پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۹۱۸۵۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۸ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۵
نماینده مردم ساوه در مجلس شورای اسلامی معتقد است یکی از آسیب‌‌های استانی‌شدن انتخابات مجلس وام‌دار شدن کاندیداها به جریانات سیاسی خاص است.
شعار سال: نماینده مردم ساوه در مجلس شورای اسلامی معتقد است یکی از آسیب‌‌های استانی‌شدن انتخابات مجلس وام‌دار شدن کاندیداها به جریانات سیاسی خاص است.

محمدرضا منصوری، نماینده مردم ساوه در مجلس شورای اسلامی،  ضمن مخالفت با طرح استانی شدن انتخابات مجلس، گفت: با این شیوه انتخابات مجلس، موقعیت شهرستان‌ها تضعیف می‌شود و شهر‌های کوچک نمی‌توانند صدای خود را به نمایندگان‌شان برسانند.

وی افزود: با استانی شدن انتخابات پارلمان، ارتباط بین نمایندگان با مردم با توجه به گستردگی حوزه انتخابیه و به‌‌ویژه در شهرهای کوچک و روستاها کاهش می‌یابد. از سوی دیگر دسترسی مردم به نمایندگان‌شان نیز کاهش می‌یابد که همین امر باعث نارضایتی مردم خواهد شد.

نماینده مردم ساوه در مجلس تصریح کرد: استانی شدن انتخابات، باعث افزایش دخالت‌های قومی و قبیله‌ای و همچنین جریان‌های سیاسی در انتخابات می‌شود، در نتیجه ارتباط کاندیداها با مردم جای خود را به ارتباط کاندیداها به جریان‌های هدایت‌شده می‌دهد و در نهایت خواسته‌های حزبی و گروهی جایگزین خواسته‌های مردمی می‌شود.

منصوری تصریح کرد: با رقابتی شدن انتخابات مجلس در سطح استانی، جناح‌بندی‌های سیاسی در پارلمان افزایش می‌یابد و کارآمدی مجلس بیشتر تحت تأثیر بازی‌های سیاسی قرار می‌گیرد.

نماینده مردم ساوه در مجلس اظهار داشت: با استانی شدن انتخابات، آسیب‌های امنیتی ناشی از دسته‌بندی‌های قومی، قبیله‌ای و همچنین مذهبی در سطوح استانی افزایش می‌یابد و امکان انتخاب کاندیداهای اصلح، تحت تأثیر مسائل جانبی قرار می‌گیرد.

منصوری در پایان، یکی دیگر از آسیب‌‌های استانی شدن انتخابات مجلس را وام‌دار شدن کاندیداها به جریانات سیاسی خاص دانست.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ انتشار: 8 اسفند 1397، کدخبر: 1955951 ، www.tasnimnews.com
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۳۵ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۸
0
0
کاندیدها همه جز جریانات خاص هستند و بایداین موضوع را پذیرفت
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین