پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۹۰۴۰۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۲
چگونه می توان ذخایر جهانی لجن فاضلاب تصفیه شده را بازیافت و همزمان ثبات در صنعت ساخت و ساز را افزایش داد؟ جواب در تبدیل آنها به آجر است.

شعار سال: تقریبا ۳۰ درصد جامدات زیستی (مواد آلی غنی باقیمانده از تصفیه هوازی فاضلاب)، ذخیره و یا به محل دفن زباله، فرستاده می شوند که این کار باعث اتلاف زمین های ارزشمند و به طور بالقوه انتشار گازهای گلخانه ای به عنوان یک چالش زیست محیطی می شود.

دكتر عباس مهاجرانی، استاد دانشگاه RMIT در ملبورن استرالیا، ایده جالبی برای استفاده از این پسماندهای زیستی دارد: تبدیل آنها به آجر.

ایده ای که همزمان به چالش پسماندهای فاضلاب و نیاز صنایع آجرسازی پاسخ می دهد.

جالب اینجاست که براساس تحقیقی که در مجله Buildings منتشر شده، انرژی مورد نیاز برای ساخت آجر از این پسماندها نصف انرژی مورد نیاز در ساخت آجرهای معمولی است.

آجرهای ساخته شده از جامدات زیستی ضمن این که فرایند تولید ارزانتری دارند هدایت حرارتی پایین تری داشته و در نتیجه در صورت استفاده در ساختمان ها انتقال و اتلاف گرما کاهش می یابد.

سالانه حدود ۷٫۱ میلیون تن جامدات زیستی در ایالات متحده، بیش از نه میلیون تن در اتحادیه اروپا و حدود ۳۲۷ هزار تن در استرالیا تولید می شود که نشان از پتانسیل بالا و سود هنگفت این بازار جدید تولید آجردارد.

دکتر مهاجرانی که تحصیلات کارشناسی خود را در رشته مهندسی عمران در دانشگاه شیراز گذراندهو دوره های کارشناسی ارشد و دکتری را هم به ترتیب در دانشگاه ایالتی کشاورزی و صنعتی نورث کارولینا و وسترن استرالیا گذرانده، چندی پیش نیز موفق به ساخت آجر و آسفالت از ته سیگار شده بود.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از وبسایت دیده بان علم ایران، تاریخ 29 بهمن 97، کد مطلب: 43026: www.isw.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۳
امراله مهماندوست
Iran, Islamic Republic of
۲۱:۰۲ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۱
0
1
اینجانب ازعشایر بنکوی عرب تیره ایگدر طایفه عمله ایل قشقایی هستم که از طرف پدر بزرگ .........................
مدیر پایگاه کاربر گرامی جناب امراله مهماندوست
با ایمیل منعکس شده : amrllah.mehmandoost@gmail.com

با کد IP:
151.232.233.130

لطفا از ارسال کامنت های فیک و چرند، پرهیز کنید. در صورت تداوم ارسال کامنت های احمقانه ،کلیه مشخصات هویتی شما در زیر کامنت های ارسالی ، انتشار عمومی خواهد یافت.
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین