رود را بار دیگر زنده می‌بینند.

این روزها نشاط و شادمانی به واسطه جاری‌شدن مجدد آب در زاینده رود در اصفهان جاری و ساری است اما این سئوال مطرح است که آیا پس از دوره زمانی 20 روزه، برای جاری بودن آب در بستر زاینده رود باز هم فرصتی خواهد بود؟ استاندار اصفهان در این باره پاسخ داد.

عباس رضایی گفت: افزایش خروجی آب از دریچه‌های سد زاینده‌رود به دنبال مباحثی کارشناسی صورت گرفت و ساعت‌ها روی آن کار شد و البته لطف و رحمت الهی نیز شامل حال مردم استان بوده است.

وی ادامه داد: امسال به فضل الهی، در بالادست بالای یک هزار و 50 میلیمتر بارندگی داشتیم در حالی که سال قبل فقط 125 میلیمتر بارندگی به ثبت رسیده است.

وی خاطرنشان کرد: اگر تفضل الهی شامل حال ما شود و شاهد رحمت الهی و نزولات جوی باشیم، جاری بودن آب تداوم پیدا می‌کند و مجبور هستیم که 110 میلیون متر مکعب آب را در تابستان ذخیره داشته باشیم تا مردم با مشکل روبرو نشوند.

رضایی با درخواست از مردم برای صرفه جویی در مصرف آب گفت: از مردم استان اصفهان استدعا داریم که در مصرف آب صرفه جویی لازم را داشته باشند چون از وظایف شرعی، اخلاقی و مدنی ماست.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری تسنیم،تاریخ انتشار:16بهمن 1397، کد خبر:1940065،www.tasnimnews.com
اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین