پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۹۱۶۰۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۷ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۳
معاون علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد اسلامی گفت: در ایران اراده جمعی در حوزه علوم انسانی وجود نداشته و فعالیت‌ها برای تحول در علوم انسانی جزیره‌ای بوده است.

شعار سال: حجت‌الاسلام عبدالحسین خسروپناه در نشست شورای علمی و اجرایی استان‌ها در طرح گفتمان علمی انقلاب اسلامی که صبح امروز در سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی برگزارشد، اظهار کرد: طرح گفتمان علمی انقلاب اسلامی پاسخ عملی به شبهه‌ای است که ادعا می‌شود حتی یک گامدر حوزه علوم انسانی اسلامی برداشته نشده و یک مقاله نوشته نشده است.

وی ادامه داد: به این شبهات جواب داده شده است. ایران اولین کشوری نیست که در باب علوم دینی وارد شده است و کشورهای اندونزی و مالزی در گذشته تحقیقاتی انجام داده‌اند. دانشگاهی در مالزی تشکیل شده و مؤسسه‌ای نیز در این کشور افتتاح شد و همایش‌هایی در جده و مکه با موضوعات اسلامی برگزار شده است.

معاون علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد اسلامی عنوان کرد: در نظام جمهوری اسلامی اراده جمعی در حوزه علوم انسانی وجود نداشته است و اراده جزیره‌ای برای تحول در علوم انسانی ایجاد شده است؛ درحالی‌کهرهبر معظم انقلاب تأکید بسیاری در حوزه علوم انسانی دارند.

خسروپناه تصریح کرد: باید علوم انسانی اسلامی در پنج موضوع علوم انسانی اجتماعی، علوم انسانی عقلی، علوم انسانی نقلی، علوم انسانی رفتاری و علوم انسانی شناختی دسته‌بندی شود و در ادامه کار فراتر از آثار برگزیده عمل کنیم تا محققین با رساله‌ها و مقالات متعدد آشنا شدهو آثار غیربرگزیده نیز رصد شدهتا موضوعات نوین مشخص شوند.

معاون علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد اسلامی خاطرنشان کرد:آثار برگزیده در «کتاب شناخت» در آشنایی کامل با علوم انسانی مؤثر نیست؛ باید از آثار منتخب «کتاب شناخت» برای تبدیل به کتب درسی استفاده شدهو واحد‌های درسی متناسب با این آثار ایجاد شود.

وی ادامه داد: لازم است برای تعالی کتب درسی و دانشگاهی فعالیت کنیم و استادان با استفاده از «کتاب شناخت» متون درسی مورد نیاز را تهیه کنند و در وهله بعد رشته‌های میان‌رشته‌ای ایجاد شود.

معاون علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد اسلامی تأکید کرد: توقع داریم که آثار منتخب در «کتاب شناخت» به مرحله عملیاتی شدن برسد تا در راه حل معضلات و مشکلات مؤثر واقع شود و این کار در راه پیوند جامعه و دانشگاه نیز مؤثر است.

خسروپناه تصریح کرد: باید آموزش‌های مهارتی را ایجاد کردهتا علم و دانش به استادان منتقل شود و از ظرفیت مؤلفین و محققین برای انتقال مفاهیم به استادان استفاده کرد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: تمام تحقیقات منتشرشده در «کتاب شناخت» می‌تواند به برگزاری کرسی‌های ترویجی و نظریه‌پردازی منجر شود. همچنین ۲۰ اسفند همایشی برگزار می‌شود تااز نظریات برگزیده استادان تقدیر شود.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری آنا، تاریخ 6 اسفند 97، کد مطلب: 363530: www.ana.ir


اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۴۷ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۸
0
0
به امید ترویج در همه خوزههای دینی
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین