پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
کد خبر: ۱۹۱۷۴۳
تاریخ انتشار : ۰۸ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۷
رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران از تحصیل بیش از ۸۰ هزار نفر از فرزندان شاهد و ایثارگر در دانشگاه آزاد اسلامی خبر داد.

شعار سال:حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی شهیدی در سومین جشنواره آموزشی تحصیلی جایزه ملی ایثار که صبح امروز در سالن شهید مطهری دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد، با تبریک ولادت حضرت فاطمه زهرا (س) گفت: امروز مقارن است با میلاد حضرت امام خمینی (ره)، زبدگان و نخبگان در مراسمی گرد هم آمدند، ان‌شاءالله در سال آینده بتوانیم این مراسم را در حوزه علمیه قم برگزار کنیم. حضرت امام در ‌۲۲ اسفند ماه ۱۳۵۸ دستور تأسیس بنیاد شهید و امور ایثارگران صادر فرمودند.

وی ادامه داد: امروز ما در بنیاد شهید  خانواده بزرگی شامل ۲۳۰ هزار شهید و ۲۶۲ هزار جانباز و ۴۳هزار آزاده داریم. وظیفه‌ای که ما طبق قانون داریم خدمت‌رسانی به جامعه هدف خود است. امام (ره) یکی از مواردی که مورد نظرشان بود، مسئله آموزش بود.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: امام راحل فرمودند آموزش فرزندان ایثارگران را از مهدکودک تا دانشگاه به بهترین شکل دنبال کنید. همان‌طور که مقام رهبری فرمودند آینده این مملکت به‌عهده شما خواهد بود. زمانی‌ که اداره آموزش آمار دانشجویان ایثارگر را در دانشگاه‌ها اعلام می‌کنند مایه افتخار است. در دانشگاه آزاد اسلامی بیش از ۸۰ هزار نفر از فرزندان شاهد و ایثارگر تحصیل کرده‌اند.
تحصیل بیش از ۸۰ هزار نفراز فرزندان شاهد و ایثارگر در دانشگاه آزاد
وی افزود: متأسفانه دشمنان طوری تبلیغ کرده‌اند که فرزندان شهدای ما در دانشگاه‌ها از عنوان کردن فرزند شهید بودن ناراحت هستند و عنوان نمی‌کنند، چرا که مسئله سهمیه فرزند شهید برای آنها تصور می‌شود؛ در صورتی‌ که بسیاری از ایثارگران و خانواده‌هایشان از سهمیه خود استفاده نمی‌کنند.

شهیدی گفت: در حال حاضر ۲۸۰ هزار فارغ‌التحصیل شاهد و ایثارگر داریم که عضو هیئت علمی هستند و ۶۵ نفر از فرزندان شاهد و ایثارگر رتبه زیر ۱۰۰ کنکور داشته‌اند.
تحصیل بیش از ۸۰ هزار نفراز فرزندان شاهد و ایثارگر در دانشگاه آزاد
در پایان این مراسم، از ۷۱ نفر از برگزیدگان سومین جشنواره آموزشی جایزه ملی ایثار از وزارتخانه‌های آموزش و پرورش، بهداشت، درمان و آموزش پزشکی؛ علوم، تحقیقات و فناوری و همچنین دانشگاه آزاد اسلامی تقدیر به‌عمل آمد.

شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری آنا،تاریخ انتشار:7بهمن 1397،کد خبر:363854،ana.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین