پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۹۴۵۱۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۰ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۵
بدعهدی وزارت ورزش و جوانان در پرداخت پاداش‌های مدال‌آوران بازی‌های آسیایی و پاراآسیایی 2018 جاکارتا هر روز با واکنش‌های منفی ورزشکاران روبه‌رو است. مسئولان وزارتی در حالی به مدال‌آوران این دو رویداد قول داده بودند که تا اسفندماه جوایز آنها را پرداخت کنند که با نزدیک‌شدن به روزهای پایانی سال خبری از وعده‌ای که داده بودند، نیست.

شعار سال: بالارفتن سیر صعودی نرخ سکه تمام بهار آزادی، چالشی است که باعث شده تا وزارت ورزش و جوانان نتواند اعتبار لازم را برای برگزاری مراسم تجلیل تأمین کند.
حسین کیهانی، قهرمان و رکورددار دوی سه‌هزار متر با مانع بازی‌های آسیایی ۲۰۱۸ جاکارتا، یکی از ورزشکارانی است که مثل بسیاری از قهرمانان دیگر این بازی‌ها بابت تأخیر در پرداخت‌نشدن پاداش‌ها از مسئولان ورزش و وزارت ورزش و جوانان گلایه دارد. او در‌این‌باره می‌گوید: «ما به قولی که داده بودیم عمل کردیم و مدال‌هایمان را گرفتیم. ‌ای کاش مسئولان هم روی حرفشان می‌مانند. شش‌ماه است که منتظریم سکه‌هایمام را بگیریم اما متأسفانه هیچ خبری نیست. به نظر من اصلا این نوع برخورد قشنگ نیست. ورزشکاران که منبع درآمدی ندارند. ما روی این پاداش حساب کرده بودیم. آن هم در شرایطی که شب عید است. از خرج و مخارج سال نو هم که بگذریم برای برگزاری اردوها و تمریناتمان هم با مشکل مواجه هستیم. ما برای برخی هزینه‌ها ناچاریم که از جیبمان خرج کنیم. مطمئن باشید که این موضوع بازده منفی خود را در رقابت‌های سال آینده خواهد گذاشت.»
این دونده کرمانشاهی در حالی یکی از مدال‌های طلای ارزشمند را برای کاروان ایران در جاکارتا به دست آورد که با چهار دونده آفریقایی‌الاصل که پیراهن تیم‌های بحرین و قطر را پوشیده بودند، به این مهم دست یافت. او در‌این‌باره توضیح می‌دهد: «من از شرایط رقبایم اطلاع دارم و با آنها در تماس هستم. آنها در‌حال‌حاضر نه‌تنها پاداش‌هایشان را گرفته‌اند بلکه در بهترین کمپ‌های آفریقا و آمریکا در حال تمرین فصل بدنسازی هستند. حرف من این نیست که بگویم ما را هم به این کمپ‌ها اعزام کنند. می‌خواهم بگویم که من با حداقل‌ترین امکانات در اردوهای داخلی تمرین کردم و مدال طلا را گرفتم. آقای سجاد مرادی که خودشان از پیشکسوتان دوی استقامت‌اند، مربی من هستند و همه اردوهای من را با کمترین هزینه در استان چهارمحال‌و‌بختیاری برگزار می‌کنند». کیهانی در بازی‌های آسیایی علاوه‌بر عنوان قهرمانی توانست رکورد این رویداد بزرگ را که متعلق به دونده بحرینی بود، بعد از هشت سال جا‌به‌جا کند. تنها تقدیری که از این دونده پرافتخار شد، مبلغ ناچیزی بود که از سوی فدراسیون دوومیدانی به او اهدا شد: «متأسفانه هیچ پاداشی از هیچ نهاد یا سازمانی هم به من ندادند. رئیس فدراسیون تنها 20 میلیون پاداش نقدی به من داد که فکر می‌کنم در مقایسه با کاری که کردم و زحمتی که کشیدم، خیلی اندک است. البته ایشان قول داده‌اند که در فرصت‌های بعد جبران کنند.»
بر اساس مصوبه ستاد عالی بازی‌های آسیایی جاکارتا برای مدال طلا در رشته‌های انفرادی ۱۶۰ سکه، مدال نقره ۸۰ و مدال برنز ۴۰ سکه بهار آزادی به عنوان پاداش داده خواهد شد و برای رشته‌های تیمی این میزان نصف می‌شود. معاونت توسعه منابع مالی وزارت ورزش در آخرین اظهارنظری که در این زمینه داشته اعلام کرده است که به محض تأمین منابع در سال آینده سکه‌های مدال‌آوران را پرداخت خواهند کرد.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از روزنامه شرق، تاریخ انتشار 19 اسفند 97، شماره: 3386


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۵۳ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۵
0
0
ان شاله بعد از پردخت های نجومی حقوق مدیران نوبت به سکه های شما میرسه
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین