پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۹۴۹۶۸
تاریخ انتشار : ۲۲ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۹
هیئت دولت دوازدهم در سال ۹۷ مصوبات زیادی داشته است که انتصاب ۱۶ استاندار تا تصویب لایحه جامع انتخابات از مهم‌ترین آنها است.
شعار سال : سال ۹۷ با تمام فراز و نشیب‌های سیاسی آن به پایان نزدیک می‌شود. عملکرد دولت در این سال یکی از برنامه‌های است که باید مردم در جریان آن قرار بگیرند. به همین علت مصوبات، لوایح یا تصمیماتی را که دولت در سال ۹۷ گرفته است را به اهم می‌‌آوریم.

*طبق اعلام هیئت وزیران در ۵ فروردین سال ۱۳۹۷، خرید کالاهای خارجی دارای تولید داخل برای کلیه دستگاه‌های دولتی ممنوع شد.

*در ۲۹ فروردین سال ۱۳۹۷ با تصمیم هیأت دولت، یورو جایگزین دلار در تکالیف ارزی شد.

*با تصمیم هیات وزیران، حجت‎الله ایوبی به عنوان دبیرکل کمیسیون ملی یونسکو در ایران تعیین شد.

*رئیس‌جمهور لايحه «عضويت دولت جمهوری اسلامي ايران در مؤسسه بين‌المللی تحليل سامانه‌های كاربردی» را جهت طی تشریفات قانونی به علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی تقدیم کرد.

*تصویب‎نامه هیئت وزیران در خصوص استفاده کلیه وزارتخانه‌ها، موسسات و شرکت های دولتی از ارز یورو به عنوان ارز مبنای گزارشگری و انتشار آمار، اطلاعات و داده‎های مالی از سوی معاون اول رئیس‌جمهور ابلاغ شد.

*با مصوبه هیئت دولت، مستمری‌های بازنشستگی و ازکارافتادگی و مجموع مستمری بازماندگان مشمول قانون تامین اجتماعی برای دریافت کنندگان حداقل آن، ۱۹,۵ درصد و برای سایرین ۱۳ درصد افزایش یافت.

*بررسی و تصویب تعدادی از آیین نامه های قانون بودجه سال ۱۳۹۷ کل کشور/درخواست از مجلس برای ادامه بررسی لایحه «اصلاح بخشی از ساختار دولت»

*هیئت دولت، آیین ‏نامه اجرایی ماده (۱۳) قانون نحوه فعالیت احزاب و گروه ‏های سیاسی را به تصویب رساند. بنا بر یکی از مواد این آیین نامه، برای برگزاری تجمع یا راهپیمایی، دبیران کل احزاب متقاضی باید تقاضای خود را در قالب تکمیل کاربرگ مربوط که متضمن اعلام موضوع، زمان و مکان تجمع یا راهپیمایی و اعلام اسامی سخنران یا سخنرانان است، حداقل سه روز کاری قبل‏ از زمان برگزاری، به ‏فرمانداری یا استانداری ارائه کنند.

*هیئت وزیران در جلسه امروز خود به ریاست جهانگیری معاون اول رئیس‌جمهور، مقررات مربوط به کارت­‌های بازرگانی را اصلاح کرد.

*هیئت وزیران در جلسه روز چهارشنبه خود به ریاست حجت‌الاسلام‌ والمسلمینحسن روحانی رئیس جمهوری، با صدور مجوز برای پاراف و امضای موقت چندین موافقت‌نامه همکاری در زمینه‌های مختلف با کشور‌های ساحلی دریای خزر موافقت کرد.

*رأی اعتماد دولت به ۱۶ استاندار جدید در سراسر استان‌های کشور در جلسه هیئت دولت

*هیئت وزیران در جلسه روز چهارشنبه که به ریاست جهانگیری معاون اول رئیس‌جمهور تشکیل شد، لایحه مشارکت عمومی–خصوصی را تصویب و به مجلس فرستاد.

*هیئت وزیران در جلسه ۱۳۹۷.۷.۱۱ و بر اساس پیشنهاد سازمان برنامه و بودجه، آیین نامه اجرایی فصل سوم قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران را اصلاح کرد.

*آیین‌نامه اجرایی قانون بیمه عمر و حوادث پرسنل نیروهای مسلح، وزارت دفاع و سازمان های تابعه و وابسته اصلاح شد.

*هیئتوزیران به منظور تسهیل در فرآیند تولید داخلی برای سال‌های ۱۳۹۷ و ۱۳۹۸، مصوب کرد واردات تا سقف ۳۰۰ میلیون دلار به صورت بدون انتقال ارز و صرفاً جهت تأمین مواد اولیه، قطعات و ملزومات ضروری خطوط تولید با تأیید وزارت صنعت، معدن و تجارت بلامانع است.

*جلسه مشترک هیئت وزیران به ریاست حجت‌الاسلام والمسلمین روحانی با استانداران برگزار شد.

*هیئت وزیران در جلسه روز چهارشنبه به ریاست حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی رئیس جمهور، لایحه جامع انتخابات را تصویب کرد.

*گزارش دولت از برنامه‌ها و تسهیلات پیش بینی شده برای نشاط افزایی و گردشگری در نوروز ۱۳۹۸ در آخرین جلسه هیئت دولت نیز بررسی شد.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری آنا، تاریخ انتشار 22اسفند 97، کد خبر: 367488،www.ana.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین