پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۹۱۸۷۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۸ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۸
رئیس‌جمهور طی مکاتبه‌ای از رهبری بخواهند نظرشان را در موافقت با FATF اعلام کنند.
شعار سال : یک عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: رئیس‌جمهور ادعا کرده‌اند که رهبری گفته‌اند با پیوستن ایران به FATF مخالفتی ندارند؛ چه اشکالی دارد ایشان که رئیس جمهور هستند طی مکاتبه‌ای از رهبری بخواهند نظرشان را در موافقت با این لوایح اعلام کنند. چه کسی هست که در مقابل رهبری مخالفت کند؟
حجت‌الاسلام غلامرضا مصباحی مقدم در گفت‌وگو با ایسنا در ارتباط با تمدید مهلت FATF به ایران اظهار کرد: من نسبت به اینکه FATF مهلت پیوستن ایران به این کنوانسیون را تمدید کرده، هیچ اظهار نظری نمی‌کنم، چون این یک عقب نشینی از ناحیه آن‌ها بوده است. برای ما مزیتی تلقی نمی‌شود. گمان نمی‌کنم آن‌ها به این نتیجه رسیده بودند که ما را در لیست سیاه ببرند.
وی در ادامه نسبت به دیدگاه رییس جمهور در رابطه با پیوستن ایران به لوایح چهارگانه گفت: من نسبت به اظهارات اخیر آقای رئیس جمهور که از طریق پیامک این موضوع را دریافت کردم واقعاً اظهار تأسف می‌کنم. ایشان توجه ندارند که خودشان عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام هستند؟
مصباحی مقدم ادامه داد: ایشان بیایند در مجمع فرمایشاتشان را در حضور اعضا مطرح کنند و جوابشان را بشنوند؛ بعداً از طریق رسانه‌ها موضوع را مطرح کنند. این کار ایشان بر خلاف مصالح ملی است.
وی تصریح کرد: این لوایح در مجلس شورای اسلامی مطرح شد، سپس ایراداتی توسط شورای نگهبان به آن وارد شده و این ایرادات به مجمع آمده است. در حال حاضر وظیفه مجمع است که به این ایرادات رسیدگی کند.
این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در واکنش به اظهارات امروز رئیس جمهور مبنی بر موافقت مقام معظم رهبری با پیوستن ایران به لوایح چهارگانه گفت: ایشان ادعا کرده‌اند که رهبری گفته‌اند با پیوستن ایران به FATF مخالفتی ندارند؛ چه اشکالی دارد ایشان که رئیس جمهور هستند طی مکاتبه‌ای از رهبری بخواهند نظرشان را در موافقت با این لوایح اعلام کنند. چه کسی هست که در مقابل رهبری مخالفت کند؟
وی ادامه داد: یعنی اینکه رهبری نظری ندارند؛ نه اینکه موافق این امر هستند. همین موجب شده است که مجمع تشخیص مصلحت نظام به این موضوع ورود پیدا کند. اگر رهبری نظر موافق داشتند که مجمع ورود پیدا نمی‌کرد.
مصباحی مقدم در تاکید بر گفته‌هایش افزود: این اظهارات اظهارات به جایی نیست.
وی ابراز عقیده کرد: ضمناً خوب است که این نکته را هم توضیح بدهند اگر ما به این کنوانسیون‌ها بپیوندیم، خود این امر برای آمریکایی‌ها که ما را تحریم کرده اند راهکاری نخواهد بود تا امکان دور زدن تحریم‌ها را از ما سلب کنند؟
این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد: وزیر محترم نفت اعلام می‌کند که برای فروش نفت و به دست آوردن درآمدهای نفتی تحریم‌ها را دور می‌زند. همین مقدار نفتی که به چند کشور فروش می‌رود و همین مقدار ارزی که از طرق مختلف به دست می‌آید آیا با پیوستن ما به این کنوانسیون‌ها آمریکا جلویش را نمی‌گیرد؟
وی ادامه داد: رئیس FATF مسئول میز ایران در وزارت‌خزانه‌داری آمریکا بوده است. همین فرد در پاسخ به یک نماینده کنگره می‌گوید بگذارید ایران به FATF کامل بپیوندد ما ابزار لازم برای جلوگیری از دور زدن تحریم‌ها را به دست خواهیم آورد. با وجود چنین اظهاراتی این به مصلحت نظام است که ما به این لوایح بپیوندیم؟
مصباحی مقدم خاطر نشان کرد: ما قبلاً دو لایحه داخلی را تصویب کردیم که به FATF مربوط است. لایحه مقابله با تأمین مالی تروریسم و لایحه مبارزه با پولشویی برای شفافیت داخلی اقتصاد، جهت مدیران و مسئولان ما کاملاً از کفایت لازم برخوردار است و کم و کاستی ندارد. این قوانین برای کسانی است که دلشان برای این کشور می‌سوزد.
وی افزود: آیا ما باید اسرار خودمان را برای آمریکا، صهیونیست‌ها و دشمنانمان افشا کنیم تا بهتر بتوانند با قوت ما را تحریم کنند؟
مصباحی مقدم در پایان گفت: به نظرم جناب آقای رئیس جمهور بسیار بدون تأمل اظهار نظر کرده‌اند آن هم در مقابل رسانه‌ها. بهتر است ایشان به جلسات مجمع تشریف بیاورند و آنجا نظراتشان را بگویند و نظر اعضاء را که کمتر از ایشان از نظر شخصیت حقیقی، سابقه، تجربیات و مطالعات و هم چنین آشنایی با امور کارشناسی نیستند را بشنوند. این بحث در مجمع بسیار کارشناسی شده است. در مقابل کارشناسانی هم هستند که یک طرفه نظر می‌دهند و به مصلحت نظام توجهی ندارند.َ

شعار سال،بااندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری فارس، تاریخ انتشار : 8 اسفند 1397، کدخبر:97120703793،www.isna.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۱۱ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۸
0
0
الان مجمع از این لوایج چیزی هم سر در میاره که منتظر حضور رئیس جمهوره؟
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین