پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
کد خبر: ۱۹۵۰۶۳
تاریخ انتشار : ۲۲ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۸
نوشیدن کمی چای یا قهوه و یا خوردن شکلات (که شبها، گفته بودیم منع مصرف دارد) شما را با نشاط می کند. از تخت خود تنها برای خوابیدن استفاده کنید و استفاده از رختخواب خود برای تماشای تلویزیون، درس خواندن و پرهیز شود، در این صورت هنگامی که شما به رختخواب می‌روید بدن شما می‌داند که وقت خواب است.

شعار سال: آزمون سراسری سال ۹۸ قرار است در روزهای پنجشنبه و جمعه ۱۳و ۱۴ تیرماه در حوزه‌های امتحانی برگزار شود، آزمون که علی رغم ثبت نام 85 درصد ظرفیت بر اساسا سوابق تحصیلی بیش از یک میلیون نفر در این آزمون حاضر خواهند بود و مجددا تب کنکور در این روزها گرم شود.

در این میان موسسات کنکوری این روزها سخت در سفارش های روحی و روانی به داوطلبان هستند که یکی از آنها چگونگی خواب و توصیه هایی از این قبیل است. در ادامه هشت توصیه غیردرسی برای این روزها آمده است:

1- حداکثر هشت ساعت بخوابید، بیش‌تر از آن، هم باعث از دست‌دادن زمان (برای مطالعه مفید) است و هم کسلی و خواب‌آلودگی در روز را به دنبال دارد.

2- تا نیمه شب برای درس خواندن بیدار نمانید، زیرا منجر به خواب‌آلودگی در روز بعد می‌شود و شما را به سیستم غلط عادت می‌دهد وترک این عادت در روز آزمون سراسری دشوار است.

3- از مصرف کافئین و نیکوتین حداقل ۴-۶ ساعت قبل از رفتن به رختخواب پرهیز شود.

4- کافئین و نیکوتین محرک‌هایی هستند که اختلالاتی در زمان به خواب رفتن ایجاد می‌کنند و قهوه، چای، نوشابه، کاکائو، شکلات حاوی کافئین هستند.

5- نوشیدن کمی چای یا قهوه و یا خوردن شکلات (که شب ها، گفته بودیم منع مصرف دارد) شما را با نشاط می کند.

6- از تخت خود تنها برای خوابیدن استفاده کنید و استفاده از رختخواب خود برای تماشای تلویزیون، درس خواندن و پرهیز شود، در این صورت هنگامی که شما به رختخواب می‌روید بدن شما می‌داند که وقت خواب است.

7- حتماً شام بخورید و با شکم خالی آماده خواب نشوید، در مقابل بایداز پرخوری هم بپرهیزید؛ اگر معده شما خیلی خالی باشد، می‌تواند در خواب شما اختلال ایجاد کند.

8- مصرف خودسرانه قرص های خواب آور ممنوع است و موجب بروز مشکلات و آثار جانبی می شود؛ حتماً نگرانی های خود را یادداشت کنید که این کار موجب آرامش بیشتری برای خوابیدن می شود.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرنامه دانشجویان ایران، تاریخ 20 اسفند 97، کد مطلب: 305218: www.iusnews.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین