پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۹۱۴۱۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۶ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۷
رئیس سازمان غذا و دارو، با اشاره به وضعیت مناسب دارو در کشور، گفت: کمبود دارویی به حدود ۲۰ قلم رسیده است که برای بهبود و پایداری این وضعیت تلاش می‌کنیم.
شعار سال :  مهدی پیرصالحی، در همایش سراسری معاونین غذا و دارو کشور با اشاره به اینکه تشدید تحریم‌ها باعث ایجاد شرایط سختی در سال ۹۷ در کشور شد، افزود: چه در حوزه تولید، چه نظارت و چه از لحاظ بودجه سال سختی را در حوزه غذا و دارو سپری کردیم، اما می‌توانیم با هماهنگی، دقت و همکاری، بسیاری از مشکلات را برای سال آینده حل کنیم.
وی ادامه داد: با همکاری دانشگاه ها می‌توانیم امور اجرایی را تا حد امکان تفیض کرده و از پتانسیل‌ها و ظرفیت های دانشگاه ها و برخی NGO ها در بحث اجرا بهره بگیریم و بیشترین تمرکز خود را روی بحث نظارت قرار دهیم.
معاون وزیر بهداشت با تاکید بر اهمیت یکپارچگی در سازمان غذا و دارو، اظهارکرد: خوشبختانه اداره کل تجهیزات پزشکی به سازمان غذا دارو بازگشت و در دانشگاه ها نیز اگر تجهیزات پزشکی جدا شده است باید در مجموعه معاونت های غذا و دارو قرار گیرد.
وی با اشاره به عملکرد مناسب سازمان غذا و دارو علی رغم تحریم های ظالمانه آمریکا در حوزه دارو گفت: با وجود تمام مسائل، امروز کمترین مشکل را در حوزه کمبودهای دارویی داریم بطوریکه میزان کمبودها به حدود ۲۰ قلم می‌رسد که شرایط نسبتا خوبی محسوب می‌شود که برای پایدار کردن این شرایط تلاش می کنیم.
رئیس سازمان غذا دارو با اشاره به اینکه کمبودها بر اساس داروهای ژنریک محاسبه می‌شود، توضیح داد: ممنوعیت واردات دارو و مکمل‌های دارای مشابه تولید داخل باعث دامن زدن به موضوع تقلب و قاچاق می‌شود، بنابراین باید نظارت و بازرسی از داروخانه ها تشدید شده و از کانال توزیع دارو صورت گیرد.
وی خاطرنشان کرد: در سال آینده به دلیل ممنوعیت واردات داروهای مشابه تولید داخل شاهد کمبودهای ظاهری خواهیم بود که از این بابت نگرانی وجود ندارد، تنها نگرانی ما این است که بیمار در بیمارستان ها با مشکل مواجه شود که امیدواریم با برنامه‌ریزی‌های مناسب این مشکلات را به حداقل برسانیم.
پیرصالحی با اشاره به اهمیت حوزه IT و سامانه های سازمان، گفت: بر اساس دستور مقام معظم رهبری تمام سامانه ها باید تا پایان سال به یکدیگر متصل شوند، خوشبختانه سامانه تیتک و سامانه های جانبی سازمان غذا و دارو جزء سامانه هایی هستند که کمترین ایراد را دارند که بزودی رفع خواهد شد.
وی با اشاره به اینکه دشمن به دنبال ایجاد نارضایتی در مردم است، عنوان کرد: باید بتوانیم در حوزه وظایف خود شرایط را مدیریت کرده و با مداخلات مناسب کمترین مشکل را در حوزه تامین دارو و تجهیزات داشته باشیم.
پیرصالحی همچنین از اقدامات صورت گرفته برای لغو رای جدید دیوان عدالت اداری خبر داد و گفت: رای جدیدی در دیوان عدالت مبنی بر حذف جمعیت از آیین‌نامه داروخانه ها صادر شده اما ابلاغ نشده است؛ این رای از لحاظ ماهوی مشکل دارد. در تلاش هستیم تا با حمایت وزیر بهداشت این رای را لغو کنیم.

شعار سال،بااندکی اضافات و تلخیص برگرفته ازخبرگزاری مهر، تاریخ انتشار: 6 اسفند 1397، کدخبر:4551537،www.mehrnews.com
اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۵۵ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۶
0
0
با این وضعیت یک سال هم نمیشه دووم آورد باید یه فکری به حال روابط خارجی کرد
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین