پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۹۱۸۴۷
تاریخ انتشار : ۰۸ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۱
دادستان تهران گفت: باید از اعطای مرخصی به سارقان حرفه‌­ای خودداری شود.
شعار سال : نشست پیشگیری از جرایم مرتبط با سرقت با حضور سردار رحیمی فرمانده نیروی انتظامی تهران بزرگ، رئیس پلیس آگاهی تهران، سرپرستان نواحی دادسرای تهران، قضات شعب ویژه سرقت و فرماندهان پایگاه­‌های آگاهی تهران بزرگ در پنجم اسفند­ماه به ریاست جعفری دولت آبادی دادستان تهران برگزار شد.
جنگ اقتصادی آمریکا علیه ایران
جعفری دولت­‌آبادی با خاطرنشان کردن تشدید تحریم‌ها و جنگ اقتصادی آمریکا علیه ایران، بر لزوم تغییر راهبرد‌ها در سال ۹۸ تأکید کرد.
وی با اشاره به نقش شرایط اقتصادی بر ایجاد ناامنی و تلاش دشمن برای دامن زدن به اعتراضات در سال آینده، افزود: برخی پدیده‌های اجتماعی مانند گرانی­ کالاها، افزایش جرایم در حوزه سرقت را در پی داشته است؛ لذا باید در این خصوص تدابیری اندیشیده شود تا امنیت عمومی مختل نشود.
دادستان تهران تأکید کرد: در سال آینده باید راهبرد‌ها و اولویت قائل شدن برای اجرای طرح‌های دولت به­‌گونه‌ای باشد که موجب امیدواری مردم شود.
ایجاد امید، افزایش اعتماد و کارآمدی سه راهبرد ضروری برای اداره کشور
جعفری دولت‌­آبادی با تاکید بر انجام اقدامات انقلابی و جهادی در حوزه معیشت مردم توسط قوه مجریه، اظهار داشت: زمای که کشور درگیر جنگ اقتصادی است، راهبرد‌ها نیز باید تغییر کند؛ به عنوان مثال طی هشت سال دفاع مقدس با عملیات­‌های به­‌موقع، طرح‌های دشمن خنثی می‌­شد و این اقدامات موجب افزایش اعتماد و امید مردم به نظام شد.
دادستان تهران ایجاد امید در مردم، افزایش اعتماد به مسئولان نظام و تقویت کارآمدی را از مهم­‌ترین مواردی دانست که در این برهه از زمان باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.
وی با تأکید بر لزوم افزایش کارآمدی در مجموعه قضایی و انتظامی گفت: مردم باید از مراجعه به مراجع قضایی و پلیس نتیجه بگیرند و نباید ناکارآمدی برخی دستگاه‌­ها تأثیر سوء و نامطلوب بر روند اقدامات دستگاه‌­ها داشته باشد.
جعفری دولت‌­آبادی مجموعه قضایی و انتظامی را از سرگردان کردن ارباب رجوع و امروز و فردا کردن در انجام کار‌ها برحذر داشت و اعلام داشت: این قبیل رفتار‌ها توجیهی ندارد و قابل پذیرش نیست.
برخورد قاطع با فساد و جرایم
دادستان تهران با تأکید مضاعف بر انجام اقداماتی در راستای جلب اعتماد عمومی، به گلایه‌های مردم در حوزه سرقت اشاره کرد و این گزاره که دستگاه قضایی سارقان را آزاد می­‌کند را نادرست خواند و اظهار داشت: مردم در عین حال انتظار اقدام قاطع دارند و نباید تصور کنند که دستگاه قضایی و پلیس با سارقان برخورد نمی‌کند.
جعفری دولت‌­آبادی با یادآور شدن این موضوع که نظارت و بازرسی­ باید جدی گرفته شود، این موضوع را از موثرترین اقدامات در رابطه با جلب اعتماد مردم دانست.
دادستان تهران به حضور پرشکوه مردم در راهپیمایی روز ۲۲ بهمن اشاره کرد و گفت: اقدامات مسئولان باید به­‌گونه­‌ای باشد که حضور مردم در صحنه تداوم یابد.
وی افزود: با توجه به این­که تهدید‌های اقتصادی محور در سال ۹۸ ادامه خواهد یافت، تمرکز بر جرم سرقت راهبردی ضروری است که باید مورد توجه قضات دادسرا و فرماندهان پلیس قرار گیرد.
جعفری دولت‌­آبادی خاطر نشان کرد: انتظار می­رود اقدامات نظارتی دستگاه­‌های اجرایی و قضایی در حوزه جرایم و مسائل اقتصادی بیشتر شود و امیدواریم با همکاری بسیج محلات به ویژه در شرق استان تهران بتوانیم اقدامات شایان توجهی در حوزه پیشگیری از ارتکاب جرم سرقت انجام دهیم.
تشکیل شعب ویژه سرقت در نواحی دادسرا
دادستان تهران با تأکید بر ضرورت تشکیل و راه‌­اندازی شعب ویژه سرقت در نواحی دادسرا اظهار داشت: از اعطای مرخصی به سارقان حرفه‌­ای خودداری شود.
وی با اشاره به طرح دستگیری محکومان متواری تصریح کرد: تهیه دستورالعمل سرقت و تمرکز بر اقدامات پیشگیرانه در دستور کار پلیس و سایر دستگاه­‌های مرتبط قرار گیرد و معاونان و دادستان­‌های شهرستان در حوزه پیشگیری فعال­‌تر باشند.
دادستان تهران اظهار داشت: تجربه اخیر در پرونده­‌های اقتصادی نشان می‌­دهد هرگاه دستگاه قضایی و پلیس نسبت به موضوعی متمرکز شوند، به نتایج قابل قبولی دست خواهند یافت؛ در مورد سرقت نیز باید از طریق ایجاد شعب ویژه این امر تحقق یابد.
جعفری دولت­‌آبادی از سرپرستان نواحی خواست: در تمام نواحی با مسئولان پلیس و بسیج در مناطق خود پیرامون جرم سرقت جلسه برگزار کنند و در اسفند­ماه بر روی جرم سرقت تمرکز کنند.
وی با اشاره به موفقیت دادستانی تهران در اجرای کامل بخش رد مال پرونده گروه امیر منصور آریا، اظهار داشت: پرونده‌­های رد مال باید مدیریت شود و در جهت اجرای کامل احکام مربوطه اقدامات موثر صورت گیرد.
سرعت، دقت، شفافیت و قاطعیت شاخص‌­های مبارزه با جرایم مهم
دادستان تهران افزود: با مجرمان سابقه‌­دار برخورد قاطع شود و کشیک‌­های چهارشنبه سوری و ایام تعطیلات نیز برقرار شود و نسبت به اجرای صحیح کشیک‌­ها نظارت لازم صورت گیرد.
جعفری دولت‌­آبادی به لزوم انجام اقدامات فوق‌­العاده در پرونده­‌های مهم اشاره کرد و گفت: در پرونده‌هایی همچون باقری درمنی و مظلومین، برخورد قاطع صورت گرفت و مردم با اجرای این احکام امیدوار شدند.
دادستان تهران برضرورت سرعت، دقت، شفافیت و قاطعیت در برخورد با سارقان و پرونده‌­های مهم تأکید کرد و گفت: با همکاری دستگاه قضایی و پلیس و تمرکز بر مبارزه با این­گونه جرایم، کسانی که برای ایجاد یأس و ناامیدی در مردم نقشه کشیده‌­اند، ناکام خواهند ماند.
 جعفری دولت آبادی، آقای نشیبی معاون دادستان تهران را به عنوان سرپرست دادسرای ویژه سرقت در شرق تهران معرفی کرد. این دادسرا به پرونده‌­های سرقت در نواحی ۴، ۷، ۸ و ۱۴ رسیدگی خواهد کرد.
استفاده از ظرفیت­‌های مغفول در مبارزه با سرقت
سردار رحیمی فرمانده نیروی انتظامی تهران بزرگ با اشاره به افزایش ۱۲ درصدی کشف جرم کلانتری‌ها نسبت به سال گذشته، گفت: این موضوع حکایت از آن دارد که ما توانسته­‌ایم از ظرفیت­‌های مغفول در کاهش جرم سرقت به خوبی استفاده کنیم.
سردار رحیمی افزود: پلیس آگاهی با مجرمان باندی و حرفه‌­ای برخورد قاطع و قدرتمندانه‌­ای دارد و این روند ادامه خواهد داشت؛ به طوری که همکاران ما ۹۰ درصد کار اطلاعاتی و ۱۰ درصد کار عملیاتی انجام می­‌دهند و بر همین مبنا واحد تجسس کلانتری‌ها تقویت شده است.
فرمانده نیروی انتظامی تهران بزرگ اظهار داشت: با دستگیری ۵۹ هزار و ۹۹۲ نفر سارق در یازده ماهه نخست سال جاری، بالغ بر ۱۴۵ هزار فقره سرقت کشف شده است و این امر موید افزایش ۱۰ درصدی کشف سرقت است.
وی با تأکید بر ورود جدی و میدانی در بخش پیشگیری از وقوع جرم، تصریح کرد: بخش خصوصی و دستگاه‌­های دولتی در بخش هزینه­ و نصب دوربین برای افزایش احساس امنیت، به نحو مطلوب همکاری نمی‌­کنند.

شعار سال، بااندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری باشگاه خبرنگاران جوان، تاریخ انتشار: 8 اسفند 1397، کدخبر:6847291،www.yjc.ir
اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین