پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۹۱۷۴۴
تاریخ انتشار : ۰۸ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۶:۵۷
رئیس سازمان نظام مهندسی استان تهران از آغاز شناسایی پروژه‌هایی که برای صدور شناسنامه فنی ملکی آن وجه پرداخت شده است، خبر داد و گفت: در حال حاضر ابتدا شناسنامه فنی ملکی صادر و سپس پایان کار ساختمانی داده خواهد شد.

شعارسال: رئیس سازمان نظام مهندسی استان تهران از آغاز شناسایی پروژه‌هایی که برای صدور شناسنامه فنی ملکی آن وجه پرداخت شده است، خبر داد و گفت: در حال حاضر ابتدا شناسنامه فنی ملکی صادر و سپس پایان کار ساختمانی داده خواهد شد.

محمد طاهری در مورد مشکلات صدور شناسنامه فنی ملکی گفت: مطمئناً صدور شناسنامه فنی ملکی زمانی می‌تواند رخ دهد که ما شاهد حضور سازنده ذی‌صلاح در پروژه باشیم و سازمان نظام مهندسی برای تمام پروژه‌هایی که برای شناسنامه فنی ملکی وجه دریافت کرده است، در حال حاضر در حال شناسایی است، تا تمام این پروژه‌ها دارای سازنده ذیصلاح شوند و شناسنامه فنی ملکی این پروژه‌ها صادر شود.

وی افزود: سازمان نظام مهندسی در حال حاضر از تمام پرداختی‌هایی که مالکان به حساب سازمان نظام مهندسی بابت شناسنامه فنی ملکی واریز کرده‌اند، شناسایی کرده است.

طاهری در پاسخ به این سئوال که آیا صدور شناسنامه فنی ملکی قبل از پایان کار موضوع جدیدی است، تاکید کرد: این کار در سالیان گذشته انجام می‌شده است، اما یک خلأیی به وجود آمده بود که اساساً بدون صدور شناسنامه فنی ملکی نباید پایان کار ساختمانی صادر شود و این شیوه‌نامه اجرایی ماده 33 قانون نظام مهندسی است، بنابراین برای این موضوع هیچ عامل بازدارنده‌ای وجود نداشت و مرجع صدور پروانه بدون اینکه شناسنامه فنی ملکی صادر شود، قبل از صدور شناسنامه فنی ملکی پایان کار صادر می‌شد.

وی با تاکید بر اینکه با تعاملاتی که با شهرداری تهران رخ داده است، جلوی این موضوع گرفته خواهد شد، تصریح کرد: در حال حاضر ابتدا شناسنامه فنی ملکی صادر و سپس پایان کار داده می شود، بنابراین پروژه هایی که پول شناسنامه فنی ملکی را واریز کرده‌اند، شناسایی کرده‌ایم، بنابراین پروژه‌هایی که شروع به احداث شده است، باید سازنده ذیصلاح داشته باشند تا ما بتوانیم این شناسنامه را صادر کنیم.

شناسنامه فنی ملکی به سندی گفته می‌شود که اطلاعات فنی و مشخصات ملکی ساختمان در آن به ثبت رسیده است. تمام ساختمان‌هایی که به طور قانونی ساخته شده باشند و عملیات ساخت و ساز آن‌ها زیر نظر مراجع رسمی ‌انجام شده باشد، باید یک شناسنامه فنی و ملکی ساختمان داشته باشند. این شناسنامه بصورت مجموعه برگه‌های صحافی شده‌ای است که در قالب یک دفترچه اطلاعات از سوی وزارت راه و شهرسازی طراحی و چاپ شده است. شناسنامه فنی و ملکی ساختمان در هنگام خرید و فروش ملک در کنار سایر اطلاعات و اسناد مربوط به ملک باید به خریدار تحویل داده شود.

* آمار رشد صدور پروانه ساختمانی

رئیس سازمان نظام مهندسی استان تهران در پاسخ به این سئوال که ظاهرا رشد قیمت مسکن باعث ترغیب سازنده‌ها برای ساخت و ساز شده است و این را آمار ارجاع کار به مهندسان در ۱۰ ماه نخست امسال است، افزود: افزایش قیمت مسکن باعث شد تا سازنده‌ها به ساخت وساز ترغیب شوند و آمارهای رشد صدور پروانه ساختمانی حاکی از همین موضوع است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر سازمان نظام مهندسی استان تهران ۱۱۰ هزار عضو به عنوان یکی از بزرگ‌ترین تشکل‌های حرفه‌ای در حال فعالیت است، اضافه کرد: طی این سال‌های گذشته سازمان نظام مهندسی تهران گام‌های موثری در جهت بهبود طراحی و نظارت بر ساختمان‌ها داشته است.

رئیس سازمان نظام مهندسی استان تهران اظهار داشت:‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ در سال ۹۶ در بخش ارجاع کار نظارت مهندسان ناظر حدود ۹۴۰۰ مورد در قالب ۱۱ میلیون مترمربع ارجاع کار صورت گرفت و این رقم در سال ۹۷ با یک رشد مناسبی مواجه شده و تاکنون ارجاع کار نظارت به ۱۱ هزار مورد در قالب ۱۳ میلیون مترمربع افزایش یافته است.


شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از خبرگزاری فارس، تاریخ انتشار:5 اسفند 1397 ، کدخبر: 13971205000136،www.farsnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین