پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۹۱۷۹۷
تاریخ انتشار : ۰۸ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۷:۵۳
تولید پلیمرهای مواد اولیه دارویی موفقیتی دیگر از محققان کشور در یکی از شرکت‌های دانش بنیان است تا نیاز اصلی و استراتژیک صنعت دارویی به این ماده تامین شود.

شعارسال: هیجان، غرور و اشتیاق جوانان این سرزمین همواره پیمودن مسیر نوآوری و پیشرفت را تسهیل کرده است تا با تلاش و تعهد افتخاری دیگر برای رفاه مردم رقم بخورد. این روزها وقتی خبر از تحریم ها شد همین جوانان به تکاپو افتادند تا با فعالیت های خود وابستگی از سایر کشورها را در حوزه های مختلف قطع کنند.

در این میان صنعت دارویی کشور حوزه ای مهم محسوب می شود چرا که با سلامت و جان مردم سر و کار دارد. تولید مواد اولیه دارویی یکی از اقداماتی است که توسط شرکت های دانش بنیان انجام می شود. یکی از این شرکت های دانش بنیان در این زمینه پلیمرهای اولیه دارویی را تولید می کند.

محمد حسین محرابی مدیر شرکت دانش بنیان دارویی ره آورد تامین با اشاره به اینکه این شرکت تنها شرکت تولید کننده پلیمرهای مواد اولیه دارویی در خاورمیانه است بیان کرد: این محصول در دسته مواد پیشرفته قرار دارد که تمام شرکت های داروسازی برای تولیدات خود همچون قرص ها و انواع شربت ها به آن نیاز دارند.

به گفته وی، پس این پلیمر محصولی استراتژیک است که نیاز اصلی صنعت دارویی کشور به این ماده با فعالیت جوانان و محققان نواور در این شرکت دانش بنیان رفع شده است.

همچنین در این شرکت بیش از 100 نفر از متخصصان و جوانان ایرانی مشغول به فعالیت هستند. البته این شرکت در زمینه صادرات نیز فعالیت های خوبی انجام داده است و تا کنون به کشورهایی همچون آلمان، چک و ترکیه محصول خود را صادر کرده است.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته ازسایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، تاریخ انتشار:6اسفند1397 ، کدخبر: 42536: www.isti.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین