پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۹۳۶۱۵
تاریخ انتشار : ۱۶ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۸:۴۶
رییس فراکسیون معلولان مجلس شورای اسلامی با بیان این که خوشبختانه اختلال اوتیسم در سال آینده برای اولین بار به عنوان بیماری خاص شناخته می‎شود، گفت: در تبصره 10 بودجه سال 98 اختلال اوتیسم به عنوان بیماری خاص شناخته و مقرر شد بودجه خاصی به آن تعلق گیرد.

‌شعارسال: زهرا ساعی در تشریح این خبر اظهار کرد: با توجه به مشکلات ناشی از اختلال اوتیسم مثل هزینه‌های درمانی بالا که متوجه خانواده‌ها و بیماران است و از آنجایی که این اختلال جزو بیماری‌های خاص شناخته نمی‌شد، جلسه‌ای در این خصوص با حضور روانشناسان، جامع شناسان و سازمان بهزیستی برگزار شد.

وی افزود: پس از بررسی‌های صورت گرفته، بیماری خاص شناخته شدن اختلال اوتیسم در کمیسیون تلفیق و هم در صحن علنی مجلس به تصویب رسید و مقرر شد تا در سال ۹۸ بخشی از هزینه‌های درمانی و بیمه تکمیلی این بیماران تحت پوشش قرار گیرد.

ساعی ادامه داد: با توجه به تولد سالانه حدود ۴۰ هزار کودک مبتلا به اختلال اوتیسم در کشور و مشکلات ناشی از این بیماری که متوجه خانواده‌ها به ویژه مادر و کودک است، پس از برآورد هزینه‌های تحمیلی این بیماری، تلاش‌ها در فراکسیون معلولان نتیجه داد.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: سمن‌های فعال در زمینه اختلال اوتیسم نیز فعالیتخوبی دارند و دامنه این فعالیت‌ها تا برخی شهرستان‌ها نیز گسترش یافته است.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری ایسنا، تاریخ انتشار:13اسفند1397 ، کدخبر: 97121307048: www.isna.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین