پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
سه‌شنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 23
کد خبر: ۱۸۹۴۵۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۰
رئیس سازمان سنجش آموزش کشور از ورود شورای عالی انقلاب فرهنگی به مساله ساماندهی سهمیه پذیرش دانشگاه‌ها خبر داد و گفت: سازمان سنجش نظر کارشناسی خود در این زمینه را به شورا ارائه داده است.
شعارسال: دکتر ابراهیم خدایی ضمن بیان این مطلب با تاکید بر این‌که اصلاح قانون سهمیه ایثارگران در کنکور در مجلس شورای اسلامی رأی نیاورد، اظهار کرد: بر اساس قانون اصلاح سهمیه ایثارگران نیازمند دو سوم رأی نمایندگان بود که این تعداد رأی کسب نشد و در نتیجه اصلاح آن نیز منتفی شد.

وی در ادامه تصریح کرد: البته شورای انقلاب فرهنگی به موضوع سهمیه‌های پذیرش دانشگاه در دوره‌های مختلف ورود پیدا کرد تا تمامی سهمیه‌ها را ساماندهی کند.

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور خاطر نشان کرد: این سازمان گزارش کارشناسی خود در زمینه ساماندهی سهمیه ورود به دانشگاه‌ها را در دوران ریاست سابق شورای عالی انقلاب فرهنگی به این شورا ارائه کرده است.

وی تاکید کرد: من فکر می‌کنم تنها مرجعی که می‌تواند در بحث ساماندهی سهمیه‌های ورود به دانشگاه‌ها کمک کند، شورای عالی انقلاب فرهنگی باشد، ضمن اینکه تمامی سهمیه‌های کنکور مصوب مجلس شورای اسلامی نیست و بخشی از این سهمیه‌ها نظیر بومی‌گزینی، منطقه‌بندی و غیره نیز در این شورا به تصویب رسیده است.

دکتر خدایی همچنین تاکید کرد: اینکه موضوع ساماندهی سهمیه ورود به دانشگاه‌ها چه زمانی از سوی شورای عالی انقلاب فرهنگی ساماندهی و تعیین تکلیف می‌شود، بستگی به تصمیم این شورا دارد و ما نیز امیدوار هستیم شورا کمک کند که این موضوع ساماندهی شود.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از خبرگزاری ایسنا ، تاریخ انتشار: 27 بهمن 1397 ، کدخبر: 97112613477 ، www.isna.ir.

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۴۰ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۷
0
0
تازه میخوان ساماندهی کنن
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین