پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 2024 March 19
کد خبر: ۱۹۱۸۸۰
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۰۸ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۴
مدیرکل گمرک چابهار با اشاره به دپوی ۳۰۰۰ کانتینر قطعات دو خودروساز سایپا و ایران خودرو در منطقه آزاد چابهار گفت: به این دو خودروساز ۲۰ روز مهلت داده‌ایم تا کانتینرهای خود را ترخیص کنند، در غیر این‌صورت این کانتینرها متروکه اعلام خواهد شد.
شعار سال : عزیز شمس  اظهار کرد: 3000 کانتینر قطعات خودرو متعلق به ایران خودرو و سایپا در منطقه آزاد چابهار رسوب کرده که عمده دلیل آن مربوط به مشکلی است که با بانک دارند.
وی ادامه داد: این خودروسازان باید بروند کد رهگیری بانک را گرفته و ارز 4200 تومان دریافت کنند.
وی تصریح کرد: در عین حال گمرک تسهیلاتی را برای آنها در نظر گرفته و اعلام کرده کسانی که با بانک مشکل دارند می‌توانند 70 تا 80 درصد کالای خود را ببرند و مابقی را به‌عنوان وثیقه در بندر بگذارند.
مقام مسئول گمرک با بیان این‌که از قرار معلوم خودروسازان گویا می‌گویند "این اطمینان را نداریم بانک ارز 4200تومانی به ما اختصاص می‌دهد یا خیر"، افزود: این‌که خودروسازان این اجناس را ترخیص کرده و با نرخ ارز 4200 تومان به‌فروش برسانند و بانک بعداً اعلام کند نمی‌تواند با این نرخ ارز را در اختیار آنها قرار دهد.
شمس تأکید کرد: البته فقط خودروسازان این گونه نیستند و آنهایی که هم برنج وارد کرده‌اند با این مسئله مواجه هستند.
وی گفت: اعلام کرده‌ایم که برای ترخیص قطعات به خودروسازان هم تعرفه ترجیهی می‌دهیم اما می‌گویند "ممکن است با قیمت 4200 تومان آنها را عرضه کنیم و بعداً بانک با نرخ بالاتری به ما ارز بدهد". به آنها گفتیم که "حداقل اجناس خود را به انبار خودتان منتقل کنید" که گفتند "اگر این کار را انجام دهیم تعزیرات می‌آید این قطعات را به‌عنوان احتکار محسوب می‌کند" که درست می‌گویند.
وی با ابراز اینکه مبدأ این قطعات خودرو چین است، گفت: به خودروسازان اعلام کرده‌ایم چنانچه تا 20 روز دیگر این 3000 کانتینر ترخیص نشود آنها را جزو کالای متروکه اعلام می‌کنیم دیگر ربطی به ما ندارد.

شعار سال، بااندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ انتشار: 8 اسفند 1397، کدخبر: 1956870،www.tasnimnews.com
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۲۸ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۸
0
0
این دو خودرو ساز هر جا میرن مایه دردسر و مشکل هستن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۲۹ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۸
0
0
این مهلت هم تموم میشه و کاری نمیکنن
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین