پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۹۵۳۴۶
تاریخ انتشار : ۲۳ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۲:۵۷
یک شرکت دانش بنیان در ۲ سال فعالیت خود توانسته ۱۲ اختراع را در حوزه رنگ و پوشش‌های نانوفناوری به ثبت رساند و دانش فنی را به شرکت‌های چینی صادر کند.
شعارسال: مهدی رحمانی مدیرعامل شرکت دانش بنیان «رنگین نانو نهال» درباره این شرکت که به تازگی نامش به «رنگین نانوساختار» تغییر پیدا کرده است، گفت: شرکت رنگین نانو ساختار از سال ۹۵ با تمرکز بر پژوهش‌های فناوری فعالیت خود را آغاز کرده است و تاکنون ۱۲ اختراع را در حوزه رنگ‌ها و پوشش‌های نانو فناوری به ثبت رسانده ایم.

رحمانی ادامه داد: درحال حاضر عمده فعالیت ما درحوزه رنگ‌های پودری الکترواستاتیک ضد خوردگی نانوساختاراست، که قابلیت مقابله در برابر خوردگی و زنگ زدن سازه‌های فلزی را به نحوه چشم گیری افزایش می‌دهد.

مدیرعامل شرکت دانش بنیان «رنگین نانو نهال» بیان کرد: از جمله محصولات این شرکت رنگ‌های آنتی باکتریال، رنگ‌های ضدخوردگی، رنگ‌های ضد رادار، رنگ‌های ضد برق و تبدیل شونده و محلول مبدل رنگ آهن برای پوشش دهی سطوح زنگ زده است که این مبدل زنگ آهن برای تعمیر و ترمیم سطوح زنگ زده بدون نیاز به هیچ گونه زیرسازی استفاده می‌شود.

وی افزود: طی یک سال و نیم گذشته در ۳۰ نمایشگاه داخلی و خارجی، فن بازارها، جشنواره‌های علمی صنعتی شرکت کرده ایم و موفق به دریافت عنوان فناور برتر ایران در دانشگاه آزاد اسلامی، جشنواره فرهیختگان و جشنواره نانو در سال ۹۷ شده ایم.

مدیرعامل شرکت نانو ساختار با بیان اینکه فعالیت شان فقط به حوزه دانشی ختم نمی‌شود، گفت: ما در بخش فروش و بازاریابی هم توانسته ایم اقدامات جالبی را انجام دهیم و به عنوان اولین شرکت فنی، دانش فنی را به چین صادر کنیم.

رحمانی در خصوص صادرات محصولات این شرکت دانش بنیان اظهار داشت: تجاری سازی هم در داخل و هم در خارج از کشور صورت گرفته است که از جمله آن می‌توانیم به صادرات آنتی باکتریال ضدخوردگی و رنگ آهن به کشور چین طی قرارداد ۳۰ ساله به ارزش ۱۰ میلیون دلار اشاره کنیم.

وی با بیان اینکه ۹ نفر به صورت مستقیم و ۳۰ نفر به صورت غیرمستقیم در این مجموعه مشغول به کار شده اند، افزود: هدف از تاسیس این شرکت توسعه بازار داخلی، فروش محصولات به کلیه صنایع مورد نیاز و صادرات آن به صورت داخلی و خارجی است.

مدیرعامل شرکت نانو ساختار تاکید کرد: ما با حمایت‌های معاونت علمی و ستاد نانو در نمایشگاه‌های داخلی و خارجی حضور پیدا کرده ایم و در حال حاضر با حمایت دانشگاه آزاد در مرکز رشد این دانشگاه مستقر هستیم.

وی تصریح کرد: در بحث قوانین صادراتی نانو مواد و نانو محصولات تعرفه صادراتی وجود ندارند و این خلاء باعث مشکلات زیادی شده است. علاوه برقوانین دست و پاگیر صادراتی و توسعه‌ای، نرخ بالای تسهیلات بانکی موجب شده است که نتوانیم از این امتیاز بهره‌مند شویم. اگر نهاد‌های حاکمیتی و قانون گذار بتوانند متناسب با محصولات هایتک تبصره‌هایی را به آن بیفزایند وهمچنین تسهیلاتی را برای شرکت‌های دانش بنیان قائل شوند، کمک شایانی به شرکت‌ها کرده اند و اینگونه آن‌ها با دغدغه‌های کمتری محصولات هایتک را در بازار ارائه می‌کنند.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از خبرگزاری دانشجو ، تاریخ انتشار: 22 اسفند 1397 ، کدخبر: 752310 ، www.snn.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین