پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۹۱۸۳۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۸ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۰
وزیر راه و شهرسازی اعلام کرد: ساخت واحدهای مسکونی در بافت های فرسوده از بهار سال آینده آغاز خواهد شد.
شعارسال : محمد اسلامی درباره واگذاری مسئولیت رسیدگی به مشکلات حاشیه نشینی از شرکت بازآفرینی شهری به بنیاد مسکن انقلاب اسلامی اظهار داشت: چنین موضوعی صحت ندارد و تنها در دو استان سیستان و بلوچستان و خوزستان که توسعه حاشیه نشینی سرعت بالایی دارد، مقرر شد تا در این دو استان مستقر شود و حاشیه نشینی را ساماندهی کند. اما رسیدگی به مشکلات حاشیه نشینی سایر استان ها به جز این دو استان، همچنان در مسئولیت شرکت بازآفرینی شهری است.
وی در پاسخ به این پرسش که چرا علی رغم وعده های قبلی مبنی بر آغاز ساخت و ساز واحدهای مسکونی در بافت های فرسوده در سال ۹۷، این اقدام آغاز نشده است؟ گفت: مشکلی که وجود داشت این بود که برنامه هایی که قبلا مصوب شده بود، تماما اقدامات حاشیه ای بودند و متن (اقدامات اساسی) نبودند که مسکن مهمترین این اقدامات است.
وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: برنامه ای که قبلا پیگیری می کردند عمدتا حول این محورها بود که محله ها را بدنه‌سازی یا کف‌سازی کنند در حالی که این اقدامات کمکی نمی‌کرد تا بازآفرینی شهری اتفاق بیفتد.
اسلامی تصریح کرد: ما تمرکز خود را روی ساخت مسکن و بناهایی که می تواند به فعالیت و کسب و کار رونق دهد، قرار داده‌ایم. بنابراین زمانی که مسکن و ابنیه های مرتبط با فعالیت‌های اقتصادی و کسب و کار احداث شود، خود به خود این محله ها بازسازی می‌شود.
وزیر راه و شهرسازی خاطرنشان کرد: این رویکرد اصلی ماست و در همه استان ها نیز این رویکرد جدید در حال دنبال شدن است. من هفته اخیر در اراک بودم؛ فاز یک بازآفرینی شهری اراک را با رویکرد سابق انجام داده بودند اما مورد موافقت واقع نشده نبود که همانجا دستور دادیم تا فازهای بعدی بازآفرینی شهری اراک با رویکرد جدید اجرا شود.
وی با بیان اینکه عملیات ساخت واحدهای مسکونی در بافت های فرسوده از بهار ۹۸ آغاز می شود، تأکید کرد: محوریت نوسازی بافت های فرسوده در پایتخت با شهرداری تهران است.

شعار سال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری مهر،تاریخ انتشار: 8 اسفند1397،کدخبر:4552650،www.mehrnews.com
اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۳۴ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۸
0
0
ای نوسازی بافت فرسوده نفع بیشتری برای مردم هم داره و نمای شهر هم بهتر میشه
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین