پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۸۸۳۶۳
تاریخ انتشار : ۲۲ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۷
سخنگوی جنبش مقاومت اسلامی نجباء گفت: چشمی که می‌خواهد از جمهوری اسلامی ایران و دیگر کشورها نظارت و جاسوسی کند کور خواهیم کرد.
شعارسال: سید هاشم الموسوی با دکتر حسن کربلایی، مدیرعامل خبرگزاری آنا دیدار و گفتگو کرد. دو طرف دراین‌دیدار درباره تعاملات رسانه‌ای میان گروه‌های مقاومت و خبرگزاری آنا و نیز وضعیت مقاومت در عراق و سوریه گفتگو کردند.

حسن کربلایی پیروزی‌ها و موفقیت‌های مقاومت اسلامی نجباء را در عراق به موسوی تبریک گفت و برای این جنبش در ادامه فعالیت‌های خود در منطقه آرزوی موفقیت کرد.

سید هاشم الموسوی نیز حضور در مجموعه رسانه‌های دانشگاه آزاد اسلامی را مایه افتخار مقاومت نجباء دانست و از اینکه خبرگزاری آنا به تریبونی برای ابراز مواضع گروه‌های مقاومت اسلامی منطقه ازجمله نجباء تبدیل شده است، ابراز خوشحالی کرد.

وی گفت: «چهلمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی را به امام خامنه‌ای و همچنین دولت جمهوری اسلامی ایران و همه عزیزان و ملت ایران تبریک و تهنیت عرض می‌کنم که با رهبری امام خمینی(ره) محقق شد. همچنین به شما به‌خاطر همه تلاش‌هایتان در راستای ارائه تصویر واقعی و حقیقی از اسلام تبریک می‌گویم؛ آن هم در زمانی که استکبار جهانی به‌دنبال مخفی کردن این تصویر در جهان است».

موسوی تصریح کرد: «رسانه‌های جهانی همچنین رسانه‌های جمهوری اسلامی ایران بخش غیرقابل انکار و جدایی‌ناپذیر از پیروزی‌های درخشانی است که محور مقاومت در سوریه، عراق و دیگر مناطق به‌دست آورده است، زیرا ما معتقدیم آمریکا بر ماشین رسانه‌ای و بوق‌های تبلیغاتی خود برای پوشاندن شکست در عراق، سوریه و مناطق دیگر و همچنین پوشاندن پیروزی‌های مقاومت حساب باز کرده است».

سخنگوی نجباء تأکید کرد: «آمریکا بیشتر در جهان رسانه بر موضوعاتی همچون فیلم، سریال و تبلیغ و توزیع مواد مخدر در میان جوانان مسلمان در مصر و مناطق دیگر جهان اسلام حساب باز کرده است و در این راستا حرکت می‌کند. سریال‌هایی که در کشورهای حاشیه جنوبی خلیج فارس پخش می‌شود، عملاً روابط میان نامحرم و امور خلاف شرع را تبلیغ می‌کند. آمریکا همین ادعایی را که درباره مبارزه با تروریسم مطرح می‌کند، تنها بازی با افکار عمومی است و دروغی بیش نیست».

وی گفت: «ما باید یک قدرت و نیروی رسانه‌ای متحد و یکپارچه داشته باشیم، زیرا معتقدیم جنگ کنونی یک جنگ رسانه‌ای و اطلاع‌رسانی است. به‌همین خاطر آمریکا ارتش‌هایی را در ریاض و در سفارت‌های کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس با هدف ضربه‌زدن به زیرساخت‌های ملت ایران و درپیش‌گرفتن جنگ روانی و بزرگ‌نمایی تحولات داخلی مستقر کرده است».

موسوی تأکید کرد: «سفر اخیر مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا به منطقه باهدف بسیج و هجمه منطقه علیه جمهوری اسلامی ایران و صرفاً در راستای جنگ روانی انجام شد. اظهارات اخیر ترامپ نیز درباره کنترل ایران از داخل خاک عراق صرفاً جنگ روانی است. بنابراین نیاز داریم خود را بازسازی کنیم و به ترمیم رسانه‌هایمان بپردازیم تا ان‌شاءالله یک رسانه متحد ایجاد شود».

وی تأکید کرد: «جمهوری اسلامی ایران در ۴۰ سال محاصره روزبه‌روز پیشرفت کرد و این درحد خود یک موضوع کم‌نظیر و شگفت‌آور در منطقه است. من چند روز پیش با مدیران رسانه‌های جمهوری اسلامی ایران صحبت کردم و گفتم که آمریکا با محور مقاومت و در رأس آن ایران در سطح رسانه مقابله می‌کند که البته متأسفانه ما پایگاه‌های مردمی داریم که از رسانه‌ها تأثیر می‌پذیرند».

موسوی گفت: «ما باید به‌سمت مصون‌سازی و ایمن‌سازی افکار عمومی پیش برویم و قدرت رسانه‌ای خودمان را به خارج نشان بدهیم و به زبان روز صحبت کنیم و میان انقلاب معاصری که امام خمینی(ره) آورد و اندیشه‌های فعلی ارتباط برقرار کنیم؛ زیرا ما براین‌باوریم که همه امروز از جمهوری اسلامی ایران براساس جایگاه شرعی و قانونی‌اش دفاع می‌کنند و حفظ اهداف اسلامی یک وظیفه شرعی و بقا و پایداری انقلاب درواقع پایداری و بقای اسلام است. انقلاب اسلامی ایران فقط مختص ایران و امام خمینی(ره) نیز فقط متعلق به ایران نیست بلکه متعلق به همه امت است که در سایه استبداد و سرکوبگری و ناامیدی و شکست قرار داشت و این مرد از شرق آمد تا اعلام کند استقلال، حاکمیت و آزادی برای همه قشرهای امت اسلام است».

وی افزود: «در سایه دولت‌هایی که سرسپرده و تسلیم آمریکا بودند، ما همچنان معتقدیم امت اسلام مدیون امام خمینی(ره) است. ایشان آزادی فلسطین و قدس را از اهداف آینده انقلاب قرار دادند و این نشان می‌دهد که توطئه موسوم به معامله قرن و عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی را امام خمینی(ره) در آن زمان پیش‌بینی کرده بودند».

سخنگوی نجباء گفت: «ما به مردان انقلاب و شهدای انقلاب و در رأس آنها شهید بهشتی و شهید مطهری و تمام شهدای انقلاب درود می‌فرستیم. مسیر شهدا مملو از فداکاری است واگر شهدا نبودند انقلاب نمی‌توانست در مقابل این حجم عظیم از هجمه مقاومت کند. اگر حکمت و دوراندیشی امام خامنه‌ای نبود امکان ایستادگی و استقامت وجود نداشت. اگر هوشیاری مردان و مسئولان انقلابی نبود، این انقلاب نمی‌توانست ادامه داشته باشد. اگر حب و دوستی و وفاداری و عشق مردم به انقلاب و تبعیت از رهبری نبود، این انقلاب دوام نمی‌آورد».

هاشم الموسوی درباره دلایل حضورش در ایران گفت: «من فقط به سه دلیل به ایران آمدم؛ من اینجا آمدم که با ملت ایران درباره اهمیت کشورتان و نقش ایران حرف بزنم و بگویم که اگر ایران و نقش منطقه‌ای آن نبود، اکنون داعش در ورودی‌های تهران بود. متأسفانه رهبران و فرماندهان مقاومت در خارج از ایران مورد بی‌مهری و ظلم رسانه‌ای قرار گرفته‌اند. من از سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران حرف می‌زنم که توانست شبح جنگ را از بسیاری از کشورها دور کند».

موسوی افزود: «دومین هدفم از سفر به ایران آن بود که به قم و نزد مراجع عظام و رهبران و مقام‌های دولتی جمهوری اسلامی ایران بروم و همچنین با رسانه‌ها صحبت کنم که متأسفانه با برخی کم‌لطفی‌ها مواجه شدیم. آمریکا می‌خواهد با به‌راه انداختن بحث اصولگرا و اصلاح‌طلب و دو دستگی، شکاف و رخنه میان ملت ایران به‌وجود آورد و طوری القا کند که ملت ایران میان اصولگرا و اصلاح‌طلب تقسیم شده‌اند. من این سیاست‌ها را قبول ندارم».

وی تصریح کرد: «آمریکا می‌خواهد میان ملت شکاف ایجاد کند. عملیات تروریستی در اهواز، زاهدان و تهران باهدف ایجاد دشمنی و تفرقه است. برای آنها فرقی ندارد اصلاح‌طلب باشی یا اصولگرا. همچنان‌که در عراق وقتی بمب‌گذاری می‌کنند، خودروهای بمب‌گذاری شده نه شیعه می‌شناسد و نه سنی»!

موسوی تصریح کرد: «آمریکا بیشتر به‌دنبال کشاندن دانشجویان به تظاهرات است، آنها اصلاً روی مادران و پدران و بزرگان حساب باز نکرده‌اند؛ زیرا بیشتر جوان‌ها بعد از انقلاب به‌دنیا آمده‌اند و معنای انقلاب را نمی‌دانند. بنابراین آمریکا به‌دنبال سوءاستفاده از این جوان‌هاست تا تحریم را عادی جلوه دهد و نظام جمهوری اسلامی را عامل آن معرفی کند».

سید هاشم الموسوی در ادامه در کنفرانس خبری شرکت کرد که مشروح آن را در زیر مشاهده می‌کنید:

* موضع رسمی جنبش نجباء درباره اظهارات دونالد ترامپ که گفته بود از خاک عراق، ایران را زیر نظر قرار می‌دهد، چیست؟

موسوی: درباره اظهارات احمقانه اخیر ترامپ همه شاهد بودیم که با محکومیت شدید حتی از سوی دولت عراق و همه فراکسیون‌های پارلمانی مواجه شد. احزاب ملی و جنبش‌های مقاومت اسلامی نیز اظهارات ترامپ را محکوم کردند و حتی با محکومیت از سوی اقشار عراق مواجه شد. ما این اظهارات را فقط تعدی و تعرض به جمهوری اسلامی ایران نمی‌دانیم، بلکه آن را تعدی و تعرض به حاکمیت، ارزش‌ها و اصول خودمان و همچنین تعدی به استقلال‌ خود قلمداد می‌کنیم، زیرا ما می‌دانیم که رئیس جمهور آمریکا با این اظهارات به‌دنبال خدشه وارد کردن به کرامت و ارزش ملت عراق است.

ما حتی یک روز هم مزدور آمریکا، سربازان گماشته یا کارمند دولت آمریکا نبوده‌ایم؛ ما ملتی هستیم که در مقابل اشغالگران در ۲۰۰۳ مقاومت کردیم. ما فرزندان سید محمدباقر صدر، محمدصادق صدر سید محمدباقر حکیم هستیم که با سرسخت‌ترین، شدیدترین و ظالمانه‌ترین رژیم‌ها که رژیم صدام بود مقابله کردند و شهدای فراوانی در این راه تقدیم کردیم. ساده‌ترین مثال در این زمینه گورهای دسته‌جمعی است؛ ما ملتی هستیم که درمقابل اشغالگران آمریکایی مقاومت کرد و توانستیم ارتشی را که ادعا می‌کردند شکست‌ناپذیر است، با شکست و ضعف و ناکامی برگردانیم. ما ملتی هستیم که با باندهای جنایتکار تروریستی مقابله کردیم که مورد حمایت کشورهای حاشیه خلیج فارس و آمریکا و جهان بودند و با سلاح و پول از آنها حمایت می‌کردند و حتی حمایت‌های اطلاعاتی و لجستیکی نیز در اختیارشان قرار می‌دادند.

ما حاکمیت خودمان را با خون پایه‌ریزی کردیم و هرگز به آمریکا یا به هیچ کشور دیگر اجازه نخواهیم داد یک وجب از خاک عراق را نجس یا به آن خدشه وارد کنند. ما هرگز اجازه نخواهیم داد سرزمین عراق به مکانی برای تصفیه‌حساب‌های آمریکا علیه رقبا و دشمنانش تبدیل شود. ما هرگز اجازه نخواهیم داد عراق به ‌عنوان یک پایگاه جدید به دیگر پایگاه‌های آمریکا در منطقه خلیج فارس اضافه شود. هرگز اجازه نخواهیم داد عراق به سکویی برای تجاوز و تهدید علیه کشورهای همسایه ازجمله جمهوری اسلامی ایران تبدیل شود.

عراق نه در گذشته و نه در آینده به کانون و برج مراقبت و تجسس علیه کشورهای همسایه تبدیل نخواهد شد. چشمی که می‌خواهد بر جمهوری اسلامی ایران و دیگر کشورها نظارت و جاسوسی کند را کور خواهیم کرد و اگر بخواهند این برج‌های مراقبت و جاسوسی را بنا کند، حتماً آنها را بر سرشان خراب خواهیم کرد. عراق دست‌پرورده، مزدور یا یک ایالت از ایالت‌های آمریکا نیست. عراق آقا و سرافراز است و سرسپرده و نوکر آمریکا نیست. عراق رهبر است نه سرسپرده و دنباله‌رو. عراق کشور مستقل است نه وابسته و جانب‌دار. ما معتقدیم که اظهارات اخیر ترامپ و تهدیداتش هیچ ارزش و بقایی ندارد و صرفاً جوهری بر روی کاغذ است. ما گروه‌های ملی و یک پشتوانه و قدرت مردمی داریم؛ همچنین مرجعیت عالی و رشید داریم، مرجعیتی که به ما آموخت بخشی از سامانه و مجموعه حفظ امنیت ملت‌های منطقه باشیم.

دین و عقیده‌مان به ما اجازه نمی‌دهد بخشی از ظلم و ستم علیه ملت‌ها شویم. ما معتقدیم که اظهارات اخیر ترامپ حتماً به خود ترامپ بازخواهد گشت. اگر ترامپ می‌خواهد به عربستان، بحرین، قطر یا هر یک از کشورهای مستعمره خودش برود و این حرف‌ها را از آنجا بزند، اما در عراق حق گفتن چنین سخنانی را ندارد.

* فرمودید اظهارنظر اخیر ترامپ علیه ایران جنبه روانی و تبلیغی دارد؛ آیا به این معناست که آمریکا باوجود توان نظامی‌ نمی‌تواند به ایران آسیب بزند و مجبور است با جنگ روانی حرکت‌های ایذایی انجام دهد؟ مؤلفه‌های قدرت جمهوری اسلامی از نظر جنبش حرکت نجباء چه چیزی است که آمریکا را مجبور کرده است حرکت روانی انجام دهد؟

موسوی: اولاً اظهارات ترامپ عجیب نبود. درواقع ترامپ با این حرف‌ها از چهره واقعی و پنهان آمریکا پرده برداشت. جاسوسی علیه ایران چیز جدیدی نیست و از قدیم تلاش می کردند چنین اقداماتی انجام دهند و دراین‌راستا دانشمندان هسته‌ای را هدف قرار دادند و ترور کردند. سفارت‌های عربی کانون و لانه‌های جاسوسی علیه ایران هستند و این چیز جدیدی نیست؛ فقط ترامپ در مقابل رسانه‌ها حماقت خود را نشان داد و چیزی بیشتر از این نیست.

شما به جنگ عربستان در یمن نگاه کنید که مورد حمایت آمریکاست. آیا آنها توانستند به اهداف نظامی و راهبردی خود دست پیدا کنند؟ آیا سازمان اطلاعات آمریکا توانست تونل‌های لبنان را شناسایی کند؟ ۱۳ سال است که از این تونل‌ها بی‌خبر بودند. بنابراین جاسوسی از ایران موضوعی قدیمی است. تنها چیز جدید این بود که حماقتش را در مقابل رسانه‌ها علنی کرد. ما می‌دانیم ارتش‌های سایبری در فضای مجازی و سازمان سیا شبانه‌روز کار می‌کند و یکی از کارهایشان جاسوسی علیه کشورهای مخالف آمریکاست. ترامپ فقط پرده و ماسک را از چهره آمریکا کنار زد و حقیقت آمریکا را نمایان کرد و آنچه که ما می‌بینیم واضح و علنی است. آنچه در سوریه می‌بینیم واضح و علنی است. آنچه در عراق و لیبی می‌بینیم واضح و علنی است؛ بنابراین از اظهارات ترامپ تعجب نمی‌کنیم.

از زمان پیروزی انقلاب علیه ایران جاسوسی می‌کنند و یک موضوع طبیعی است. اما موضوع قدرت ایران و توانمندی‌‌هایش را نه‌تنها فقط در بحث هسته‌ای و موشکی بلکه در سیاست‌های خارجی و حمایت و پشتیبانی از محور مقاومت چه در سطح ملت، رهبری و دولت نشان داد. ایستادن ایران و حمایت‌هایش توانست طرح‌های آمریکا را در منطقه شکست بدهد و توانست توطئه‌های بزرگی را خنثی کند و به شکست بکشاند.

قدرت واقعی امروز این است که ایران توانسته با دراختیار داشتن پرونده‌های متعدد، از دولت‌های منتخب مردمی حمایت کند آن هم در روزگاری که آمریکا به‌دنبال کودتا و توطئه و عملیات نظامی است. ایران بحث تقریب مذاهب را پایه‌گذاری کرد آن‌هم در زمانی که آمریکا به‌دنبال جنگ تکفیری و عقیدتی و مذهبی در منطقه بود. ایران در کنار ملت‌ها برای محافظت از انقلاب‌هایشان ایستاد، آن هم در روزی که آمریکا برای ازبین‌بردن و غارت منافع عراق دندان تیز کرده بود.

* دبیر کل نجباء چندی پیش در اظهارات خود مطرح کرده بودند که این جنبش آمادگی دارد در روند بازسازی عراق کمک کند. آیا این موضوع به‌معنای این است که جنبش نجباء تغییر راهبرد می‌دهد و از عملیات نظامی به ساخت‌وساز اجتماعی خواهد پرداخت؟

موسوی: این تغییر نیست بلکه جزئی از راهبرد ما در زمینه مشارکت در روند بازسازی است. مقاومت تنها بُعد نظامی را شامل نمی‌شود بلکه مقاومت اقتصادی، فکری، ادبیاتی، آمادگی نظامی و آمادگی فکری را دربر می‌گیرد؛ اما برای آمادگی اقتصادی باید این کار را انجام بدهیم. امام علی(ع) در راه خدا کار می‌کردند و طرح‌های عمرانی انجام می‌دادند، ولی از جهاد نیز غافل نبودند. با یک دست جهاد و با دست دیگر کار می‌کردند و این بخشی از راهبرد ماست.

* باتوجه به صحبت‌های مسئولان عراقی که قصد دارند به‌صورت قانونی جلوی حضور نیروهای آمریکایی را در عراق بگیرند، شطرنج تحولات منطقه در عراق و سوریه را چطور ارزیابی می‌‌کنید و چه پیش‌بینی‌ای از آینده دارید؟

موسوی: ما چند روز پیش از بزرگواران در مجلس عراق خواستیم به‌سرعت جلسه‌ای برگزار کنند و ما آن جلسه را جلسه حاکمیتی نامیدیم که در آن باید قانون اخراج نظامیان آمریکایی تبیین و تصویب شود. اخراج نیروهای نظامی آمریکا وظیفه شرعی، قانونی و اخلاقی است و ما حتی به یک نظامی آمریکایی اجازه نمی‌دهیم در خاک عراق بماند. ما نیاز به تجارب نظامی نداریم و در نبرد اخیر با داعش شایستگی و توانمندی نظامی خود را به عناوین مختلف نشان دادیم. ما حتی یک‌بار نیز از نظرات مستشاران آمریکایی استفاده نکردیم. آنها حتی با یک گلوله از دولت عراق دفاع نکردند و حتی مقابل پیشروی داعش چه با استفاده از نیروهای هوایی و چه زمینی نایستادند و حامی داعش بودند. آمریکایی‌ها از نظر مالی آنها را حمایت کردند و بارها ناجی داعش شدند.

ما وقتی داعش را محاصره می‌کردیم، آنها هلی‌برن می‌کردند و داعشی‌ها را نجات می‌دادند. ما حضور آمریکایی را در منظقه حضوری هرج‌ومرج‌آفرین، تخریبی و ویرانگر می‌دانیم که حضورشان منفور و مردود است. ما معتقدیم که ان‌شاءالله مجلس در نشست حاکمیتی حرف خود را خواهد زد. ما فقط به‌دنبال دفاع از ایران نیستیم و از سوریه نیز دفاع می‌کنیم. ما به آمریکا می‌گوییم بروید به هر کجا که می‌خواهید، هر کاری دوست دارید انجام بدهید خارج از عراق هر کاری می‌خواهید انجام دهید ولی در عراق هرگز به شما اجازه این کارها را نخواهیم داد.

آمریکا باید اعتراف کند که عراق نمی‌میرد، عراق نقش خودش را بازیافته است. ما معتقدیم مرحله آتی مرحله بسیار حساسی خواهد بود، زیرا آمریکا عراق، سوریه، یمن، لیبی، لبنان و کشورهای مخالف خود را رها نخواهد کرد. آمریکا از پرونده‌های زیادی رنج می‌برد، مشکلاتی که با روسیه دارد درباره معاهده اتمی و موشکی، موضوع شبه جزیره کریمه و اوکراین، موضوع ونزوئلا که ترامپ به‌دنبال سیطره بر نفت آنجاست، حمایت واشنگتن از تایوان در مقابل چین و جنگ اقتصادی میان آمریکا و چین، مشکلی که با کره شمالی دارند و مشکلاتی که رئیس جمهور آمریکا با کنگره در زمینه تعطیلی و بستن مرزها میان آمریکا و مکزیک دارد.

آمریکا امروز در وضعیت آشفته‌ای به‌سر می‌برد. ما به آمریکا آن‌گونه که فیلم‌های هالیوودی آن را در معرض دید عموم می‌گذارند، نگاه نمی‌کنیم. ما فقط با چشم واقعیت به آمریکا نگاه می‌کنیم و می‌خواهیم به ملت‌هایمان این حقیقت را نشان بدهیم که آمریکایی که ادعا می‌کند خیلی قوی است، از یک کوتوله پایین‌تر است. سیاست آمریکا نشان داده که در منطقه شکست خورده است. دیدید که آمریکا چگونه در سوریه شکست خورد؛ عقب‌نشینی آمریکا از سوریه واقعی است. آمریکا چگونه در عراق ذلت و خواری خودش را نشان داد، اگر آمریکا بخواهد بار دیگر تجربه‌اش را با ما تکرار کند، به صراحت گفتیم و می‌گوییم که ما جنگ‌طلب نیستیم، اما اگر جنگی علیه ما آغاز شود، هرگز از آن ترسی نداریم.

* نظرتان درباره بازگشایی سفارتخانه‌های کشورهای عربی در دمشق چیست؟

موسوی: اظهارات اخیر سید حسن نصرالله، دبیر کل حزب‌الله لبنان جواب این سؤال‌ را به‌صورت کافی و وافی داد. اگر دولت‌های عربی گمان می‌کنند که با بازگشایی سفارت‌‌هایشان می‌توانند از روابط میان جمهوری اسلامی ایران و سوریه، میان حزب‌الله و سوریه، میان محور مقاومت و سوریه یا روابط سوریه با گروه‌های فلسطینی بکاهند، توهمی بیش نیست و هرگز این امر محقق نخواهد شد. رئیس جمهور بشار اسد آگاه است و درباره بلاها و اقداماتی که این کشورهای عربی علیه ملت سوریه انجام دادند بصیرت دارد و می‌داند چقدر توطئه و حمایت کردند.

تمام آن چیزی که در سوریه جریان داشت به‌خاطر حمایت این کشورها از باندهای جنایتکار بوده است؛ باوجود این اگر به این شیوه فکر می‌کنند هرگز به مقصود خود نخواهند رسید. بحث بازگشت سوریه به اتحادیه عرب چیز بی‌ارزشی است و سوریه هرگز به‌دنبال بازگشت نبوده و نیست. سوریه با افتخار و پیروزی از این اتحادیه خارج شد و دوستان و هم‌پیمانان سوریه درقبال این کشور با صداقت رفتار کردند درحالی‌که اتحادیه عرب به‌دنبال توطئه‌ علیه ملت سوریه بوده است.

سوریه روابطش را با رژیم صهیونیستی عادی نکرد و معامله قرن را نپذیرفت، همان‌طور که عراق معامله قرن و عادی‌سازی روابط را نپذیرفت. سوریه همچنان گذرگاه مقاومت خواهد بود. من تصور نمی‌کنم که کشورهای عربی بار دیگر بتوانند سوریه را گول بزنند. البته امیدواریم که اگر سفارت سعودی می‌خواهد در دمشق باز شود، با اره برقی نیایند. (با تمسخر و اشاره به قتل جمال خاشقجی)!

* برنامه محور مقاومت، جنبش نجباء، حزب‌الله و گروه‌های جهادی برای آینده منطقه چیست؟

موسوی: محور مقاومت روزبه‌روز درحال تکامل و پیشرفت و انسجام است. رابطه ما با محور مقاومت نباید فقط در بُعد نظامی باشد، باید یک دیدگاه و اندیشه یکپارچه سیاسی، فکری و رسانه‌ای داشته باشیم، زیرا ما یک جبهه و پیکره واحد هستیم. اگر عضوی به درد آید، تمام اعضای بدن از آن متأثر خواهند شد. به‌همین دلیل معتقدیم که قدرت و اقتدار ما در اتحاد، بصیرت و فرهنگ مقاومت است. امروز به محور مقاومت نگاه می‌کنید و می‌بینید که روزبه‌روز قوی‌تر و البته توطئه‌ها علیه‌اش بیشتر می‌شود. ما معتقدیم که دولت آمریکا و بعضی از کشورهای عربی، رویکرد مجرم دانستن و تحریم بعضی از جنبش‌ها را دنبال می‌کنند. آنها می‌گویند حزب‌الله، جنبش نجباء و دیگر گروه‌های مقاومت تروریست هستند و می‌خواهند چهره مقاومت را در سطح رسانه‌ها مخدوش کنند؛ اما همه این اقدامات و رویکرد آنها به شکست منجر می‌شود زیرا ما پشتوانه‌ای از اطلاعات در اختیار داریم و به‌راحتی از تحرکات و سیاست‌های دشمن باخبر می‌شویم.

* اگر موضوع خاصی مدنظر دارید بفرمایید.

موسوی: من دوست دارم از خبرگزاری موفق و محترم شما به رهبر جمهوری اسلامی ایران امام خامنه‌ای و دولت و ملت ایران چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی را تبریک بگویم. از خداوند می‌خواهم جمهوری اسلامی را از هرگونه بلایا و شرّ محفوظ نگه‌ دارد. این تبریک جنبش نجباء به جمهوری اسلامی ایران است.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از خبرگزاری آنا ، تاریخ انتشار: 22 بهمن 1397 ، کدخبر: 359616 ، www.ana.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین