پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 20
کد خبر: ۱۸۸۷۹۴
تاریخ انتشار : ۲۴ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۲
شاخص فلاکت بر اساس گزارش‌های مرکز آمار ایران از ۲۰,۳ درصد در بهار ۹۷ به ۲۳.۵ درصد در تابستان امسال رسید.

شعار سال: شاخص فلاکت در تابستان ۹۷ به ۲۳,۵ درصد افزایش یافت. براساس گزارش مرکز آمار از شاخص‌های کلیدی اقتصاد، این شاخص در بهار امسال ۲۰.۳ درصد بوده است.


شاخص فلاکت که از افزودن نرخ بیکاری به تورم به‌دست می‌آید اثرات اقتصادی و اجتماعی داشته که برای اقتصاددانان و برنامه‌ریزان حائز اهمیت است.

‌از دیگر شاخص‌های اقتصاد نرخ بیکاری جمعیت ۱۰ ساله و بیشتر است که در تابستان امسال به ۱۲,۲ درصد رسید و نسبت به بهار نیز ۰.۱ درصد افزایش یافت.


تولید ناخالص داخلی به قیمت ثابت سال ۱۳۹۰ در فصل تابستان ۹۷ به رقم ۱۹۰۵۹۲۵ میلیارد ریال رسید که رشد آن نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱,۱ درصد کاهش یافته است.

به گزارش آنا، این ارقام نشان می‌دهد اقتصاد ایران در حال کوچک شدن است و تولید ناخالص داخلی با افت همراه شده است. همچنین طبق گزارش‌های بین‌المللی و مرکز پژوهش‌های مجلس رشد اقتصادی سال ۹۷ و ۹۸ منفی ارزیابی شده است.


شاخص قیمت کالاها و مصرفی کل کشور در فصل تابستان امسال رقم ۱۲۷,۹ را ثبت کرده که درصد تغییرات ۱۲ ماهه منتهی به شهریور ۹۷ نسبت به دوره مشابه سال قبل (نرخ تورم)۱۱.۳ درصد بوده است.

طبق نمودار نرخ تورم کل کشور روند صعودی دارد و اثرات خود را رو اشتغال و اقتصاد خواهد گذاشت. باتوجه به آنکه رشد اقتصادی به سمت رکود در حرکت است و از طرفی تورم خواهیم داشت بیماری هلندی اقتصاد پس از یک وقفه یک ساله باز گشته است.


شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری آنا، تاریخ 23 بهمن 97، کد مطلب: 359945: www.ana.ir




اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین