پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۹۴۵۴۰
تاریخ انتشار : ۲۰ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۳
رئیس پژوهشگاه دانش‌های بنیادی گفت: ساخت رصدخانه ملی ایران که به عهده پژوهشگاه دانش‌های بنیادی گذاشته شده است، امیدواریم در انتهای سال ۹۸ به بهره‌برداری برسد.
شعارسال: محمدجواد لاریجانی با بیان اینکه ساخت رصدخانه ملی ایران به عهده پژوهشگاه دانش‌های بنیادی گذاشته شده است، اظهار کرد: امیدواریم این پروژه در انتهای سال ۹۸ به بهره‌برداری برسد.

وی افزود: طرح رصدخانه ملی، یکی از راه‌های اصلی ارتباط علمی کشور در حوزه نجوم و کیهان‌شناسی است و با اجرای این پروژه، ایران جزو معدود کشورهایی خواهد شد که فناوری ساخت تلسکوپ و تجهیزات رصدی پژوهشی را در اختیار می‌گیرد.

رئیس پژوهشگاه دانش‌های بنیادی با اشاره به اینکه این رصدخانه گامی بزرگ در راستای ایجاد زیرساخت‌های موردنیاز پژوهش‌های تجربی در کشور برداشته است، بیان کرد: رصدخانه ملی، رشد و بومی‌سازی فناوری‌های پیشرفته را در کشور فراهم می‌کند.

لاریجانی بیان کرد: در پژوهشگاه دانش‌های بنیادی در مورد علوم شناختی، تحقیقات بسیاری صورت می‌گیرد و همکاران ما در پژوهشگاه ۱۸ سال است که روی علوم شناختی کار می‌کنند.

وی افزود: با توجه به نیروی انسانی نخبه و توانمند و آزمایشگاه‌های پیشرفته‌ای که در پژوهشگاه وجود دارد، اقدامات پژوهشی بیشتر از گذشته ادامه پیدا خواهد کرد.

دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضائیه عنوان کرد: پژوهشگاه دانش‌های بنیادی هم‌اکنون با ۹ پژوهشکده با اسامی ذرات و شتابگرها، ریاضیات، علوم زیستی، علوم شناختی، علوم کامپیوتر، علوم نانو، فلسفه تحلیلی، فیزیک و نجوم در زمینه‌های مختلف علوم بنیادی و برخورداری از زیرساخت‌ها و امکانات لازم، حضور چشمگیری در خصوص پژوهش در کشور دارد.

لاریجانی تصریح کرد: امروزه بزرگ‌ترین طرح‌های آزمایشگاهی کشور، مانند طرح رصدخانه ملی در پژوهشگاه دانش‌های بنیادی انجام می‌شود.

وی بیان کرد: طرح بسیار بزرگ شتابگر ملی و طرح‌های محاسباتی مختلف از دیگر کارهای انجام‌شده در پژوهشگاه دانش‌های بنیادی است.

تمرکز پژوهشگاه دانش‌های بنیادی بر محاسبات موازی و کوانتومی

رئیس پژوهشگاه دانش‌های بنیادی عنوان کرد: امروز در زمینه محاسبه، تمرکز پژوهشگاه بر روی محاسبات موازی و کوانتومی است؛ افرادی که می‌خواهند در زمینه سوشیال مدیا موفق شوند، به پژوهشگران پژوهشگاه دانش‌های بنیادی مراجعه کنند که آن‌ها را راهنمایی کنند.

لاریجانی در پایان خاطرنشان کرد: سوشیال مدیاها ابزاری برای به‌‌دست آوردن توجه مخاطبان به برند و کسب‌وکار شما است و مطالبی که در سوشیال مدیاها به اشتراک گذاشته می‌شود، هر مقدار که بازدیدکننده بیشتری داشته باشد، منجر به نمایش بیشتر برند شما شده و آن را در نظر بازدیدکنندگان دیگر، دارای ارزش بیشتری خواهد کرد.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از خبرگزاری آنا ، تاریخ انتشار: 20 اسفند 1397 ، کدخبر: 367034 ، www.ana.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین