پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۹۲۶۴۶
تاریخ انتشار : ۱۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۱:۵۸
برخلاف چیزی که با سختگیری‌های پلیس در فیلم‌ها و سریال‌ها به‌عنوان وجهه نیروی انتظامی نشان داده می‌شود، گاهی پیش می‌آید برخی دل خوشی از برخوردشان با پلیس نداشته باشند. پلیس مهربان و اخلاقمدار فیلم‌ها و سریال‌ها گاهی در عالم واقعی بداخلاق هم می‌شود؛ مثل دکتر بداخلاق، روزنامه‌نگار بداخلاق، ورزشکار بداخلاق یا سیاستمدار بداخلاق که احتمالا غیر از مورد آخری، در هیچ صنفی در اکثریت نیستند. در چند سال اخیر عده‌ای از برخورد بد پلیس، به‌ویژه پلیس امنیت اخلاقی با مردم فیلم گرفته و در شبکه‌های اجتماعی به نمایش گذاشته‌اند.

شعار سال: اگر از آن انشاهای «واضح و مبرهن»‌طور بخواهیم بنویسیم، باید اذعان کنیم که پلیس، نه آن پلیس معصوم فیلم‌ها و سریال‌هاست، نه چیزی که کاربران شبکه‌های اجتماعی گاهی با شیطنت سعی در معرفی او دارند. اما اگر اقتدار و اعتبار پلیس توسط مردم یا خودش تضعیف شود، دیگر سنگ روی سنگ بند نمی‌شود.

شما در یک کشور حتی اگر با حکومت هم مخالف باشید، با دیدن پلیس باید احساس امنیت کنید. در یکی دو‌سال اخیر کلیپ‌هایی با موضوع کتک‌زدن پلیس پخش شده که نشانه خوبی نیست. همه این مقدمه طولانی را نوشتیم تا برسیم به مظلوم‌نمایی فرهاد مجیدی و علیرضا حقیقی. کمک‌مربی استقلال از اینکه پلیس راهنمایی و رانندگی خودروی او را متوقف کرده و از خودش تست الکل گرفته، شاکی است. او کلا وقتی پای تست‌دادن در میان است، شاکی می‌شود. در دوران بازیکنی‌اش هم از اینکه چندبار نامش برای تست دوپینگ درمی‌آمد، عصبانی شده بود.

مجیدی فیلمی منتشر کرده که او را در حال بحث با افسر راهنمایی و رانندگی نشان می‌دهد. از پلیس پرسیده که آیا می‌داند او کیست و فرهاد مجیدی، بازیکن سابق استقلال است. آیا فرهاد مجیدی بودن یا بازیکن سابق استقلال و پرسپولیس‌بودن حق ویژه برای افراد به همراه می‌آورد؟ برای کسی که به ادعای عبدالرضا داوری‌- از حلقه اول مشاوران احمدی‌نژاد- هر وقت اراده می‌کرد بدون برنامه و تعیین وقت قبلی به دیدار رئیس‌جمهوری سابق می‌رفت، لابد سخت است که احتمالا با سرعت بالا یا در حال ویراژ‌دادن توسط پلیس متوقف شود. مگر پلیس در اتوبان کمین گذاشته و پیش خودش گفته بود «الان فرهاد مجیدی از اهواز برمی‌گردد و به او گیر می‌دهم و برای دوستانم تعریف می‌کنم»؟ مگر وین رونی، بازیکن سابق تیم ملی انگلیس نبود؟ پلیس چرا خودروی او را توقیف کرد؟ آیا وین رونی از مأمور پلیس فیلم گرفت تا حقانیت خود را ثابت و هواداران و دنبال‌کننده‌های اینستاگرامی‌اش را ترغیب به توهین به آن مأمور کند؟ اگر پلیس نباید بی‌خود به مردم گیر بدهد، خب نباید بدهد و این حرف درستی است اما اینکه پلیس نباید گیر بی‌خود به فرهاد مجیدی‌ها بدهد، گزاره غلطی است. در روزی که یک بازیکن خارجی به نام منشا یک هوادار را کتک زده و به‌خاطر این موضوع به هیچ‌کجا هم پاسخگو نبوده و یک روز پیش از آن دروازه‌بان اسبق پرسپولیس و تیم ملی معاون باشگاه استقلال را کتک زده و همان شب با وثیقه بیرون آمده و به ریش همه خندیده، فرهاد مجیدی باید هم از مأمور فیلمبرداری کند و شاکی بشود که چرا در این مملکت، فرهاد مجیدی‌ها را می‌گیرند. مجیدی پشت استقلالی‌ها قایم شده و حقیقی با جمله «خط قرمز من مادرم و پرسپولیسی‌هاست»

هواداران پرسپولیس را درگیر معرکه کرده. بابا! خودتان باشید. اگر دماغ کسی را می‌شکنید یا با سرعت غیرمجاز رانندگی می‌کنید، تاوانش را بدهید. کاپیتولاسیون که نداریم، همه در برابر قانون قاعدتا باید برابر باشند.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از روزنامه همشهری تاریخ انتشار 11اسفند 97، کد خبر: 49409، www.newspaper.hamshahri.org


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین