پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۹۴۸۸۷
تاریخ انتشار : ۲۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۳:۰۶
قبادی دانا کار و فعالیت جهادی و نهضت همگانی برای حل مشکلات پیش روی معلولان را یک ضرورت دانست و افزود: در راه رفع مشکلات بیمه، اشتغال، مسکن، درمان و... با بیمه سلامت، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، بنیاد مستضعفان، بسیج سازندگی، قرارگاه خاتم الانبیا و... رایزنی کرده ایم و به لطف الهی همکاری و یاری همه جانبه آن‌ها را داشته ایم.

شعارسال: همزمان با فرا رسیدن نخستین سالگرد تصویب قانون حمایت از حقوق معلولان، نشست ادواری تشکل‌های مردم نهاد معلولان؛ بعد از ظهر روز یکشنبه ۱۹ اسفندماه جاری در ساختمان ستاد سازمان بهزیستی کشور برگزار شد.

 این نشست ادواری صمیمانه که با حضور وحید قبادی دانا رییس، حسین نحوی نژاد معاون امور توانبخشی، و جمعی از کارشناسان حوزه توانبخشی سازمان بهزیستی کشور برگزار شد؛ مسئولان تشکل‌های فعال در حوزه افراد دارای معلولیت؛ با ارائه دیدگاه ها، انتقاد ها، پیشنهاد‌ها و درد دل‌های خود در خصوص عملکرد بهزیستی و امور مربوط به معلولان در جامعه؛ درخواست‌های خود از دکتر قبادی دانا را بیان کردند.

رییس سازمان بهزیستی کشور در این جلسه، با ارزنده خواندن نشست‌هایی از این دست گفت: تلاش برای بهبود و ارتقای همه جانبه در وضعیت معاش و رفاه معلولان، با جدیت و قدرت تمام توسط سازمان بهزیستی دنبال می‌شود که البته در این راه به یاری و مساعدت همه شما احتیاج داریم تا پله پله جلو برویم.

قبادی دانا همچنین کار و فعالیت جهادی و نهضت همگانی برای حل مشکلات پیش روی معلولان را یک ضرورت دانست و افزود: در راه رفع مشکلات بیمه، اشتغال، مسکن، درمان و... با بیمه سلامت، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، بنیاد مستضعفان، بسیج سازندگی، قرارگاه خاتم الانبیا و... رایزنی کرده ایم و به لطف الهی همکاری و یاری همه جانبه آن‌ها را داشته ایم.

وی همچنین از تکمیل هتل "تراز" معلولان در مشهد در آینده نزدیک خبر داد و افزود: با تکمیل این هتل زمینه‌ای فراهم می‌شود که به جای اینکه خانواده، معلول را به پابوس امام رضا (ع) ببرد، معلول خانواده اش را به زیارت حضرت امام رضا (ع) و با افتخار به اسکان هتلی ویژه با امکانات عالی دعوت کند.

رییس سازمان بهزیستی کشور افزود: زمانی که این هتل آماده شود تکه‌های پازل به تدریج تکمیل می‌شود و مثلا می‌توان از شهردار مشهد خواست که مسیر فرودگاه، راه آهن، ترمینال‌ها و ... تا حرم را مناسب سازی کند. همچنین برای مناسب سازی واگن‌ها و دسترس پذیری قطار برای معلولان رایزنی کرده ایم که قرار است ۲۲ واگن مناسب سازی شده برای معلولان و افراد ضایعه نخاعی –نه تنها در راه آهن مشهد بلکه در چند مسیر پرتردد – با مبلغ ۱۳۰ میلیارد تومان تسهیلات مناسب سازی شود.

قبادی دانا همچنین از رایزنی با استاندار بوشهر و خیرین برای ساخت "مجتمع فرهنگی-آموزشی و رفاهی تراز معلولان جنوب کشور" در استان بوشهر خبر داد و افزود:این امر زیرساختی برای گردشگری معلولان و مددجویان و خانواده‌های آنان ایجاد می‌کند که می‌تواند راه حل بسیاری از مسائل این عزیزان باشد.

وی در خصوص لزوم تمرکز بر توانایی‌های افراد دارای معلولیت گفت: فرد دارای معلولیت یک نقص دارد و هزاران توانمندی و نمونه‌های بسیار موفق و مثال زدنی درزمینه‌های هنر، علوم کامپیوتر، گردشگری و. فراوان است که معلولیت در ذات توانمند آن‌ها ذوب شده است. البته ایجاد "شغل مولد پایدار" برای این افراد ضرورری است و شیوه فعلی که تنها به خرید تولیدات و محصولات این افراد و انبار کردن آن توسط خیرین منجر می‌شود، قطعا روش نامناسبی است که انگیزه تلاش را از معلولان عزیز می‌گیرد.


شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از خبرگزاری میزان ، تاریخ انتشار: 20اسفند 1397 ، کدخبر:501762 www.mizanonline.com،

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین