پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۹۴۶۶۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۱:۵۳
رئیس انجمن علمی جامعه شناسی سیاسی ایران گفت: متن بیانیه گام دوم جوان گرا است و مقوله انتقال نسلی را پیش‌بینی می‌کند که در واقع چرخش نخبگان است، به این معنی که جوانان باید به جای افراد نسل اول جایگزین شوند.

شعارسال: محمدباقر خرمشاد رئیس انجمن علمی جامعه شناسی سیاسی ایران در نشست تخصصی تحلیل بیانیه گام دوم انقلاب گفت: بیانیه گام دوم با نگاهی واقع بینانه راه درست را برای ادامه انقلاب اسلامی تبیین کرده است. نیروی اسلامی انقلابی کارآمد مهم ترین ظرفیت ایران بوده و از نظر ظرفیت‌های انسانی دارای پتانسیل بسیار زیادی است.

وی افزود: امام خمینی(ره) جریان تصرف لانه جاسوسی را یک انقلاب دوم می دانستند از طرفی اکنون با صدور بیانیه رهبری با عنوان گام دوم انقلاب می توان آن را به انقلابی که امام راحل مطرح کردند پیوند داد و گام دوم بیانیه را دغدغه حیات انقلاب دانست. از طرفی باید بگویم بیانیه رهبر انقلاب مسیر مناسبی برای الگوی اسلامی ایرانی پایه پیشرفت است.

خرمشاد اضافه کرد: نکته دیگری که بیانیه دوم دارد میثاق نامه‌ای برای اسلام سیاسی و حکومت اسلامی بوده چون همسو با مقدمه انقلاب اسلامی تبیین شده است. از طرفی باید به این نکته اشاره کنم که گفتمان؛ انقلاب سیاسی را روز آمد می‌کند.به عقیده من بیانیه گام دوم سندی برای روشن فکری دینی است در واقع حضرت امام هم دارای روشن فکری دینی بودند.

وی اضافه کرد: در بیانیه گام دوم، مقام معظم رهبری به ارایه تحلیل واقع بینانه و علمی از انقلاب اسلامی پرداختند که همه نقاط ضعف را با آینده ای روشن بیان کرده است. در واقع این بیانیه دارای روح بوده و امید می‌دهد.

رئیس انجمن علمی جامعه شناسی سیاسی ایران گفت: متن بیانیه جوان گرا است و مقوله انتقال نسلی را پیش‌بینی می‌کند که در واقع چرخش نخبگان را مطرح می‌کند، به این معنی که جوانان باید به جای افراد نسل اول جایگزین شوند.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری فارس، تاریخ انتشار:19اسفند1397 ، کدخبر: 13971219000520: www.farsnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۴۷ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۷
0
0
مگه می زارید
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین