پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۹۰۱۷۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۳۰ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۴
نماینده مردم تهران درمجلس گفت: افراد باج‌گیر برخی از معابر را در قملرو خود نگه می‌دارند و به دستفروش‌ها اجاره می‌دهند.

شعار سال : داود محمدی در خصوص وضعیت دست‌فروش‌ها گفت: عوامل متعددی باعث به وجود آمدن پدیده دستفروشی در سطح شهر شده است و یکی از مهمترین آن مسئله بیکاری است. دستفروشی آسان‌ترین کاری است که جوان بیکار از روی ناچاری برای تامین مخارج زندگی خود می‌تواند انجام دهد.

**باج‌گیری دائمی از دستفروشان و اجاره معابر شهری:

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس درمجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دست‌فروشی آثار اجتماعی بسیار زیادی به همراه دارد گفت: متاسفانه با افزایش پدیده‌های مانند دست‌فروشی، گروه‌هایی از این وضعیت سوءاستفاده می‌کنند که بسیار نگران کننده‌تر از اصل مشکل است، افراد باج‌گیر با ویژگی‌های خاص شخصیتی برخی از معابر را در قملرو خود نگه می‌دارند و به دستفروش‌ها اجاره می‌دهند. این موضوع کاملا واقعی و دائمی بوده و صرفاً مربوط به ماه‌های اخیر منتهی به سال نو نیست.

**وضعیت دست‌فروش‌ها به شدت حاد و بحرانی است/ باج گیری از دست‌فروشان توسط ماموران شهرداری:

عضوکمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس وضعیت دست‌فروش‌ها را به شدت حاد و بحرانی دانست و گفت: در خیابان انقلاب و حوالی دانشگاه‌ تهران که مرکز فروش‌کتاب و محصولات فرهنگی شهر و کشور است، افرادی کتاب‌های کپی‌ و غیر مجاز را در کنار خیابان می‌فروشند،متاسفانه برخی از نیرو‌های شهرداری نیز با دریافت مبلغی به عنوان باجاجازه فعالیت می‌دهند.

فروش غیرمجاز محصولات فرهنگی

**مسئولان قضایی و انتظامی به مسئله دستفروشی ورود کنند:

محمدی بابیان اینکه دست‌فروشی‌های گسترده در شهر تهران مشکلات امنیتی و سیاسی ایجاد کرده اند افزود: مسئولان انتظامی و قضایی کشور باید به مسائل ورود کنند ضمن ساماندهی دستفروش‌ها با تمامی افرادی کهاز این وضعیت سواستفاده کرده اند به شدت برخورد کند. بنده معتقدم تمامی مسائل اجتماعی باید ابتدا ریشه‌یابی،مطالعه و سپس با راهکار علمی حل شود.

این نماینده مردم در مجلس دهم اظهار کرد: حوالی ایام عید تجمع دست فورشان در خیابان‌های مرکزی شهر افزایش پیدا می‌کند و به واسطه قیمت ارزان‌ جنس‌ها مردم از آن‌ها استقبال می‌کنند، از طرفی این تجمعات بحران‌هایی برای مغازه داران ایجاد می‌کند.


**عدم ساماندهی دستفروشان ضعف مدیران شهریاست:

وی افزود: برخی از مسئولان ساماندهی دستفروشان غیر ممکن می دانند، در صورتی که همه پدیده‌ها و معضلات اجتماعی حل شدنی است. این ضعف مسئولان و متولیان امر است که از حل این معضلات فرار می‌کنند. عدم توانایی در مدیریت و ساماندهی دستفروشان بی تردید ضعف مدیریتی مسئولان و متولیان است.

عضوکمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس خاطر نشان کرد:ما با برخوردهای قهری و تنبیهی به شدت مخالفیم ، حتی جمع آوری آنها امری نادرست است، چرا که تنها منبع‌درآمدیشان را سلب می‌کنیم ، بهترین راه برای ساماندهی دستفروشان در حال حاضر اختصاص محلی کنترل شده برای عرضه کالاهایشان در چهارچوب قانون است.


شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری خانه ملت، تاریخ 30 بهمن 97، کد مطلب: 418613: www.icana.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۰۰ - ۱۳۹۷/۱۱/۳۰
0
0
همه دستفروشا به ماموران شهرداری باج میدن این از معضلات شهرداری متاسفانه
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین