پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۹۲۴۲۴
تاریخ انتشار : ۱۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۸
با توجه به هشدار و اخطاریه سیستم های پیش بینی هواشناسی مبنی بر تقویت سامانه بارشی و احتمال آبگرفتگی معابر، سیلابی شدن مسیل ها و رودخانه ها و مواج شدن دریا در جنوب شرق و شرق کشور از جمله هرمزگان در روزهای پایانی هفته، برای مقابله با هرگونه خطرهای احتمالی ناشی از بارش ها باید از هم اکنون آمادگی لازم انجام شود.

شعار سال: معاونت امور آمادگی و مقابله سازمان مدیریت بحران کشور نیز پیرو اخطاریه شماره 106 نیز از معاونت بحران استانداری هرمزگان خواسته است که برای حفظ آمادگی کامل، هماهنگی های لازم به منظور فراهم کردن تمهیدات مورد نیاز از جمله اطلاع رسانی و هشدار به موقع از طریق رسانه های محلی صورت گیرد.
هرمزگان از جمله استان هایی است که همواره در معرض حوادث پیش بینی نشده از جمله زلزله، سیل و حوادث دریایی همچون خطر غرق شدن افراد، واژگونی شناورها و برخورد و تصادم کشتی و قایق ها به هنگام مواج شدن دریا بوده که می طلبد مسوولان پیش درآمدی دراین زمینه بکار گیرند و مردم نیز به اخطاریه ها و هشدارهای اعلام شده از سوی هواشناسی و مدیریت بحران استانداری توجه داشتند.

**
مدیریت بحران هرمزگان به حالت آماده باش درآمد
مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان نیز گفت: با توجه به تقویت سامانه بارشی و اخطاریه هواشناسی استان مبنی بر آبگرفتگی معابر و سیلابی شدن مسیل ها، اعضا و روسای شورای هماهنگی مدیریت بحران استان به حالت آماده باش درآمد.
علیرضا صفا ایسینی نیز در نامه ای از فرمانداران و روسا و اعضای شورای هماهنگی مدیریت بحران استان و شهرستان ها خواسته است که تمهیدات مورد نیاز از جمله اطلاع رسانی و هشدار به موقع از طریق رسانه های محلی و همچنین رعایت نکات ایمنی بهنگام تردد در مناطق در معرض خطر اندیشیده شود.
وی بیان داشت: اطلاع رسانی از طریق رسانه های محلی و همچنین همکاری با نیروهای امدادی، راهداری، پلیس راهور و عوامل مردمی نیز صورت گرفته است.
این مسوول، بر خودداری از اسکان و توقف مردم در بستر و حریم رودخانه ها و حاشیه مسیل ها و همچنین تخلیه ساکنان منازل تحت تاثیر رودخانه ها و مسیل های در معرض خطر سیلاب و اسکان اضطراری در مکان های امن در صورت نیاز تاکید کرد.
صفا ایسینی گفت: با توجه به اخطاریه شماره 106 معاون امور آمادگی و مقابله سازمان مدیریت بحران کشور و تقویت سامانه بارشی در جنوب شرق و شرق کشور و احتمال آبگرفتگی معابر عمومی و سیلابی شدن مسیل ها و رودخانه ها و همچنین وزش باد شدید موقتی بویژه در شرق استان، تمهیدات لازم صورت گرفته است.

**
اوج بارندگی ها هرمزگان در روزهای جمعه و شنبه
کارشناس پیش یبنی اداره کل هواشناسی هرمزگان نیز گفت: سامانه بارشی ازعصر چهارشنبه سبب ابرناکی، در مناطق غربی و شمالی هرمزگان و دیگر نقاط استان می شود و شروع بارش ها از امروز پنجشنبه و بویژه روزهای جمعه و شنبه در این مناطق پیش بینی می گردد.
مرضیه سی سی پور افزود: بررسی نقشه ها و مدل های هواشناسی نشان می دهد همچنین موج ناپایدار بر روی جنوب شرق کشور و استان هرمزگان از پنجشنبه تا اوایل هفته آینده به ویژه روزهای جمعه و شنبه هفته آینده سبب ناپایداری های هوا، رگبار باران وزش باد شدید و مواج شدن دریا می شود.
وی ادامه داد: روز شنبه نیز در بیشتر نیمه شرقی استان بارش باران گاهی با رگبار و رعدوبرق همراه با آبگرفتگی و افزایش تند باد لحظه ای پیش بینی می شود.
کارشناس پیش یبنی اداره کل هواشناسی هرمزگان گفت: روز پنجشنبه در برخی نقاط غربی و شمالی و اواخر پنجشنبه تا جمعه در بیشتر نقاط استان و نیز روز شنبه در بیشتر نیمه شرقی استان بارش باران گاهی با رگبار و رعدوبرق همراه با آبگرفتگی و افزایش تندباد لحظه ای پیش بینی می شود.
به گفته سی سی پور، در روزهای جمعه تا اوایل شنبه با توجه به شدت بارش و احتمال سیلابی شدن مسیل ها و طغیان رودخانه های فصلی در برخی نقاط غربی و شمالی استان و نیمه شرقی تمهیدات لازم صورت پذیرد.
وی توصیه کرد: از اواخر پنجشنبه تا دوشنبه به ویژه جمعه و شنبه با توجه به طوفانی شدن دریا تمهیدات لازم جهت جلوگیری از خسارات احتمالی صورت گیرد.

**
اخطار هواشناسی هرمزگان نسبت به آبگرفتگی معابر
اداره کل هواشناسی هرمزگان همچنین با صدور اخطاریه ای، نسبت به آبگرفتگی معابر استان و سیلابی شدن مسیل ها و طغیان رودخانه های فصلی هشدار داد.
در این اخطاریه آمده است: نقشه ها و مدل های هواشناسی نشان از تقویت موج ناپایدار بر روی جنوب شرق کشور و استان هرمزگان از روز پنجشنبه نهم اسفندماه تا دوشنبه 13 اسفندماه دارد.
هواشناسی هرمزگان یاد آور شده فعالیت این موج ناپایدار جوی سبب ناپایداری های قابل توجهی به صورت وقوع رگبار باران ، گاهی رعد وبرق ، وزش باد شدید و مواج شدن دریا خواهد شد.
در اخطاریه شماره 4 اداره کل هواشناسی هرمزگان توصیه شده است: با توجه به اینکه برای روزهای جمعه تا اوایل شنبه با توجه به شدت بارش، احتمال سیلابی شدن مسیل ها و طغیان رودخانه های فصلی در برخی نقاط غربی و شمالی استان و نیمه شرقی پیش بینی می شود، باید تمهیدات لازم صورت پذیرد.
همچنین در این اخطاریه آمده است: از اواخر پنجشنبه تا دوشنبه به ویژه جمعه و شنبه با توجه به طوفانی شدن دریا تمهیدات لازم جهت جلوگیری از خسارت های احتمالی اتخاذ شود.
اداره کل هواشناسی هرمزگان در این اخطاریه اعلام کرده است: در روز پنجشنبه هفته جاری در برخی نقاط غربی و شمالی و اواخر پنجشنبه تا جمعه در اکثر نقاط استان و نیز روز شنبه در بیشتر نیمه شرقی استان بارش باران گاهی با رگبار و رعد و برق همراه با آبگرفتگی و افزایش تندباد لحظه ای پیش بینی می شود.
در این اخطاریه وضعیت دریا از اواخر پنجشنبه تا اواسط جمعه با توجه به وزش باد شدید جنوب شرقی و شمال غربی (بیش از 60 کیلومتر در ساعت) ، طوفانی و مواج پیش بینی شده است.
به دنبال اخطاریه اداره کل هواشناسی هرمزگان، روابط عمومی شرکت آب منطقه‌ای استان نیز با صدور اطلاعیه‌ای در خصوص سیلابی شدن مسیل‌ها، رودخانه‌ها و آبگرفتگی معابر عمومی در استان هشدار داد.
در این اطلاعیه از مردم بویژه کشاورزان، دامداران و عشایر خواسته شده که هنگام سفر و رفت و آمد از توقف در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها خودداری کنند و توصیه‌های ایمنی را در نظر بگیرند.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایرنا، تاریخ 9 اسفند 97، کد مطلب: 83226420: www.irna.ir


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین