پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۸۸۲۹۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۲ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۱
رئیس هیئت مؤسس دانشگاه آزاد اسلامی گفت: جمهوری اسلامی ایران در چهل سال گذشته در برابر تمامی هجمه‌ها ایستادگی کرده و به کوری چشم دشمنان باقی و مقتدر خواهد بود.

شعارسال:رئیس هیئت مؤسس دانشگاه آزاد اسلامی گفت: جمهوری اسلامی ایران در چهل سال گذشته در برابر تمامی هجمه‌ها ایستادگی کرده و به کوری چشم دشمنان باقی و مقتدر خواهد بود.

دکتر علی اکبر ولایتی در آیین افتتاح بیمارستان فرهیختگان دانشگاه آزاد اسلامی که با حضور سعید نمکی وزیربهداشت، درمان و آموزش پزشکی، دکتر محمدمهدی طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی و جمعی از معاونان و مدیران این دو نهاد برگزار شد، گفت: ایران به‌عنوان کشوری که از ۲۰۰ سال پیش (دوره فتحعلی شاه) از دست صاحبان خود خارج شده بود و در دست بیگانگان قرار گرفت، مساحت آن از دو میلیون و ۶۰۰ هزار مترمربع به یک میلیون و ۶۰۰ هزار مترمربع در اواخر دوره پهلوی کاهش یافت و یک میلیون متر مربع از وسعت کشور در این ۲۰۰ سال کاسته شد. ۱۷ شهر قفقاز، بخارا، هرات، قندهار، بلوچستان، آرارات، بحرین و اروندرود همه مناطقی هستند که در این دوران از ایران جدا شدند.

وی ادامه داد: در زمان حکومت رضا شاه نخست وزیر عراق به ایران آمد و از او خواست که شط‌العرب را به عراق بدهند، زمانی که رضاشاه وسعت شط‌العرب را پرسید، گفتند که حدود ۵ کیلومتر مسافت دارد، با توجه به اینکه رضاشاه فرد بی‌سوادی بود و نمی‌دانست که اروندکنار ۹۶ کیلومتر وسعت دارد و بهترین آبراه جهان است، آن را حاتم‌بخشی کرد و قرارداد ۷۵ در واقع حاتم‌بخشی رضا پهلوی را برگرداند.

دکتر ولایتی با اشاره به وقوع دو جنگ جهانی و نقش ایران در آن گفت: کشور در سال ۱۹۱۵ و یک سال پس از جنگ اول جهانی به دو قسمت تقسیم شد که شمال ایران در دست روسها و جنوب کشور در دست انگلیسی‌ها قرار گرفت و حکومت وقت «نظام‌السلطنه مافی» دولت را در قصر شیرین یعنی مرز عثمانی تشکیل داد. به دلیل آنکه تهران در تصرف روسها بود و جایی وجود نداشت که دولت مرکزی در آن تشکیل شود.

رئیس هیئت مؤسس و امنای دانشگاه آزاد اسلامی یادآور شد: ایران با توجه به اینکه در جنگ دوم جهانی اعلام بی طرفی کرده بود، باز هم مورد اشغال قرار گرفت و می‌خواستند آذربایجان و کردستان را از ایران جدا کنند، آخرین قسمتی که به اقرار دست‌نشاندگان بیگانگان یک نمونه برجسته است، می‌توان به ۲۶ دی ماه ۱۳۵۷ اشاره کرد که سفیر آمریکا در تهران به محمدرضا پهلوی گفت که دیگر مصلحت نیست در تهران باشید و بهتر است که بروید و حکومت را به بختیار بسپارید که این موضوع به نقل از محمدرضا پهلوی در کتاب «پاسخ به تاریخ» که توسط فریدون هویدا نوشته شده، به‌صراحت آمده است.

وی ادامه داد: محمدرضا پهلوی از آمریکایی‌ها گله می‌کنند که با توجه به خدماتی که به آنها داشته و در کنگو، ویتنام و ظفار نیرو اعزام کرده بود و از آخرین تولید نفت که در زمان شاه ۶ میلیون و ۳۰۰ هزار بشکه بود، ۵ میلیون بشکه را به کنسرسیوم هفت خواهران نفتی می‌فروخت و در ازای آن از آمریکا اسلحه و محصولاتی مانند پرتغال دریافت می‌کرد، باز هم او را کنار زدند و از او خواستند ایران را ترک کند.

دکتر ولایتی تأکید کرد: هرکس می‌خواهد بداند که دستاورد انقلاب اسلامی چه بوده، پاسخ این است که انقلاب اسلامی، ایران را به دست صاحبان اصلی خود یعنی مردم برگرداند. یکی از ماده‌های قرارداد ترکمن چای این بود که عباس میرزا و فرزندانش باید بر ایران حکومت کنند، اما با توجه به اینکه عباس میرزا ولیعهد بود و یک سال قبل از پدر خود یعنی فتحعلی شاه درگذشت، پس از مرگ او نوه فتحعلی شاه که فرزند عباس میرزا بود (محمد شاه) شاه ایران شد. یعنی شاه ایران را در زمان قاجار روسها تعیین می‌کردند. در صورتی که فتحعلی شاه ۶۴ فرزند داشت و باید بعد از مرگ شاه، یکی از فرزندان او به حکومت می‌رسید،اما محمدشاه انتخاب شد، چون روسها پیغام داده بودند مبادا شخص دیگری حاکم ایران شود.

رئیس هیئت مؤسس و امنای دانشگاه آزاد اسلامی تصریح کرد: اکنون چون کشور به دست صاحبان اصلی خود رسیده است، دشمنان می‌خواهند ایران به دست عمال و دست‌نشاندگان آنان برگردد و مانند برخی کشورها که ترامپ درباره آنها گفته بود که صاحب نفت هستند تا زمانی که نفت دارند، باید مانند گاو شیرده، آنها را دوشید و زمانی که نفتشان تمام می‌شود، باید ذبحشان کرد و این موضوعی است که به‌صراحت اعلام کرد و آمریکایی‌ها با سیاست‌های خود می‌خواهند ایران هم باز در اختیار آنها قرار گیرد.

وی تأکید کرد: جمهوری اسلامی ایران در چهل سال گذشته در برابر تمامی هجمه‌ها ایستادگی کرده و ان‌شاءالله به کوری چشم دشمنان باقی و مقتدر خواهد بود، چرا که ایران کشوری با ۱۰ هزار سال تاریخ فرهنگی است و تعداد کشورهایی که دارای تاریخ پیوسته فرهنگی هستند، به تعداد انگشتان یک دست هم نیست و رمز ماندگاری ما، همین پیوستگی فرهنگی است.

رئیس هیئت مؤسس و امنای دانشگاه آزاد اسلامی ادامه داد: بنده در سفری که به عربستان داشتم، وقتی به یکی از بیمارستان‌های ریاض مراجعه کردم، دیدم بیشتر کارکنان این بیمارستان یا آمریکایی، یا اروپایی و یا عرب غیرسعودی بودند و حتی یک متخصص سعودی در این بیمارستان وجود نداشت و با وجود حجم زیاد کمک‌هایی که از بیرون دارند، اما همچنان به خودکفایی نرسیده‌اند.

دکتر ولایتی با اشاره به تاریخ فعالیت دانشگاه‌ها در ایران گفت: زمانی ما در سال ۲۷۱ میلادی جندی‌شاپور را داشتیم که در آن دوره به سه زبان خارجی سانسکریت، نستوری روم شرقی و زبان پهلوی تدریس می‌شد و دانشگاه ربع رشیدی در تبریز به‌عنوان اولین مجتمع دانشگاهی جهان حدود ۶ هزار دانشجو و ۶۰۰ استاد داشت که از سراسر جهان اسلام به این دانشگاه می‌آمدند و ایران دارای چنین سابقه دیرینه‌ای است، بنابراین پیشرفت‌های چشمگیر ایران در حوزه‌های مختلف علمی از جمله پزشکی عجیب نیست. تا قبل از انقلاب تعداد مقالاتی که در ایران برای مجلات خارجی ارسال می‌شد، کمتر از هزار مقاله بود، اما اکنون این عدد به بیش از ۴۰ هزار مقاله رسیده است و جمهوری اسلامی ایران در منطقه حرف اول را می‌زند و این پیشرفت بی جهت حاصل نشده است.

وی در پایان گفت: ما با توکل به خدا و تکیه بر توان ملی پیش رفته و پیش خواهیم رفت و به کوری چشم ترامپ و همکاران او امسال چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی را جشن می‌گیریم و این کشور ماندگار است، چرا که آمریکایی‌ها ۲۴۰ سال بیشتر سابقه ندارند و از هر نمادی استفاده می‌کنند تا بگویند دارای تاریخ هستند، اما ایران در همه مناطق خود دارای تاریخ علم و فرهنگ است و استعداد جوانان ما به‌گونه‌ای است که می‌توانند ایفاکنندهنقش اول در منطقه و جهان باشند.

شعارسال، با اندکی تلخیص واضافات برگرفته از خبرگزاری آنا، تاریخ انتشار21 بهمن 97، کدخبر: 359619، ana.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۵۵ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۲
0
0
این مقاومت به جز هزینه چیز دیگه ای هم برای این ملت داشته
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین