پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۹۱۷۳۳
تاریخ انتشار : ۰۸ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۴
غلامرضا تقوی عصر یکشنبه در آیین افتتاحیه ششمین جشنواره ملی گل و گیاه در بابل میزان اراضی زیر کشت گل وگیاه در کشور را هفت هزار هکتار اعلام کرد.

شعارسال:غلامرضا تقوی عصر یکشنبه در آیین افتتاحیه ششمین جشنواره ملی گل و گیاه در بابل میزان اراضی زیر کشت گل وگیاه در کشور را هفت هزار هکتار اعلام کرد.
وی با اشاره به شرایط تحریمی کشور، رونق و صادرات گل و گیاه را منبع جدید ارزی برای کشور عنوان کرد و افزود: ارزش فروش یک بشکه نفت در ایران کمتر از فروش یکصد شاخه گل رز است لذا ما باید از این ظرفیت طلایی به خوبی استفاده کنیم تا صادرات غیر نفتی را رونق بخشیم.
تقوی گفت: در حال حاضر تولید گل و گیاه از جمله به صرفه ترین محصول در کشور است که برای رشد و نمو به آب زیادی نیاز ندارد.
مدیر کل دفتر گل و گیاه وزارت جهاد کشاورزی اضافه کرد: صنعت گل و گیاه از جمله تولیداتی است که می‌تواند نقدینگی‌های سرگردان را به خود جذب کند و دستاورد اقتصادی مطلوبی برای تولید کنندگان داشته باشد.
تقوی گفت: در حال حاضر سرانه مصرف گل در کشور 18 شاخه در سال است و این آمار در کشورهای پیشرفته اروپایی به 230 شاخه می‌رسد.
به گفته وی برگزاری چنین جشنواره های در سراسر کشور در افزایش مصرف سرانه گل موثر است و ضمن ایجاد شور و نشاط در جامعه، زمینه اشتغال و تولید پایدار هم در کشور فراهم می کند.
ششمین جشنواره ملی گل و گیاه در سطح سه هزار و 500 مترمربع با 125 غرفه از استان های تهران، البرز، اصفهان، تبریز، گیلان و دیگر نقاط کشور از امروز در مصلی شهر بابل آغاز بکار کرد و تا 10 اسفندماه جاری برای بازدید عموم دائر است.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت جماران، تاریخ انتشار1اسفند 97 ،کدخبر: 1126478، www.jamaran.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین