پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۹۱۸۱۵
تاریخ انتشار : ۰۸ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۵
سایت و سامانه دسترسی آنلاین به آمار واقعی فروش فیلم‌ها و همچنین عملکرد سالن‌های سینمایی صبح امروز رونمایی شد.

شعارسال: سایت و سامانه دسترسی آنلاین به آمار واقعی فروش فیلم‌ها و همچنین عملکرد سالن‌های سینمایی صبح امروز رونمایی شد.

 نشست خبری و مراسم رونمایی از سامانه جامع فروش فیلم‌ها و عملکرد سالن‌های سینمای کل کشور صبح امروز (دوشنبه 6 اسفند) با حضور منوچهر شاهسواری (مدیرعامل خانه سینما)، مجید مسچی (مدیرعامل موسسه تصویر شهر) برگزار شد.

منوچهر شاهسواری (مدیرعامل خانه سینما) با اشاره به اینکه مدت‌هاست سینمای ایران منتظر است تا یک سامانه جامع آ‌ماری به صورت آنلاین فراهم شود، گفت: در طی این مدت با همکاری دوستان در موسسه سینماشهر یک زیرساخت درست آماده شده تا تمامی عملکرد سینماها و میزان فروش آنها در دسترس عموم مردم قرار بگیرد.

وی ادامه داد: دو مساله اصلی برای سینمای ایران در زمان اکران همیشه مطرح بوده است یکی ساخت سینما و دیگری ارائه آمار و گزارشی دقیق از میزان استقبال مخاطبان از فیلم‌ها و فروش فیلم‌ها. خوشبختانه سینماشهر در سال‌های گذشته در بخش ساخت سالن سینما موفق عمل کرده و امروز با رونمایی از این سامانه در زمینه ارائه آمار نیز گامی رو به جلو خواهیم برداشت.

شاهسواری با اشاره به اینکه ممکن است ارائه برخی آمار برای عده‌ای خوشایند نباشد، گفت: باید مراقب باشیم که آمار و گزارش‌هایی که ارائه می‌شود حواشی ایجاد نکند که تبدیل به دعوا و گرفتاری‌های جدید شود از طرف دیگر هرگز در کشور ما سابقه ندارد که اطلاعات راحت در اختیار کسی قرار بگیرد اما ما معتقدیم که بااید اطلاعات در اختیار همه باشد.

وی ادامه داد: اطلاعات و آماری که ارائه می‌شود باید بیش از آنکه باعث ایجاد تضاد شود یک فضای تحلیلی را برای سوژه مورد نظر ایجاد کند تا مشکلات رفع شود زیرا آمار به خودی خود روح ندارند بلکه تحلیل‌هاست که آنها را به سمت‌های مختلف می‌برد.

مدیرعامل خانه سینما با اشاره به اینکه سایت و سامانه دسترسی آنلاین به آمار واقعی فروش از فردا سه شنبه هفتم اسفند در دسترس عموم است، گفت: پیش از این اطلاعات این سایت فقط برای فیلم‌سازان بود اما از امروز دسترسی آن برای همه آزاد شده و کمک زیادی می‌کند که ما به سمت شفافیت حرکت کنیم هر چند در زمانه موجود به رغم شعار شفافیت که داده می‌شود فقط سینماست که در همه حوزه‌ها و حتی در حوزه فرهنگ در شفافیت به سر می‌برد و سایر حوزه‌ها در ابهام زیست می‌کنند.

مجید مسچی (مدیرعامل موسسه سینماشهر) نیز با اشاره به اینکه امروز تمامی سالن‌های سینما و حتی مجتمع‌های فرهنگی به سیستم مکانیزه فروش بلیت متصل و مجهز هستند، گفت: تا پیش از این اطلاعات به صورت محدود فقط در اختیار فیلم‌سازان و دفاتر پخش قرار می‌گرفت اما با تاکید حسین انتظامی (سرپرست سازمان سینمایی) بر شفافیت همه بخش‌ها در سینما وا رائه اطلاعات غیرمحرمانه و همچنین موافقت سازمان سینمایی و صنوف خانه سینما تصمیم گرفته شد که این اطلاعات در اختیار عموم مردم قرار بگیرد.

وی ادامه داد: در سامانه جامع دسترسی و فروش آنلاین فیلم‌ها و سینماها چهار نوع اطلاعات شامل وضعیت فروش سینمای ایران به صورت کلی، بررسی وضعیت یک سالن سینما به صورت خاص، بررسی وضعیت میزان فروش یک فیلم به صورت خاص، بررسی وضعیت یک دفتر پخش به صورت خاص و با جزئیات در دسترس عموم است و این سیستم هر گونه تغییری در میزان فروش فیلم‌ها و عملکرد سالن‌های سینما را به صورت روزانه و آنلاین ثبت می‌کند.

مسچی با اشاره به اینکه سالن‌های سینما امروز به دو صورت آنلاین و آفلاین بلیت می‌فروشند، گفت: در صورتی که فروش‌ها به صورت آنلاین باشد به محض تغییر اطلاعات در هر سالن سینما این اطلاعات ثبت می‌شود اما اگر به دلایلی همچون قطع اینترنت سالن سینمایی به صورت اینترنتی بلیت فروخت حداکثر تا 24 ساعت اطلاعات جدید آن سینما در سامانه بارگذاری می‌شود.

مسچی ادامه داد: در مرحله اول تمامی اطلاعات فروش فیلم‌ها، سالن‌های سینما، عملکرد دفاتر پخش، با جزئیات ساعت، روز، ماه، سال از سال 91 در این سایت موجود است و هر فردی که وارد می‌شود بعد از ثبت‌نام و دریافت کد ثبت نام می‌تواند به عنوان کاربر از این سایت استفاده کنند و به اطلاعات دسترسی داشته باشند.

وی ادامه داد: تمامی سیستم مکانیزه فروش بلیت و جمع‌آوری اطلاعات توسط موسسه سینماشهر و با حمایت سازمان سینمایی در سالن‌های سینمای سراسر کشور نصب شده و همچنین هزینه نگهداری آنها نیز بر عهده موسسه سینماشهر است و سینماداران هیچ هزینه‌ای نمی‌کنند به همین دلیل هیچ بهانه‌ای نمی‌توانند برای استفاده نکردن از این سیستم داشته باشند. همچنین فرهنگ‌سراهایی که در آنها فیلم نمایش داده می‌شود و بلیت‌فروشی نیز می‌شود به این سیستم مجهز هستند.

مسچی ادامه داد: اگر سالن سینمایی به مدت دو روز اطلاعات خود را به صورت آنلاین ارسال نکند قطعا ما سریعا رسیدگی می‌کنیم تا ببینیم دلیل ارسال نکردن این اطلاعات چیست علاوه بر سیستم مکانیزه بر اساس کد پخشی که روی سرورهای نمایش دهنده فیلم‌های در حال اکران درج شده، پخش‌کنندگان و صاحبان فیلم‌ها می‌توانند متوجه شوند که فیلم آنها درچه زمان و در چه روزی یا چند بار نمایش داده شده است.

مسچی ادامه داد: این سامانه به سیستم جامع فروش بلیت موسوم به سینماتیکت وصل است همچنین به زودی و با راه‌اندازی سامانه فیلم تیکت و فروش بلیت از طریق آن سامانه جامع به آن سایت نیز متصل می‌شود.

سامانه جامع و آنلاین فروش بلیت سینماها هم‌اکنون به آدرس panel.cinemashahr.ir در دسترس است.

















شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از خبرگزاری ایلنا، تاریخ انتشار: 6اسفند 1397 ، کدخبر: 732712 www.ilna.ir،

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین