پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۸۷۸۸
تاریخ انتشار : ۱۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۹
با سفر دکتر سورنا ستاری معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری اسلامی ایران به مسکو و تشکیل کارگروه‌های مختلف کمیسیون عالی همکاری‌های فناوری ایران و روسیه، همکاری‌های علمی و فناوری دو کشور، در سطح بالایی قرار گرفت.

شعار سال:

به نقل از مرکز روابط عمومی‌ و اطلاع‌رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، روسای کارگروه‌های سومین کمیسیون عالی همکاری‌های فناوری ایران و روسیه به همراه سورنا ستاری معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری، امروز با طرف روسی در مسکو تشکیل جلسه دادند.

نشست امروز به ریاست سورنا ستاری از ایران و دیمیتری راگوزین معاون نخست وزیر فدراسیون روسیه برگزار شد و کارگروه‌های زیرمجموعه این کمیسیون نیز تشکیل جلسه دادند تا درباره برنامه‌ها، طرح‌ها و پروژه‌های مشترک در زمینه‌های مختلف علمی و فناوری، موضوعات مطروحه در دو نشست قبلی را پیگیری کنند.

در ابتدای این دیدار ستاری و راگوزین رضایت خود را از پیشرفت کار کمیته‌ها ابراز داشتند و خواستار تسریع در اجرایی‌شدن تفاهمات میان کار گروه‌ها شدند.

کارگروه مگاساینس به ریاست نصرت‌الله ضرغام، کارگروه بیوتک به ریاست سیدحسام‌الدین‌مدنی، کارگروه نانو به ریاست سعید سرکار، کارگروه هوایی و هوانوردی به ریاست منوچهر منطقی، کارگروه همکاری‌های دانشگاهی به ریاست محمدعلی طهرانچی و کارگروه همکاری‌های منطقه‌ای به ریاست علی مرتضی بیرنگ تشکیل شد.

با توجه به برنامه‌ریزی‌هایی که از سوی دو طرف ایرانی و روسی در دو سال گذشته صورت گرفته است، نزدیک به 40 پروژه در زمینه‌های مختلف از جمله نانو، بیو، تجهیزات پزشکی، درمان بیماری‌های صعب‌العلاج، علوم‌شناختی، همکاری‌های دانشگاهی و حوزه‌های دیگر، برای شروع همکاری‌های تازه، مطرح و برخی از آنها نهایی‌شده و برخی نیز در مرحله مذاکره است که در سومین نشست کمیسیون عالی همکاری‌های فناوری ایران و روسیه و کارگروه‌های مربوطه بررسی و درباره آنها تصمیم‌گیری می‌شود.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری آنا، تاریخ انتشار 12 خرداد 1395، کد مطلب: 110397: www. ana.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین