پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۹۴۷۳۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۸:۳۶
معاون آموزش و پژوهش سازمان تبلیغات اسلامی گفت: درحقیقت بدحجابی پدیده‌ای مرکب است که بخشی از آن به دلیل بی‌مبالاتی به دستورات دینی است و بخشی به دلیل وادادگی در مقابل فرهنگ غرب و فرهنگ مهاجم است و بخشی نیز از مسائل اقتصادی جامعه نشئت می‌گیرد.

شعار سال: روح‌الله حریزاوی به تشریح عملکرد ۲۶ دستگاه کشور در زمینه حجاب پرداخت و گفت: اگر برخی افراد با کاستن از اهمیت حجاب و با آرایش بخواهند رفتار اعتراض‌گونه‌ای نسبت به سیاست‌های اقتصادی و مسائل حاکمیتی ابراز کنند، ما الزاما نمی‌توانیم این را ناشی از بی‌دینی و لامذهبی آنها بگذاریم و درواقع این نوع رفتار یک رفتار سیاسی و اقتصادی است و به نوعی رفتار اعتراضی محسوب می‌شود.
وی افزود: نمی‌توان بی‌حجابی را به طور کامل به‌عنوان عدم توفیق دستگاه‌های فرهنگی ذکر کرد. با توجه به آنچه درباره عدم رعایت حجاب بیان کردم، نمی‌توان قضاوت دقیقی درخصوص میزان توفیق یا عدم توفیق دستگاه‌های فرهنگی در حوزه حجاب داشت. آسیب‌های بی‌حجابی از نظر اجتماعی بسیار بیشتر از این است که عده‌ای از رفتار یک پلیس یا گشتی ناراحت شوند، چراکه تأثیرات منفی بی‌حجابی برای جامعه در درازمدت بسیار بیشتر است.
وی درباره برخورد پلیس با بدحجابی تصریح کرد: دستگاه انتظامی و امنیتی کشور مجری قانون یک کشور است. در این کشور قانونی تصویب شده که معنی آن لزوم داشتن حجاب است؛ در این قانون حجاب حداکثری که چادر است، مورد توصیه جدی قرار گرفته و بی‌حجابی کامل نفی جدی شده و کم‌حجابی یا آنچه که بدحجابی نیز گفته می‌شود، مورد نکوهش قرار گرفته است، اما به‌عنوان جرم توسط دستگاه‌های انتظامی و امنیتی قلمداد نمی‌شود. اینکه جامعه ما از یک‌سری پدیده‌های فرهنگی یا اقتصادی احساس ناراحتی دارد و تحت‌تأثیر برخی مسائل قرار گرفته است، لزوما باعث نمی‌شود که ما به دستگاه نیروی انتظامی که مجری قانون در کف جامعه است، بگوییم فعلا قانون را اجرا نکند، چراکه آسیب‌های بی‌حجابی از نظر اجتماعی بسیار بیشتر از این است که عده‌ای از رفتار یک پلیس یا گشتی ناراحت شوند، چراکه تأثیرات منفی بی‌حجابی برای جامعه در درازمدت بسیار بیشتر است.
وی خاطرنشان کرد: ما مجبوریم از نیروی انتظامی تقاضا کنیم، با وجود مخالفت‌ها و القائات با بی‌حجابی مطلق برخورد کند، البته طبیعی است که این برخورد باید محترمانه، دلسوزانه و قانونی باشد که قطعا همین‌طور است و ما مواردی را سراغ نداریم که به صورت بسیار گسترده برخورد نامناسبی صورت گرفته باشد و اگر در جایی مأموری اشتباه کرده، این به معنای آن نیست که کل دستگاه بد برخورد می‌کند و حقیقت آن است که دستگاه انتظامی بسیار مؤدبانه، با متانت و صلابت به کار خود ادامه می‌دهد. معاون آموزش و پژوهش سازمان تبلیغات اسلامی تأکید کرد: آنچه که الان دستگاه انتظامی موظف است پیگیری کند، برخورد با بی‌حجابی مطلق است و چون صراحت قانونی درباره برخورد با کم‌حجابی و بدحجابی وجود ندارد، بنابراین مورد برخورد قانونی برادران ما در دستگاه نیروی انتظامی قرار نمی‌گیرد و این دستگاه موظف نیست که با بدحجابی برخورد کند، بلکه باید با بی‌حجابی برخورد کند.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از روزنامه شرق، تاریخ انتشار 20 اسفند 97، شماره: 3387


اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۰۳ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۸
0
0
برخی بی حجابی ها نیز بخاطر وجود فشار در خانواده و جامعه است که باید این موضوع ریشه یابی شود
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین