پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۹۴۱۰
تاریخ انتشار : ۲۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۸
واکنش‌ها در قبال سندسازی رسانه دولتی انگلیس علیه شخصیت سیاسی امام (ره)،رکود و اشتغال و...، مهم‌ترین محورهای خبری هفته گذشته است که این گزارش به آنها می‌پردازد.

شعار سال: احزاب و تشکل‌های سیاسی کشور در هفته گذشته مواضع، نشست‌ها و اظهارنظرهای مختلفی پیرامون مسائل جاری کشور داشتند.

واکنش‌ها در قبال سندسازی رسانه دولتی انگلیس علیه امام خمینی(ره)،معضل رکود و اشتغال و ... برخی از مهم‌ترین محورهای خبری هفته گذشته است که در این گزارش به آنها می‌پردازیم.

*آیت‌الله موحدی کرمانی: امام(ره) ایران را از حلقوم آمریکا بیرون آورد/ آمریکا نسبت به انقلاب بی‌تفاوت نمی‌ماند

دبیرکل جامعه روحانیت مبارز در گفت‌وگویی تفصیلی با خبرنگاران در بخش اول پرونده «امام انقلابی» با اشاره به رویکرد بنیانگذار انقلاب اسلامی نسبت به آمریکا و استکبار اظهار داشت: مسئله‌ای که امام روی آن تکیه و اصرار داشتند و مقام معظم رهبری نیز این مسیر را ادامه دادند، این است که آمریکا در این نهضت و در این انقلاب شکست خورد و در واقع امام ایران را از حلقوم آمریکا بیرون آورد.


وی ادامه داد:آمریکا نسبت به انقلاب بی‌تفاوت نمی‌ماند و همواره در فکر این است که چگونه سلطه خود را به ایران بازگرداند و ایران را تصاحب کند، توصیه‌های فراوان امام و مقام معظم رهبری درباره خطر آمریکا بسیار مهم است. حواستان جمع باشد حالا که حکومت دست‌تان آمده است، مبادا فریب خدعه‌های آمریکا را بخورید، آمریکا را از در بیرون کردید مراقب باشید از پنجره برنگردد.

*آیت‌الله هاشم بطحائی: نفوذ اندیشه‌های امام به کاخ سفید دلیل سندسازی بی‌بی سی/قوه قضائیه مانیفست اصلاحات را بررسی کند/برجام تغییری در معیشت مردم ایجاد نکرده

عضو مجلس خبرگان رهبری در گفت‌و گوی تفصیلیدر واکنش نسبت به دروغ پراکنی رسانه دولتی انگلیس علیه امام خمینی (ره) اظهار داشت: چرا علیه امام دروغ‌پراکنی نکنند؟ دیروز امام بود و شعار مرگ بر شاه تا در کاخ شاه رفته بود و امروز هر چند امام نیست اما اندیشه‌های امام چون نبضی در پیکره جهان احساس می‌شود و شعار مرگ بر آمریکا تا درب کاخ سیاه (کاخ سفید) رفته است.


وی افزود:30 سال است که می‌خواهند از هر دری وارد ایران شوند و حالا که زر و زور و تزویرشان به بن‌بست رسیده چنین ادعای مسخره‌ای را مطرح کرده‌اند.

این عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه بهاییت دست پرورده انگلیسی است که ما آن را اَنگَلستان می‌دانیم؛ در مورد دیدار فائزه هاشمی با عناصر فرقه ضاله بهاییت، گفت: خانم فائزه هاشمی باید حرمت خانواده‌شان، حرمت پدر محترمش را نگه می‌داشت.

آیت‌الله بطحائی همچنین در بخشی دیگری از سخنان خود در مورد مشی سیاسی جریان اصلاحات تصریح کرد: قوه قضائیه باید کسانی را که خودشان را سردمداران تِز اصلاحات، می‌دانند احضار کند و بگوییم آقا تِز و مانیفست اصلاحاتی شما چیست.

*سلیمی نمین: رونق اقتصادی برای دولت اهمیتی ندارد/ «فائزه هاشمی» با ساختار سیاسی بهاییت پیوند خورده/ دولت دچار نگاه مرعوب در برابر غرب است

مدیر دفتر مطالعات و تدوین تاریخ معاصر ایران در گفت و گوی تفصیلی با فارس، پیرامون مشی امام(ره) در مبارزه با آمریکا اظهار داشت: آمریکایی‌ها اسلامی را ترویج می‌کنند که اهل مماشات و ظلم‌پذیر باشد و به‌طرف دفاع از مظلوم هم نرود؛ این اسلام آمریکایی است و امام نسبت به اسلام بسیار حساس بودند چراکه می‌دانستند دشمن حتماً تلاش دارد اسلامی را متناسب با معیارهای خود ارائه کند،


وی افزود:اسلام آمریکایی یعنی اسلامی که اهل تفاهم با سلطه آمریکا برجهان و موافق زیاده‌خواهی آن‌هاست و چنین اسلامی طبیعتاً با آمریکا به‌عنوان بزرگ‌ترین ظالم مماشات می‌کند.

سلیمی نمین با بیان اینکه آقای هاشمی به اصلاح‌طلبان گرایش پیدا نکرده است، متذکر شد:آقای هاشمی خیلی از منویات خود را در دوران امام آشکار نمی‌کرد لذا خیلی از مسائلی که امروز درباره آقای هاشمی وجود دارد درگذشته هم وجود داشت اما در زمان امام در حد نامه‌های محرمانه به امام منعکس می‌شد اما در حال حاضر آشکارا مطرح می‌شود.

*سالک: «کمیته سیاسی» اسم هاشمی را در لیست خبرگان گذاشت نه جامعه روحانیت/ ردپای نفوذ در بودجه 95 دیده می‌شود

حجت‌الاسلام احمدسالک نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی در گفت و گوی تفصیلی ضمن تبیین مشی سیاسی امام(ره) در قبال آمریکا اظهار داشت:از اصول مهم دکترین حضرت امام جریان شناسی و دشمن شناسی ایشان است.


وی افزود:امام جمله‌ای دارند و می‌گویند «استعمار و جهانخواران بی فرهنگ» و این تعبیر بسیار جالب و دقیقی است. اصل دهم دکترین امام این است که ایشان می‌فرمایند تشکیل حکومت عدل الهی به سرپرستی حجت‌ابن الحسن العسکری (ع) خواهد بود؛ یعنی این اصول را آن قدر زیبا براساس دکترین خود تنظیم کردند که مشخص است این سیر از کجا شروع شده و به کجا می‌رسد.

ما اسلام رحمانی را قبول نداریم و این حرف یک جریان انحرافی است؛ ما یک اسلام ناب داریم؛ کسی که قائل به اسلام رحمانی است می‌خواهد بگوید «اشداء علی الکفار» نباشد و فقط «رحماء بینهم» باشد. اسلام رحمانی را براساس رحماء بینهم می‌خواهد بگوید تا بتواند با آمریکا مذاکره کند ما می‌گوییم این درست نیست.

*انصاری: «رابط دربار» سندساز بی‌بی‌سی است/ کار سازمان سیا جاسوسی و تحریف چهره‌های ملی است


قائم مقام موسسه حفظ و نشر آثار امام (ره) گفت: یکی از افرادی که بی‌بی‌سی در سندسازی علیه امام به آن استناد کرده شخصی است که روابطی با دربار داشته در حالی که انقلاب هیچ ارتباطی با آن شخص و آن جریان نداشته است.

*سراج: پروژه مشترک رسانه بهاییان و جریان نفاق برای تحریف و تشکیک در افکار امام (ره)


رضاسراج کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به پروژه تخریب و تحریف اندیشه های امام(ره) گفت: تشکیک در اندیشه‌های امام خط مشترک رسانه بهائیان و جریان نفاق داخلی است تا با هدف قرار دادن انقلابی‌گری و استکبارستیزی، راه را برای هضم ایران در نظام سلطه فراهم کنند.

*مرندی: دروغ بی‌بی‌سی در راستای هموار کردن برجام 2 و 3 است/ تلاش برای القای ‌‌بی‌فایده بودن مقاومت


کارشناس مسائل سیاسی با بیان اینکه دروغ بی‌بی‌سی در راستای هموار کردن برجام 2 و 3 است، گفت: رسانه‌های غربی می‌خواهند به افراد ساده‌لوح القا کنند امام(ره) هم که نماد مبارزه با استکبار بوده مقاومت در برابر زیاده‌خواهی آمریکا را بی‌معنا دانسته است.

*گنجی: هدف از تحریف اندیشه امام(ره) هجو استمرار روح اسلام انقلابی است


مدیر مسئول روزنامه جوان گفت:‌ تحریف امام(ره) از سوی بی بی سی برای هجو استمرار روح اسلام انقلابی است چرا که اصلی‌ترین شاخصه فکری امام استکبارستیزی است و حال آنان برای هجو این موضوع تلاش می‌کنند.

**عملکرد اقتصادی دولت در حل مشکل رکود و بیکاری از نگاه کارشناسان و شخصیت‌ها

*باهنر: اگر دولت از رکود عبور کرده مردم را هم عبور بدهد


محمدرضا باهنر دبیرکل جبهه پیروان خط امام و رهبری با اشاره به کارهای بر زمین مانده از جمله رکود و اشتغال تأکید کرد: بعضا دولتی‌ها می‌گویند که ما از رکود عبور کرده‌ایم و ما خواهش‌مان این است که اگر دولت از رکود عبور کرده مردم را هم عبور دهد چراکه رکود بسیار سنگین است.

*لطف‌الله فروزنده: دولتمردان برای حل معضل رکود فقط «حرف» زده‌اند

عضو شورای مرکزی جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی با اشاره به عدم حل معضل رکود در کشور با گذشت 3 سال از آغاز به کار دولت یازدهم گفت: متأسفانه دولتمردان طی سه سال گذشته برای حل معضل رکود فقط حرف زده‌ و عملکرد خاصی نداشته‌اند.


وی با اشاره به وعده‌های برجامی دولتمردان گفت: استراتژی برجامی دولت در زمینه اقتصاد غلط بود و آنها به آمریکایی‌ها اعتماد کردند در حالیکه رهبری از روز اول تأکید فرمودند که من به این مذاکرات خوش‌بین نیستم.

*آیت‌الله نوری همدانی: مشکلات اقتصادی، تورم و رکود جدی است/ حرف روی کاغذ پیشرفتی نمی‌کند


آیت‌الله نوری همدانی در دیدار اعضای حزب موتلفه اسلامی با اشاره به مشکلات اقتصادی کشور تاکید کرد: باید به میدان بیائیم و حرف خود را بزنیم و اگر حرفهایمان فقط در کاغذها باشد پیشرفتی نمی‌کنیم.

وی تصریح کرد: متاسفانه مشکلات اقتصادی و تورم و رکود جدی است و برای راهکارها باید به میدان آمد و حرف زد.

*فومنی: خرداد 96 زلزله‌ با ریشتر بالا دولت یازدهم را نابود می‌کند

حجت‌الاسلام محمدزارع‌فومنی دبیرکل حزب مردمی اصلاحات با اشاره به ضرورت ترمیم کابینه دولت یازدهم اظهار داشت: فصل خانه تکانی تمام شد و هنوز کابینه تغییری نکرده است بنابراین تا دیر نشده آقای روحانی وزرای فَشَل را بیرون بیندازد.


وی افزود: اگر دولت درون کابینه‌اش زلزله‌ای صورت ندهد خرداد 96 زلزله‌ای با ریشتر بالاتری دولت یازدهم را نابود خواهد کرد. امروز وضعیت رکود و بن‌بست اقتصادی به دلیل وزرایی است که توانی برای اقدامی و یا ایده‌ای برای ارائه ندارند.

با اندكي تلخيص و اضافات برگرفته از خبرگزاري فارس، تاریخ انتشار: 22 خرداد 1395، کد مطلب: -:www. farsnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین