پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 19
کد خبر: ۱۹۳۰۵۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۳ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۳
با تصمیم بانک مرکزی، از این پس هر یک از مشتریان نظام بانکی، برای انتقال وجه باید علت انتقال و مورد مصرف را در یکی از آیتم‌ فرم‌های انتقال وجه در شبکه بانکی، اعلام نمایند.
شعارسال: شعب بانکی این روزها، ساعات شلوغی را می‌گذرانند. روزهایی که بسیاری از مردم با مراجعه به نظام بانکی، کار تسویه حساب‌های پایانی سال خود را انجام داده و به تبع آن، بازار نقل و انتقال وجوه و پرداخت و برداشت وجه در شعب بانک‌ها داغ است.

در این میان، بانک مرکزی نیز برای مبارزه با پولشویی، مسیرهایی را تعریف کرده که از جمله آن ایجاد شفافیت هر چه بیشتر در نقل و انتقالات بانکی است. به نحوی که طی ماههای گذشته تلاش کرده، علاوه بر اینکه سقف تراکنش‌های کارتخوان را در یک روز برای هر مشتری تعیین کرده، با صدور بخشنامه‌ها و دستورالعمل‌هایی راه را برای نقل و انتقال بین بانکی کنترل شده‌تر کرده است.

این روزها اما مشتریان نظام بانکی با نوع دیگری از خوداظهاری در شعب بانکی مواجه هستند که خود را در نقل و انتقالات پول بین حساب‌ها نشان داده است؛ به نحوی که هر یک از مشتریان اگر بخواهند وجهی را از حساب خود به حساب بانکی فرد دیگری منتقل کنند، باید حتماً هدف از انتقال وجه را هم به شعب بانکی اظهار کنند.

بررسی‌های میدانی خبرنگار مهر حکایت از آن دارد که این روزها مشتریان باید حتماً محل مصرف پول منتقل شده را اعلام نمایند تا در بانک به ثبت رسد. یکی از متصدیان شعب در گفتگو با خبرنگار مهر می‌گوید: این کار سبب خواهد شد تا بانک در صورت لزوم بتواند بررسی‌های لازم را انجام داده و راستی‌آزمایی اظهارات فرد صاحب حساب را صورت دهد.

با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از خبرگزاری مهر ، تاریخ انتشار: 13 اسفند 1397 ، کدخبر: 4558503 ، www.mehrnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۰۱ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۴
0
0
این میشه سرک کشیدن تو زندگی خصوصی مردم
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین