پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۹۴۷۲۲
تاریخ انتشار : ۲۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۷
گزارش جدید معاونت بررسی‌های اقتصادی اتاق تهران حاکی از بدهی نسبتا بالای ۶۰ شرکت‌ از بیش از هزار شرکت دانش‌بنیان دریافت کننده تسهیلات بانکی است.

شعارسال: بر ‌اساس این بررسی، مانده کل تسهیلات پرداختی به شرکت های دانش‌بنیان در پایان آذر ۱۳۹۷ حدود هفت هزار میلیارد تومان بوده که تقریبا ۱۹ درصد آن ( هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان) به مطالبات غیر جاری (سررسید گذشته، معوق یا مشکوک الوصول) تبدیل شده است.

از هزار و ۴۰ شرکت دانش‌بنیانی که تسهیلات بانکی دریافت کرده‌اند ۱۷۳ شرکت (‌۱۷ درصد) تسهیلات خود را در موعد مقرر بازپرداخت نکرده‌اند و تسهیلات پرداختی به ۶۰ شرکت از آنها (‌شش درصد) به مطالبات مشکوک الوصول تبدیل شده است.

همچنین بیش از ۵۴ درصد مطالبات غیر‌جاری بنگاه‌های دانش‌بنیان مربوط به مطالبات مشکوک‌الوصول است که شامل ۷۱۸ میلیارد تومان می‌شود و کل این مبلغ تنها متعلق به ۶۰ شرکت دانش‌بنیان می‌شود. به بیان دیگر این شرکت‌ها هر کدام ۱۲ میلیارد تومان به شبکه بانکی بدهکار هستند.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از سایت دیده بان علم ایران، تاریخ انتشار:19اسفند1397 ، کدخبر: 43667: www.isw.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین